Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko heteromies ja heteronainen olla vain ystäviä?

Vierailija
27.09.2026 |

Kokemuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla minkään tason kaveri tai ystävä sellaisen miehen kanssa, joka näkee kaikki naiset ensisijaisesti seksiobjekteina. 

Ei sitä ääneen toitoteta. 

Vierailija
22/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne olla paljon vähemmänkin. Esim tuntemattomia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki. Minulla on kolme naispuolista ystävää. Yksi ei edes varattu. Voisin vapaana jopa panna, jos tilanne etenisi siihen, mitä ei ole tapahtunut vuosikymmeniin. Sitäkö kysyttiin? Mitään romanttista ei ole eikä tule, niin kauan tunnettu. 

Vierailija
24/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokekmukseni mukaan voivat erinomaisen hyvin olla. Mutta tietysti olisi enemmän kuin suotavaa, että molemmilla on yhtälainen käsitys siitä, mitä ystävyys tarkoittaa. - Ja että kykenee erottamaan myös ne näkymättömät rajat, joita itse kullakin meillä on ja joita ei ole tapana ylittää, vaikka niiden olemassa oloa ei olisi erikseen aiemmin yhdessä vahvistettu.   

Uskovainen mies

Vierailija
25/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 20 vuoden kokemuksella voin sanoa että oikein hyvin!

-mies-

Pidemmällä kokemuksella voin todeta, että ei tule muuta kuin petipuuhia jossain vaiheessa, mikäli nainen on vapailla markkinoilla. Se voi hyvin tulla vasta useamman vuoden jälkeen, mutta se tulee.

Vierailija
26/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voivat. 

Vierailija
27/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja minulla on useampi mies ystävänä. Suurin osa heistä seurustelee tai on aviossa, kuten minäkin, joten en usko että he yrittäisivät mitään ystävyyttä kummempaa, vaikka "antaisin mahdollisuuden".  Onneks parhaalla ystävälläni (mies) on puoliso, joka luottaa häneen ja voimme käydä tämän miehen kanssa kahdelleenki lounaalla tai harrastuksissa, ilman mustasukkaisuutta kummankaan puolison taholta. 

Vierailija
28/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi, ihmisistä itsestäänhän se on kiinni.

Vierailija
29/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen heteronainen. Seksuaalisesti viehättävän miehen kanssa en voisi olla vain kaveri. Mutta minun näkökulmastani hyvin harva mies on seksuaalisesti viehättävä, vaikka muuten olisi hyvä tyyppi.

Mitä luulet, että se vetovoima oikein tekee? Pakottaa sinut riisuutumaan? :D

Se on vain tunne, siinä missä vaikkapa nälkä tai pissahätäkin. Ei siihen tarvitse reagoida asiattomasti. 

Se vetovoima aiheuttaa sen, että minulle tulee kiusallinen olo hänen seurassaan. 

Toisaalta, minulla ei ole asian kanssa ongelmaa, koska olen tuntenut niin voimakasta vetovoimaa vain kahta miestä kohtaan, ja toinen heistä on puolisoni. Toinen on luonteeltaan sellainen, että en haluaisi olla hänen ystävänsä.

Okei, jos seksuaalinen viehätys on sinulle noin harvinaista ja ylitsevuotavaa niin on ymmärrettävää ettei se oikein mene luontevasti yhteen platonisen ystävyyden kanssa. Minulle se että pidän tuttavaa/ystävää seksikkäänä ei ole sen omituisempaa kuin se että pidän auringonlaskua kauniina tai koiranpentua suloisena. Ominaisuus jonka voi tiedostaa ilman että se tarkoittaa mitään.

-eri

Vierailija
30/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vain ystäviä. Pitää vaan tehdä joillekkin miehille selväksi että mitään muuta turha odottaa kuin ystävyyttä.

Ja joillekin naisille myös.

Vierailija
31/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tottakai. Mitä ihmeellistä tässä nyt sitten on? Sulla pimppi, mulla pippeli, pakko panna? Häh?

Vierailija
32/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, varsinkin jos kumpikaan ei ole puoleensavetävä.

Vierailija
33/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen kertoisi, että ei voisi olla ja elää miehen kanssa, jolla on naispuolisia ystäviä, niin en luultavsti omalta kohdaltani tarvitsisi mitään muuta päättääkseni parisuhteen, jos näin tuntevan ja ajattelevan naisen kanssa olisin ennättänyt jo parisuhteeseen asti. 

Aikanaan se riitti päättämään orastavan suhteeni ja saatoin sanoa hyvästit mahd. pariuhteelle naisen kanssa, jonka kanssa ennen kuin nainen esitti odotuksensa vai olisi kai oikeampi sanoa vaatimuksensa jonkin aikaa tapailla kun hän esitti pysäyttävät sanansa:, hän ei hyväksy sitä, että miehellä (tuolla kohtaa siten ilm. myöskään minulla) on naisia ystäviinä, tai muita erityisen läheisenä, muita kuin verisukulaisena olevia naisia.

Ikisinkku mies 40 +

Vierailija
34/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietty. Voin olla vaikka mulla olis tunteita miestä kohtaan :D 

Et sinä sitten "kaveri" ole.

Vierailija
35/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu siitä naisesta. Mies tietysti haluaa naista mutta jos nainen on päättänyt että mitään romanssia ei tule niin ei se mies sille mitään mahda.

Voin sanoa, ettei se mene noin. Olen mies ja en todellakaan halua jokaista naista eli hyvin voin keskustella ihan ystävinä. Esim ylipaino naisella on tekijä, joka on aina este friend zonea lähemmäs. Myös kielenkäyttö, huono pukeutuminen ja meikkaamattomuus / huono meikki ovat turn off.  Lisäksi huulitäytteet tappavat mielenkiinnon heti. Silikonirinnat ovat iso miinus. Aika suuret luulot on naisella, jos kuvittelee jokaisen miehen kiinnostuvan. 

Vierailija
36/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kantiksia ja ateisteja/luterilaisia, ni kyllä. Jos muslimeja, ni heidän miesten mielestä ei. 

Vierailija
37/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole 39v iässä kokenut naista kenen kanssa olisin vain ystävä…

Vierailija
38/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kantiksia ja ateisteja/luterilaisia, ni kyllä. Jos muslimeja, ni heidän miesten mielestä ei. 

Ohis. Läheinen ystävyys sukupuoleen katsomatta on usein varmasti  helpompaa, jos ei ole huomattavan suuria kulttuuri ja asenne eroja, enkä nyt  tietenkään tarkoita, että aivan  kaikista asioista pitäisi olla ystävän saati puolisonsa kanssa  aina samaa mieltä, se olisi luonnotonta.  

Uskovainen mies

Vierailija
39/39 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole 39v iässä kokenut naista kenen kanssa olisin vain ystävä…

Mitä oot puuhaillut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä