Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa "pienessä elämässä"?

Vierailija
27.09.2026 |

Miksi niin moni tuntuu ajattelevan, että ihmisellä, joka haluaa vain "pienen" elämän, on pakko olla jokin ongelma? Jos vaikka haluaa vain käydä kirjastossa ja lenkillä ja muuten nauttia hiljaisesta ja rauhallisesta kotielämästä. Mitä vikaa siinä on?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä tuo siis on ongelma? 

Vierailija
2/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehnot keksivät vain materian keräämisen, vähän edistyneemmät aistiärsykkeiden haalimisen. Se, että ihmisellä voisi olla sisäinenkin elämä, on useimmille täysin vierasta ja käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä selität?

Vierailija
4/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen ihmisten. Hirveän huolissaan, että olen masentunut tai jotain, kun kyllähän nyt terve ihminen haluaa kurotella mahdollisimman korkealle tavoitteisiin. Ikään kuin olisi ennenkuulumatonta, että jonkun unelma on rauhallinen pieni elämä, jossa kukaan ei ole vaatimassa mitään.

Vierailija
5/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen ihmisten. Hirveän huolissaan, että olen masentunut tai jotain, kun kyllähän nyt terve ihminen haluaa kurotella mahdollisimman korkealle tavoitteisiin. Ikään kuin olisi ennenkuulumatonta, että jonkun unelma on rauhallinen pieni elämä, jossa kukaan ei ole vaatimassa mitään.

Haluavat vain laittaa vahingon kiertämään.

Vierailija
6/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kaikille ei edes haluta isoa elämää. Osa porukasta lytätään lattian ja seinän väliin. Hyvä koulutus ja älykkyys ovat uhkia, jotka pitää poistaa, jotta omat nepokaverit selviytyvät.  Tälläistä on asua paikassa Iso BB kaupunki, pieni elämä. 

Vierailija
7/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän "pientä elämää" ja rakastan tätä. 
Ei mitään ylimääräistä. 
Muut ei tunnu tätä ymmärtävän ja luulevat myös että masennus painaa. 
Ei paina. Olen onnellinen näin. 

Vierailija
8/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä vikaa. On löydettävä vikaa, vikaa, vikaa...

Vierailija
9/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynel

Vierailija
10/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE MITÄÄN VIKAA.

Vierailija
11/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaankin huolissaan siitä, ettet halua käydä töissä vaan elät tuilla. Joutuvat näet kustantamaan sinunkin pienen elämäsi.

Vierailija
12/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Pitää mennä ties minne kauas aina elämyksiä hakemaan, vaikka sen oman kaupungin nähtävyydetkin on näkemättä ja samanlaiset kaukaa ulkomailta tulleet kiertelee niitä täällä ja laittaa someensa.

Vierailija
13/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi paljon parempi paikka jos kaikille riittäisi pieni elämä.

Vierailija
14/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Think Big, sanoi jo Arnold Schwarzenner kirjassaan...

Vierailija
15/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Think Big, sanoi jo Arnold Schwarzenner kirjassaan...

Ketä se on?!

Vierailija
16/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat. Äärimmäisen onnellisena keskivertoihmisenä täällä elelen. Ei mitään kummempaa tavoitetta edetä uralla, lapsia ei piiskattu tavoittelemaan maailmanmestaruuksia eikä puolisoakaan vaihdeta muutaman vuoden välein. Ihana viikonloppu taas takana, hyvät yöunet, saunomista, villapaidan neulomista ja pari pitkää kävelylenkkiä luonnossa. Parhautta!!!!

N50 

Vierailija
17/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun olen muutaman kymmenen vuotta kurkotellut, haastanut itseäni ja ylittänyt rajani, nykyinen pieni elämä tuntuu paitsi mukavalta, myös hyvin ansaitulta. Tuttavat ovat moittineet kunnianhimon puutteesta, ja muutamien mielestä pitäisi ainakin matkustella runsaasti, mutta mä nautin ihan rauhasta ja rutiineista.

Vierailija
18/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ns. pieni elämä. Ihan tarkoituksella luonut sen itselleni. Ei edes parisuhdetta kiinnosta enää etsiä.

Liittyy omaan suht minimalistiseen elämäntapaan, johon kuuluu asioiden pitäminen yksinkertaisina. Pätee ihmissuhteisiin, materiaan, ajanviettoon ym.

Nautin suunnattomasti yksinkertaisesta elämästä. Esimerkiksi juurikin puiden ihastelusta kävelyllä, kotona olemisesta jne. Mulla on kodikas pieni kaksio, jossa viihdyn. Voin vaikka viettää helposti koko viikonlopun neljän seinän sisällä puuhastellen. Ei houkuta esim. baarit, festarit, matkustelut, kaupoissa kiertely jne.

Minun mottoni elämässä onkin, että pidä asiat yksinkertaisina. 

Vierailija
19/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ihmisiä joilla olisi jotain vastaan tuollaista normaalia elämää. Pieni elämä on sitä, ettei käy missään muualla koskaan kuin lähikaupassa, eikä ole mitään harrastuksia, ei käydä lenkillä metsässä tai mitään, ei kirjastossa... ei missään tekemässä mitään, eikä ainakaan ihmisiä tavata. Se on sen merkki että voi olla kyseessä masentunut ihminen, sitten kun kaupassa käyntikin loppuu, on tosi kyseessä.

Ei tavallisen ihmisen ole mikään pakko matkustella kauas tai tavoitella työssä korkeammalle, mutta jotkut haluaa niin tehdä, ja se heille suotakoot.

Vierailija
20/21 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on inseleiden elämää, ei normaalien ihmisten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä