Kertokaa mitä tämä kipu nivusessa(?) on!!
Tavallaan tuossa vasemmalla puolella heti häpykummun ulkopuolelta eli sisäreiden ihan yläosasta alkaa kipu. Eilen haittasi sillä tavalla että hankaloitti kävelyä ja nyt sattuu jo istuessa. Nyt se kipu on vähän levinnytkin tuohon reiden etuosan puolelle ihan ylös, nivusten(?) kohdalle. Siellä ei tunnu pattia eikä muutakaan poikkeavaa. Tuleeko ajatuksia mitä vois olla?
Kommentit (42)
säteillä myös nivuseen, näin minulla.
Mulla ne on jatkuvasti tulehtuneet ja tosiaan säteilee jalkaan. Mutta nivuskipu voi tulla ihan muualtakin kuin itse kipukohdassa. Ota buranaa ohjeen mukaan pari kolme päivää niin eiköhän ala helpottaa.
Ellei, niin lääkäriin tilanteen mukaan. Jos Buranalla alkaa helpottaa, kannattaa sitä ottaa vaikka viikon kuuri, niin tulehdus häipyy.
Nopeasti huomaat, auttaako vai ei.
Itse asiassa mulla on raskauden aikana lantio löystynyt. Kipua on vain kovasti venyttäessä mutta lonkka naksahtelee kyllä esim. portaita kiivetessä.
Kiitos muillekin vastauksista, kokeilen buranaa =)
Ja hei, osaatteko sanoa että miten tuota hoitaisi parhaiten kotona? Töissä joudun koko ajan kävelemään niin onko kotona lepo paras vai pitäisikkö pysyä jalkeilla kotonakin?
Ota buranaa ja katso, meneekö ohitse?
Voi kai myös ovulaatiosta tulla tuollaista?
Itse asiassa mulla on raskauden aikana lantio löystynyt. Kipua on vain kovasti venyttäessä mutta lonkka naksahtelee kyllä esim. portaita kiivetessä. Kiitos muillekin vastauksista, kokeilen buranaa =) Ja hei, osaatteko sanoa että miten tuota hoitaisi parhaiten kotona? Töissä joudun koko ajan kävelemään niin onko kotona lepo paras vai pitäisikkö pysyä jalkeilla kotonakin?
fysioterapeutti neuvoi liikkeitä, joilla vahvistetaan jalkojen lihaksia, erityisesti reisilihaksia. Ja auttoikin kyllä, kun malttoi päivittäin tehdä. Nyt olenkin taas "unohtanut" jumppaamisen..
Ärsyyntyy lisää jos on tulehdus. Mutta huomaat parin päivän jälkeen, onko kyse lievästä vaivasta, mikä Buranalla paranee. Mulla ollut myös lonkassa tulehdus ja se oli aika lailla paikallista kipua, tuntui, kun painoin tulehtuneesta kohdasta. Nivunen oli samalla turvoksissa, muttei juurikaan kipeä.
Nivusen kipu johtuu useimmiten tulehtuneista imusolmukkeista. Sen voi taas aiheuttaa vaikka pissatulehdus. Syitä on monia.
T: se Buranan tarjoaja: )
Mulla oli tuollaista kuvailemaasi kipua reilu vuosi sitten ja yleensä se meni särkylääkkeillä aina illaksi ohi,oli pahempi jos oli seissyt esim koko päivän...
Sellaset kolme kuukautta mä sen kanssa klenkkasin ja tein sitten muista syistä raskaustestin joka oli positiivinen,rv oli tuolloin 12 ja aika ajoin nivus kipu kiusasi koko raskauden.Neuvolassa kun siitä valitin niin mulle sanottiin että siel on varmaan jotain kiinnikkeitä. Synnytyksen jälkeen ei oo kipuja ollut.
eli pitääkö onnitella?
Mulla oli tuollaista kuvailemaasi kipua reilu vuosi sitten ja yleensä se meni särkylääkkeillä aina illaksi ohi,oli pahempi jos oli seissyt esim koko päivän... Sellaset kolme kuukautta mä sen kanssa klenkkasin ja tein sitten muista syistä raskaustestin joka oli positiivinen,rv oli tuolloin 12 ja aika ajoin nivus kipu kiusasi koko raskauden.Neuvolassa kun siitä valitin niin mulle sanottiin että siel on varmaan jotain kiinnikkeitä. Synnytyksen jälkeen ei oo kipuja ollut. eli pitääkö onnitella?
Mulla on kyllä tällä hetkellä ihan kunnon menkat päällä ja tuplaehkäisy käytössä etten oikein usko. Mutta jos raskaana olisin niin osanotot olisi paikallaan...valitettavasti.
Mulla ei säteile tuo kipu niin kuin vaikka issiaksessa vaan on paikallista. Kun menen selälleni ja painan tuonne ihan yläreiteen ja sisäreiteen häpykummun viereen niin tuntuu aika kovaa kipua. Sellaista etten yleensä särkylääkettä ota mutta nyt otin.
Oon joskus epäillyt nivustyrää mutta ei ole pattia.
Ja hitto soikoon, nyt se kipu ja semmonen paineen tunne on jo ihan tuossa alamahassa vasemmalla puolella! Siis ihan tuossa alamahassa tai oikeastaan lantiossa. Mitä hittoa tämä on? :/
Voi siis olla alussa tosi kivulias vaikkei mitään pattia tunnu (en tosin tiedä huomaako lekurikaan silloin). Sitten se ajan myötä suurenee. Multa leikattu molemmilta puolin.Oireili alussa juuri kivulla ja painon tunteella, tuntui että nivusiin "valui" jotain ja ne olivat kivuliaan ja jäykän tuntuiset. Ensin toinen, ja myöhemmin molemmat.
Voi siis olla alussa tosi kivulias vaikkei mitään pattia tunnu (en tosin tiedä huomaako lekurikaan silloin). Sitten se ajan myötä suurenee. Multa leikattu molemmilta puolin.Oireili alussa juuri kivulla ja painon tunteella, tuntui että nivusiin "valui" jotain ja ne olivat kivuliaan ja jäykän tuntuiset. Ensin toinen, ja myöhemmin molemmat.
Kiitos sinullekin vastauksesta. Huomasitko että mikä ärsytti tyrää? Mulla tosiaan alkoi pitkän työpäivän jälkeen nämä oireet. Joskus aiemminkin ollut mutta lievempänä. Ja oliko sulla muuta hoitoa kuin lääkkeet?
Tavallaan tuossa vasemmalla puolella heti häpykummun ulkopuolelta eli sisäreiden ihan yläosasta alkaa kipu. Eilen haittasi sillä tavalla että hankaloitti kävelyä ja nyt sattuu jo istuessa. Nyt se kipu on vähän levinnytkin tuohon reiden etuosan puolelle ihan ylös, nivusten(?) kohdalle. Siellä ei tunnu pattia eikä muutakaan poikkeavaa. Tuleeko ajatuksia mitä vois olla?
On aivan samanlaista. Särkylääkkeillä helpottaa mutta tulee aina uusiksi?
Juotko riittävästi vettä? Mulla sama juttu ja pahenee aina jos oon juonut liian vähän. Tosin kyl ihmettelen itsekin mikä tää kipu on. Mut näköjään muillakin sama vaiva joten ehkä mä en huolestu...
Tosin mul on myös ollu alaselkä kipeenä jo monta viikkoa...
Minulle on tullut tuollaista vaivaa lastensaannin jälkeen myös. Se on aina tuo vasen nivunen, joka temppuilee. Raskauksien aikana minulla oli myös kovasti ns. liitoskipuja häpyliitoksen ja nivusten alueella, mikä kieli siitä lantion löystymisestä. Raskauden jälkeen tuntui että kävellessä vaan klenksuu ja klonksuu :) Minulla on ollut kyllä myös välilevynpullistuma selässä, ja se on painanut hermoa niin että olen saanut vasempaan jalkaani oireita. En tiedä liittyisikö siihen myös tuo vasemman nivusen kipeytyminen. Esim. pitkän kävelylenkin aikana saattaa alkaa nivuseen sattua ja iltasella saattaa sitten nivusta/reittä vähän jomotella.
Sulje lääkärillä pois nivelrikko, oireilee aivan samalla tavalla.
Voi olla kipeä/kiristynyt pectineus tai piriformis. Itselläni kiåeytyy joskus pectineuksen ja lonkkaluun kiinnityskohta ja se on merkkinä siitä, että täyty käydä kiropraktikolla. Vaiva tulee siitä, kun alimmat selkänikamat ja/tai lonkkaluihin tulee jonkinlainen jumi, fasettilukko tms joka estää normaalin liikkeen. Sitä ei huomaa muusta kuin tuosta nivusesta, mutta jos sille ei tee mitään, on koko selkä kohta aivan paskana.
Mulle tuli aina silloin tällöin nivus kipeäksi, aivan kuin jotain olisi revähtänyt siellä.
Myöhemmin jumpassa tajusin että mulla on ollut kireät lonkankoukistajan lihakset. Jumpan aloittamisen jälkeen ei nivuset ole vaivannut kertaakaan. Ennen piti liikkeelle lähtiessä olla tosi varovainen ettei nivuset taas "repeä".
Minulla on nyt ollut viikon verran pitkulainen kipualue nivusessa, tuntuu niinkuin lähtis tosta häpykummun vierestä alaviistoon kohti reittä. Sattuu kävellessä kun jalka suoristuu taakse ja vaikkapa kun istuu sohvalla ja nostaa / avaa jalkaa tuonne sivulle. Mikäköhän voisi olla?
muutaman päivän kesti, pikkuhiljaa kipu hävisi. Ei varmaan mitään vaarallista