Yli viikon jatkuneet sydämen rytmihäiriöt pelottaa
Kävin lääkärissä, ottivat sydänfilmin ja mittasivat verenpaineen. Kaikki näytti normaalilta ja lähettivät kotiin. Silti sydän edelleen muljahtelee raskaasti ja välillä lyö tiheästi monta kertaa putkeen.
Alkaa jo pelottaa mistä johtuu. Ikää on vasta 32 vuotta ja olen nainen.
Onko kellään ollut vastaava ja mistä voisi johtua? En ole juonut alkoholia viikkoihin, en polta enkä juo kofeiinia mitenkään erityisen paljon.
Kommentit (23)
Kaikki veriarvotkin on otettu suht vastikään, eli tämän vuoden puolella. Olen laihduttanut ylipainosta normaalipainoon (yli -20kg tänä vuonna). Stressiä ei oikeastaan enempää kuin muutenkaan. Töissä on ollut hieman epämukavaa, mutta siihen on tulossa muutos kun pääsen vaihtamaan työtehtäviä.
En vaan käsitä. Nytkin tässä makoillessa tulee jatkuvasti raskaita, epämiellyttäviä muljahduksia.
Ap
Aina voi kysyä neuvoa 116117 päivystysavusta.
Yritän koko ajan rauhoitella itseäni, mutta pelkään saavani sydänkohtauksen ja kuolevani.
Menen huomenna uudelleen työterveyteen. Ehkäpä tulin täältä hakemaan jonkinlaista lohtua, ettei kyse ole mistään vakavasta ja kokemuksia muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän koko ajan rauhoitella itseäni, mutta pelkään saavani sydänkohtauksen ja kuolevani.
Oletko ottanut korona”rokotteita”?
Kaksi kpl silloin vuosia sitten.
Niin no varmaan voisi uudelleen käydä lääkärissä.
Useammankin päivän rytmihäiriöt ovat yleensä vaarattomia vaikka tuntuvatkin inhottavilta. Tosin jos rytmihäiriöt kestävät yli viikon niin mielestäni terveydenhuollon pitäisi pikku hiljaa jo oikeasti alkaa puuttumaan siihen. Rytmihäiriöitä voi siis tulla ilman mitään järkevää syytä, mutta usein syynä on stressi, pitkäaikainen väsymys tai päihteet.
Levossa tulevat rytmihäiriöt eivät yleensä ole vaarallisia. Onko sinulla turvotusta ylävatsassa? Se saattaa aiheuttaa painetta sydänalaan ja korostaa tunnetta rytmihäiriöstä. Kevyt kävely vois auttaa ja turvottavien ruokien pois jättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteet aiheuttavat sydänoireita vasta yli satavuotiaille. Perussuomalaisten jäsenkirja tai sen harkitseminen lienee selittävämpi tekijä.
Oli vuosia yksittäisiä tuntemuksia, vähitellen lisääntyivät kunnes niitä oli lähes päivittäin pitkin päivää ja lopulta tunnin episodi. Sen jälkeen kävin EKG:ssä, normaali, ja verikokeissa, paha raudanpuuteanemia. Rautahoidolla vaikutti ensin helpottavan, mutta nyt niitä on taas ollut. Olkoot, en jaksa enää välittää. Jos kuolen niin sitten kuolen.
Jätä kahvi kokonaan pois jos se ei sovi sinulle sydämesi takia. älä syö salmiakkia ja lakritsia. Tupakka ja päihteet pois.
Mene uudestaan lääkäriin ja pyydä Propanol lääkettä. Se auttoi minua sydämen rytmihäiriöihin👍
Jätä kofeiini kokonaan pois, koita rentoutua ja vähentää stressiä, uni tärkeää. Katso ettet saa liikaa suolaa ruoasta, sekin voi aiheuttaa sydämentykytystä. Toki helpommin sanottu kuin tehty jos on joku stressaava tilanne elämässä just meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kpl silloin vuosia sitten.
Ovat myrkkyä sydämelle! Kannattaa perehtyä Pelastetaan Suomen Lapset -sivustoon. Siellä runsaasti tietoa koronapiikkihaitoista.
Huuhaasivusto.
Minulla oli joka päivä rytmihäiriöitä vuoden ajan noin 10 vuotta sitten. Tuntuivat erityisen ikävästi, jos selkä nojasi johonkin. Syy jäi mysteeriksi, koska en käynyt lääkärissä. Lämpötilakin heitteli välillä jopa 38 asteeseen ilman mitään flunssaoireita.
Kahvi pois, ainakin kuukauden kokeilujakso
Laihduttaessa mulla kyllä tulee noita aina. Itse laihdutan siis normi painon sisällä. Varmaan menee hetki tottua sydämelläki uuteen painoon.
Mistähän kolosta koronarokotehullu on taas palstalle kaivautunut? Jotenkin jaksaa hämmästyttää, että ihminen jää jumiin johonkin asiaan vuosiksi. Julistaa kuin uskonlahkolainen "totuuksiaan".
Omat rytmihäiriöni ilmaantuivat vuonna 1997. Mitään yksittäistä syytä niihin ei löydetty. Ilmaantuvat ajoittain ja otan tarvittaessa lääkkeen.
Onko stressiä? Nukutko tarpeeksi ja keskeytyksettä koko yön? Mites kolesteroliarvo?