Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua nyt rangaistusvinkkejä! Tekis mieli piestä tuo jätkä..

Vierailija
03.10.2008 |

Tokaluokkalainen on toistuvasti nimitellyt opettajaa, tänään kirosi, haistatteli ja nimitteli. Mitä mä teen sille? Älkäkä ehdottako mitään mitättömiä pleikkakieltoja tms, ne on jo kokeiltu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, miksi ei saa nimitellä, kiroilla tai haistatella.

Vierailija
2/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista.

Heppu kotiarestiin ilman kännyä, rahaa ja tietokonetta. Viikko omassa huoneessa ja kas. Teillä on kyllä vähän isompi ongelma, koska normilapsi ei tee noin. Ja jos sun keinot on noin hakusessa, ehdotan perheneuvolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäoppilaitokseen. Lähtee turhat särmät.

Vierailija
4/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät sen MERKITTVÄVÄKSI AJAKSI. Lisäksi kotiarestia.

Vierailija
5/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada perustelut käytökselle. Sitten lätkäiset kunnon rangaistukset tyylillä ei telkkaria eikä kavereita koko viikonloppuun.

Vierailija
6/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sanoivat ettei aresti ole hyvä, koska eristäminen on pahasta tälle lapselle. Muuten on tosi kiltti, ei koskaan kiusaa luokkakavereitaan, on valittu mm. luokan luotto-oppilaaksi oppilaiden toimesta. Kotonakaan en ole kirosanaa hänen suustaan kuullut. Ope on vaan tulilinjalla.

Kaverien kyläilyt kielsin jo suutuspäissäni, tietsikka ja pleikka ei haittaa häntä jos ne vie pois, koska mieluummin pyöräilee ja hyppii trampalla. Tuntuisi kyllä tyhmältä ottaa niitä pois, koska ne ovat terveellistä ajanvietettä.. Tällä hetkellä jätkä siivoaa pikkuveljen tavaroita olkkarista..

Vierailija
7/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivamaan ojaa. Pieni pakkotyö ja pitkä keskustelu vanhempien ihmisten kanssa saattaa auttaa.

Vierailija
8/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. just jää kirjoittamaan koulun jälkeen aineen "Miksi en osaa käyttäytyä" ja sitten himassa kiristystä kaiken kivan viemisellä pois.

Selität pojalles, että on kaksi vaihtoehtoa. A) Kotona on kivaa B) Kotona ei ole kivaa. Suosittelet vaihtoehto a:ta, mutta se edellyttää sitä, että kaikenlainen lapsellinen nimittely yms. loppuu heti. Yritä saada se tajuamaan, ettei se tolla voita yhtikäs mitään. Kyllä pikkuhiljaa kovapäisinkin heppu tajuaa.

Ihan ekana tietenkin yritä selvittää, miksi nimittelee. onko taustalla jotain, mitä et tiedä (esim. kiusausta tms) vai omaksi huvikseen. Jos huvin vuoksi, ks. yllä

Vierailija
9/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosen ehdottamat rangaistukset ovat mielestäni mitättömän lieviä..

Vierailija
10/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 8-vuotias enää tee tai jätä tekemättä asioita pelkästä rangaistuksen pelosta. Tai jos tekee, hän tekee toisin heti kulman takana kun kukaan ei ole vahtimassa. Lapsi pitää saada itse tajuamaan, ettei tuommoinen käy.

Munkin mielestä pitkähkö pohdinta siitä, miksi opettajaa ja ylipäänsä toisia ihmisiä kohtaan pitää käyttäytyä asiallisesti olisi paikallaan. Joko vanhemman kanssa keskustelemalla tai kirjallisena. Helpompi toki järjestää kirjallisena.

Vierailija
11/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tulin nettiin rauhoittumaan.

Vierailija
12/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli piestä tuo jätkä..

Vierailija
13/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poika PYYTÄNYT ANTEEKSI OPETTAJALTA???

Se nyt ainakin on asia nr.1 minkä minä laittaisin tekemään!!!!

Kun mä sain eskaripoikani eskarista palautetta, että ei ole jotain opettajista totellut, niin asiasta keskusteltiin kotona illalla rauhalliseen, mutta tiukkaan sävyyn ja seuraavana aamuna heti ensi töikseen poika pyysi kyseiseltä opettajalta anteeksi. Ja minä varmistin asian, että anteeksi on varmasti pyydetty ja keskusteltu vielä opettajan kanssa asiasta.

Sen lisäksi sitten rangaistukseksi tekemään just jotain kotitöitä mitä ei normaalisti joudu tekemään.

Meillä kans telkkari ja tietokone kielto menee harakoille - ei ole tehoa.

Mutta, kun trampoliini ja pyörä takavarikoidaan telkkarin ja tietokoneen lisäksi, niin johan alkaa olla tehoa.

Nyt poika ekalla luokalla ja vielä ei ole koulusta mitään yhteydenottoa ja vanhempain varttikin ehti jo olla ja ope sanoi, että aikamoinen Eemelihän se teidän poika on. Ei pahan tahtoinen, mutta vilkas =D

Tsemppiä!!

Vierailija
14/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sille, että olet edelleen pojalle se suurin auktoriteetti, tai miehesi. Muistan taanoin kehityspsykan tunneilta, että 7v alkaa kyseenalaistamaan vanhempia auktoriteetteina ja opettaja ja ystävät nousee uuteen arvoon. Onko lapsella mahdollisuutta kyseenalaistaa teitä, onko "napanuora"teillä vielä tiukalla. Joskus lapsella on vaikea päästää vanhemmista irti, ja omaksua uusia auktoriteetteja. Tod. näk. opettaja on tyyliltään täysin erillainen kuin sinä. Ja jostain syystä hän ei kunnioita opettajaa. Kuulostaa siltä, etää hän kerjää opettajaa asettamaan tiukat rajat, jotta luottamus ja turvallisuudentunne säilyisi myös koulussa. Eli heittäisin palloa myös opettajan suuntaan. Yleensä kiltti lapsi kotona, "tuhma"lapsi kodin ulkopuolella- kertoo että lapsi ei uskalla ilmaista negatiivisia tunteita kotona. Silloin lto tai opettaja ovat turvallisia tunteiden purkauksen kohteita. En tiedä onko teillä näin, kun en teitä tunne :)

Keskustelkaa kolmistaan, ope, sinä ja lapsi. Onnea sinulle sekä halaus! Ei ole aina helppoa olla äiti/isä :)

Vierailija
15/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sanoivat ettei aresti ole hyvä, koska eristäminen on pahasta tälle lapselle. Muuten on tosi kiltti, ei koskaan kiusaa luokkakavereitaan, on valittu mm. luokan luotto-oppilaaksi oppilaiden toimesta. Kotonakaan en ole kirosanaa hänen suustaan kuullut. Ope on vaan tulilinjalla.

Outoa. Tuntuuuko sinusta oudolta, millainen lapsen temperamentti on?

Oletko varma, että tiedät, mikä on homman tausta? Miksi ope ärsytti? Onko tätä kuvio tapahtunut ennenkin? mitä lapsi itse sanoo, jos annat vapaan puheenvuoron etkä kuulustele tai moiti? Luuletko, että lapsi kertoisi, jos takana on vaikka joku open tekemä vääryys tai väärinymmärrys (syytelty syytöntä jostain tms)

En missään nimessä puolustele niitä röyhkeitä pikkupiruja (vaikka syynsä heilläkin yleensä on!), mutta ap:n lapsi ei oikein kuulosta tyypilliseltä sellaiselta.

Vierailija
16/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se nyt niin vaarallista ole vaikka olisi vähän aikaa liikkumatta.

Vierailija
17/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on tosiaan aika tiukka kuri, ja poika tottelee kyllä hienosti. On aika turvallisuushakuinen, joten edellisen kirjoittajan teoria voi olla oikea. Ope on hyvin erilainen kuin minä, jos minä olen kovis, hän on pehmo.. Poika tykkää tiukoista rajoista, jos esim pyöreillesä haluaa mennä 10 metriä sovittujen rajojen yli, soittaa ja kysyy luvan.

Mutta tramppa ja pyörä lähti nyt, kiitos av:n.

Vierailija
18/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jotenkin kuulostaa oudolta että tekee niin vain opettajalle. Onko tässä joku syy miksi ei pidä opettajasta (muu kuin että ope ei oo kiva).

Jos mitään järkevää syytä ei ole niin rangaistukseksi ainakin anteeksi pyyntö ja olisiko hyvä käydä yhdessä keskustelemassa ihan sen opettajankin kanssa?

Selviäisikö jotain tästä asiasta.

Vierailija
19/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä antaisi luvan haukkua ja nimitellä yhtään ketään - anteeksi on pyydettävä

kaikista ihmisistä ei tartte pitää, mutta se ei oikeuta huonoa käytöstä

minä sopisin open kanssa keskusteluajan ja yhdessä yritettäisiin keksiä joku keino, millä peli saadaan poikki

Vierailija
20/21 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonolla käytöksellä? Ainakin minä huomasin nuorimman (poika) mentyä kouluun (vanhemmat lapset ovat tyttöjä), että niin omalla pojallani kuin luokan muillakin pojilla oli kauhea tarve näyttää kavereille rohkeuttaan. Ja sitä sitten näytettiinkin kaikilla päättömillä tempauksilla, johon yksikään pojista ei olisi taatusti yksin ollessaan ryhtynyt.

Joka tapauksessa suosittelen keskustelua opettajan kanssa. Yrittäkää yhdessä miettiä sopivia toimintatapoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän