Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten kyky sietää vastoinkäymisiä on häkellyttävän huono, sanoo Anna Munsterhjelm

Vierailija
27.09.2026 |

Anna Munsterhjelmille tulos ei ollut yllätys. Hän on nuorisojärjestöjä edustavan kattojärjestön toiminnanjohtaja ja toiminut 15 vuotta esimiesasemassa eri organisaatioissa.

Sinä aikana nuorten ja nuorten aikuisten sinnikkyydessä on tapahtunut hänen kokemuksensa mukaan ”iso, iso muutos”. Se näkyy esimerkiksi niin, että epäonnistumiset lannistavat nuoria aiempaa enemmän.

”Jos vaikka tapahtuu moka, eteen tulee liian vaikeaksi koettu työtehtävä tai saa kriittistä palautetta, niin saatetaan lyödä hanskat tiskiin tai jopa jäädä sairauslomalle”, Munsterhjelm kertoo kokemuksistaan.

Kyky sietää vastoinkäymisiä on ”tosi alhainen”, hän sanoo.

”Se on häkellyttävää.”

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012265499.html

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ulostulo kokoomusleidiltä tällä kertaa. ;D

Vierailija
42/46 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä sinnikkyyden puutetta kai tutkittiin Pisan yhteydessä - moni jätti tehtävän kesken jos se oli liian vaikea. Partio kasvattaa juuri pitkäjänteisyyttä ja sisukkuutta niin kuin Munsterhjelm jutussa sanoo. Kun pystyttää telttaa kaatosateessa niin heti ei voi luovuttaa tai tulee märkä yö. 

Sota polttaa kyllä taas laiskuuden ja löysyyden ja nostaa sitkeyden takaisin. Do or die.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastoinkäymisiä vai psykologista väkivaltaa aka kritiikki tai pomon huono käytös?

Ei minua haittaa haasteet enkä etsi nopeita tuloksia. Väkivaltaa en kuitenkaan siedä. Ja pomo on se joka muuten itkee kun alkaa kiukuttelemaan minulle, ja sen jälkeen itkee hr:lle. Tämä tuli testattua. 

Oma käytös kuntoon ensin "aikuiset".

Vierailija
44/46 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin incelien.

Alan olla kylästynyt kaltaisiisi palstalla. Pilaatte ilmapiirin.

Se alle 30-vuotias kiusaaja joka aiemmin mainittiinkin.

Vierailija
45/46 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso aina pilalla ja velttoa, sukupolvi sukupolven jälkeen.

Ei se ole pelkästään nuoriso. Nyt kommentoitiin nuorisoa koska kommentoijalla on siitä otanta. Minun näkemys on että ilmiö koskee lähes koko väestöä. Älypuhelimet ja niiden tarjoama sisältömuoto aiheuttaa tätä.

Vierailija
46/46 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso aina pilalla ja velttoa, sukupolvi sukupolven jälkeen.

Ei se ole pelkästään nuoriso. Nyt kommentoitiin nuorisoa koska kommentoijalla on siitä otanta. Minun näkemys on että ilmiö koskee lähes koko väestöä. Älypuhelimet ja niiden tarjoama sisältömuoto aiheuttaa tätä.

Some ym. on aiheuttanut ainakin kuplautumisen pahenemista. Erilaisia mielipiteitä ei hyväksytä vaan ne halutaan piilottaa tai estää kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä