Asuntojen hinnat jatkavat romahdustaan
Hinnat valuvat nyt oikealle tasolle suhteessa suomalaisten ostovoimaan.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi kummoisempaa talousosaamista kun miettii että jos nollakorkojen aikaan todellinen vuosikorko oli 1% hujakoilla ja jos nyt mennään jossain 4,5% nurkilla, niin 300 000€ lainassa 25v maksuajalla tuo tekee noin 500€/kk pelkkiä korkokuluja lisää kuukaudessa.
Nollakorkojen aikaan minulla oli alimmillaan korko tasan 0€.
Tottakait vanhojen asunnon hinnat laskevat koko maassa, sillä nykyisellä hallituskaudella ei ole ollut asuntojen uustuotantoa eikä juuri valtio tai Ara tarjonnut korjausavustuksia ja kotitalousvähennystäkin rajusti leikattu verotuksessa ja siksi vanhoihin asuntoihin on syntynyt valtavasti korjausvelkaa ja rempat jätetty tekemättä, kuten esim kylpyhuone-ja keittiörempat, katto ja julkisivu jne. ja vanhojen asuntojen hinnat vain laskee, kun ne jää uuden ostajan maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta nyt ei osta hullukaan, asumiskelvottomat pohjat ja härskit neliohinnat.
Mä tein uuden omakotitalon. Tuli huomattavasti halvemmaksi kuin jonkun korjausvelkaisen 15v vanhan ostaminen valmiina.
15v ikäisissä ei ole mitään korjausvelkaa.
Keittiö, kylpyhuone, sauna, julkisivu jne. Ja joku kylpyhuonerempan hintalappu 30.000-40.000€, samoin keittiö jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein uuden omakotitalon. Tuli huomattavasti halvemmaksi kuin jonkun korjausvelkaisen 15v vanhan ostaminen valmiina.
Keittiö, kylpyhuone, sauna, julkisivu jne. Ja joku kylpyhuonerempan hintalappu 30.000-40.000€, samoin keittiö jne.
Joista minkään tekninen käyttöikä ei ole lähelläkään loppua 15v iässä. Tykkäät tehdä turhia remppoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miten uskallat rakentaa uuden jos kerran sinun pitää väkisin kaikki nuo uusia 15 vuoden välein? :D