Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä tämä kipu nivusessa(?) on!!

Vierailija
07.01.2012 |

Tavallaan tuossa vasemmalla puolella heti häpykummun ulkopuolelta eli sisäreiden ihan yläosasta alkaa kipu. Eilen haittasi sillä tavalla että hankaloitti kävelyä ja nyt sattuu jo istuessa. Nyt se kipu on vähän levinnytkin tuohon reiden etuosan puolelle ihan ylös, nivusten(?) kohdalle. Siellä ei tunnu pattia eikä muutakaan poikkeavaa. Tuleeko ajatuksia mitä vois olla?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, eikö tuo kipuile enemmän lantion sivulla / takana? Minulla kipu tuntuu etupuolella, toki en sano etteikö se silti voisi liittyä jotenkin lonkkaan.

Vierailija
22/42 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinaan on kovat ovulaatiokivut, jotka tuntuu vihlontana toisessa nivusessa ja inhottavana paineen tunteena munasarjan kohdalla. kestää 2h- 1pv itsellä.

Mutta jos toi siis kestää pidempään, niin voisko olla esim. kysta munasarjassa tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla rasitus vamma, hoituu yleensä särkylääkkeellä kärsin itsekin vaivasta tällähetkellä ja se vei yöunet kun en lääkkeitä ottanut. Aamulla otin buranan ja päivällä pystyi taas kävelemään semi normaalisti

Vierailija
24/42 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua, koska itselläni on samanlaista kipua esiintynyt ajoittain noin vuoden verran. Kipu tulee häpykummun ja nivustaipeen yläpuolelle, mutta on alempana kuin munasarjat.

Joskus saattaa istuessa vihlaista yhtäkkiä todella kovaa, mutta usein kipua esiintyy kun istuessa nostan vasemman jalan koukkuun tuolille tai esimerkiksi bussissa patterin päälle. Olen tehnyt nämä samat asiat myös oikealla jalalla ja silloin kipua ei ilmene. Olin vähän aikaa sitten vatsan ultrassa ja jos ymmärsin oikein, niin myös munasarjat olivat normaalit. Kipu kestää yleensä vain hetken aikaa, mutta saattaa uusiutua kun lasken jalan normaaliin asentoon. Harvemmin esiintyy kävellessä tai maatessa.

Jumppailen ahkerasti ja lääkärikään ei osannut asiaan ottaa enempää kantaa. En ole raskaana, eivätkä kivut satu pelkästään ovulaation aikoihin. 

Onko muilla kokemusta tällaisesta lyhytaikaisesta kivusta alueella?

Vierailija
25/42 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kokemusta tällaisesta lyhytaikaisesta kivusta alueella?

Selvisikö tämän syy? Tuntuu tutulta.

Vierailija
26/42 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua selästä, hermopinne, joka säteilee lonkkaan, nivuseen. Tai lonkkakulumaa.

Vierailija
27/42 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset oireet oli mulla, buranalla helpotti, mutta kipu tulj takaisin.

Lääkärissä ultrattiin ja nivusessa oli reikä. Noin kuudauden jonotuksen jälkeen

siihen laitettiin verkko. Nyt on kunnossa ja voi liikkua mielensä mukaan.

Kannattaisi varata aika lääkäriin, siellä se selviää.

Vierailija
28/42 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vanha, mutta vaiva sama :D minulla siis molemmin puolin ilmestyy äkillistä nivuskipua joka yltyy vuorokaudessa niin että vaikeuttaa liikkumisen ja unen saantia ja olo on tukala. Yleensä kaksi yötä menee tuskassa ja sitten se alkaa hellittää. Olen näiden kanssa käynyt lääkärissäkin ja mitään ei ole alettu tekemään, on ultrattu muttei akuutisti ja eihän sieltä enään 2 vkon kuluttua mitään poikkeavaa enään löydy. Olenkin itsediagnoisoinut tämän johtuvan munasarjojen kystista, on sika kipee 3 päivää ja sitten 4.s aamu kun koittaa heräät kivuttomana ja mietit onko sulla päässä vikaa??

Tyriäkin on epäilty, mutta ei ne ihan näin taida "säännöllisesti" ilmestyä ja poistua :D

Vierailija
29/42 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuossa vasemman pikkurillin sisäpuolella naarmu, onko syytä huolestua?

Vierailija
30/42 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao on varmasti laihduttanut sen ylipainon pois jo tässä vaiheessa ja aloittanut kunnon liikunnan ja venyttelyt.

31/42 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kipua nivuksessa vuorotellen kummallakin puolella. Kipu tuntuu melko rajoitetulla alueella (nivus ja reiden sisäsyrjä kohdalla jossa tuntuu jokin jänne). Kipu ei minulla säteile reiteen eikä alavatsaan.

Luulen, että minulla on nk. "urheilijan nivus" lievässä muodossa. Luulen, että minulla syynä ovat 1. nivuksen säännöllinen dynaaminen venyttely, tosin ei ääriasentoon, 2. juoksulenkin alkuvaiheessa 2 x 20 nopeahko polvennostojuoksu, 3. juoksun erikoisharjoitukset, kuten 100-loikka (vuoroloikat ylämäkeen).

Minulla yllä kuvattu nivuskipu helpottaa nopeasti (parissa päivässä), kun vältän yllä kuvattuja harjoitteita.

Vierailija
32/42 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, jos sinulla lääkärissä selvisi asia, sinulla on käynyt todella hyvä tuuri:) Yleensä lääkärisdä ei selviä yhtään mikään.

Vierailija
33/42 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on just sama vaiva,kun kävelee niin satuu enemmin ja enemmin .Joka kerta kun jalka laittaa taksepäin niin sattuu.

Vierailija
34/42 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa? se rasittaa niveliä liikaa.

Urheiletko?

Vierailija
35/42 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

räätälinlihas jumissa,venyttely auttaa ja liikunta.

Liika istuminen pistää sen kireeksi.

Vierailija
36/42 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähä jäljessä mutta jos joku etsii keinoa niin perunajauho auttaa.

Vierailija
37/42 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava lonkan nivelrikko. Ei näy röntgenissä välttämättä vielä vuosiin. MRI:ssä kylläkin. Kipu alkaa nivusen etupuolelta. Lääkäriin mars.

Vierailija
38/42 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko paljon ,ollenkaan, vai liikaa?

Onko ylipainoa ? ergonomia ? istutko liikaa?

Vierailija
39/42 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaiset oireet oli mulla, buranalla helpotti, mutta kipu tulj takaisin.

Lääkärissä ultrattiin ja nivusessa oli reikä. Noin kuudauden jonotuksen jälkeen

siihen laitettiin verkko. Nyt on kunnossa ja voi liikkua mielensä mukaan.

Kannattaisi varata aika lääkäriin, siellä se selviää.

Sulla oli siis tyrä?

Vierailija
40/42 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko antanut rokottaa itsesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme