Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ SyyskuunSissit To-Pe ¤¤¤

31.05.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10419183&p=2&tmode=1&smod…

Laitetaanpa uusi pino alulle!

Mulla lähtee kohta viiminen työpäivä käyntiin. Hui kamala, kohta pitää hyvästellä päiväkodin lapset.. :/

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva lukea teidän kuulumisia.

Itselleni ei kuulu mitään ihmeellistä- kauhea meno päällä kokoajan ja iltaisin on kyllä niin poikki, ettei mitään tahdo jaksaa. Töissä onneksi nyt vähän löysempää.

Olen tehnyt ahkerasti puutarhatöitä ja nyt tietenkin luinkin tuosta toksoplasmoosista. pitäisi kuulemma aina pitää hanskoja kädessä ja muutenkin olla huolellinen mullan kanssa. Minä olen kyllä paljain käsin tonkinut ja välillä on multa narskunut hampaissakin asti. Nyt tuli kyllä vähän morkkis. Toivottavasti jää taudit saamatta, pitää kotimatkalla käydä ostaa muovihanskoja jatkon varalle. Kädet olen kyllä aina pessyt huolellisesti mullan käsittelyn jälkeen. Täällä taisi olla muitakin viherpeukaloita, miten te olette menetelleet? Olenko taas laiminlyönyt ohjeistuksia pahemman kerran.

Ei sitä kuitenkaan voi olla kitkemättä ja istuttamatta kesäkukkiakaan, mun mies ei sitä osaa (kitkee kaikki taimetkin rikkaruohoina).

Masuvauva on tosi vilkas ja sen kuperkeikat mahassa eivät aina tunnu huippuihanilta. JOka aamu herättyäni sekin toivottaa hyvät huomenet ja alkaa elämän. Hankin silloin alkuraskaudesta sen kotidopplerin, eipä ole ollut juuri ollenkaan käyttöä. Toisaalta arvasinkin sen, jos hankin tuon laitteen että näin käy. Yhtenä aamuna, kun ei aamutoivotuksia mahasta kuulunut, kuuntelin hevosen laukkaa mahasta.

Dumle: Mullakin eilen tuli ihan kauhea kipukohtaus mahaan, sellainen samanlainen raastava kipu kuin supistuksissa. Nostatti ihan hien pintaan. Aluksi pelkäsin, että istukka irtoaa tai jotain kamalaa. Mutta väsytti niin paljon ja kun se sitten meni ohi, nukahdin. Mulla supistelee paljon, useita kertoja päivässä. Mutta ei kipeästi. Ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Parin viikon päästä on ensimmäinen kontrolliultra, jossa aletaan tarkkailemaan raskautta enemmän. Mullahan edellisessä oli monenlaista ongelmaa ja toivoa annettiin aina viikko kerrallaan. Ensimmäisen kerran jouduin sairaalaan viikolla 28 nopeaa käynnistystä odottamaan -- sikiöllä oli erittäin vakava kasvuhäiriä ja kohdussa vähän tilaa. Silloin minullekin annettiin kortisonit. Raskautta päätettiin kuitenkin vielä jatkaa erityistarkkailussa sairaalassa. Kun kasvukäyrä notkahti, käynnistettiin synnytys viikolla 35. Ei ollut sairaalassa hauskaa ja keskosenkin kanssa (vaikka ei mitään hengenhätää ollutkaan), ei alku ollut mitenkään ruusuista.

Saas nähdä miten tässä raskaudessa käy sikiön kasvun kanssa. Viimeeksi kasvuhäiriö johtui ilmeisesti kohdun rakenteellisesta poikkeavuudesta, joten nyt voi olla sitten ihan sama rumba edessä. Mutta voi olla että kasvuhäiriö johtui myös sikiöstä tai istukasta, joten olen toiveikas, että kaikki menisi nyt normaalisti.

Vierailija
2/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma täällä eteläsuomessa ainakin on tosi kostean nihkeä, sisällä töissäkin tuntuu kuin uimahallissa olisi..

Voimia kaikille supisteluista kärsiville, PippuriMammalle etenkin jaksuja lepäilyyn. Dumlellakin onneksi oli tilanne rauhoittunut, nyt vaan otat rennosti kun työt loppuu.

Itsellä vielä neljä viikkoa töitä. Tosin itsestä tuntuu, että kotona oleminen on fyysisesti rankempaa kuin täällä töissä, konttorihommissa kun olen ja istun koneen äärellä. Kotona ei malta istua vaan koko ajan on puuhasteltava jotain ja tietty tuo esikoinenkin pitää vauhdissa.

Huldio kyseli multahommista, olen miettinyt ihan samaa, että olenko vähän turhan piittaamaton kaikista ohjeista kun sormet mullassa olen minäkin, välillä ilman hanskoja, välillä puutarhahanskat käsissä. Jälkeenpäin olen kyllä kädet huolella pessyt. Mausteisesta ruuastakin pitäisi ilmeisesti huonoa omaatuntoa potea, sitäkin olen ihan normaaliin tapaan pistellyt poskeen, en mitenkään jatkuvasti, mutta silloin tällöin kuitenkin. Kun en edes tiedä mitä närästys on niin enpä ole ajatellut siitä mitään haittaa olevan vauvallekaan.

Tänään olis neuvolalääkäri. Taas varmaan samaa liukuhihnatouhua kun ekallakin kerralla, sydänääniä kuuntelee just sen verran että sykkeen saa ja pikainen vilkaisu alakertaan. Se hyöty tästä kuitenkin on, että saan pyydettyä reseptin nenäsuihketta varten ja ajattelin myös esikoiselle pyytää Havrix-reseptin, joka voitaisiin sitten hänen 2v neuvolassa ensi viikolla pistää.

Eipä tuu nyt muuta mieleen, hyviä vointeja kaikille!!

Jondeliini ja pikkuinen 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Aika menee lentäen..

Eilinen kevätjuhla oli mukava.. Meidän pienin neitikin pääsi esiintymiseensä.. Tämän päivän olen vielä tuon nuhanenän kanssa kotona.. Esikoinen vaihtaa nyt ylä-asteelle.. Saivat ruusut ja heille muu koulu lauloi.. Melko liikuttavaa..

Huldio.. Toivottavasti tämä raskaus etenee sinulla mukavammin.. Onhan se hyvä, että osaavat seurata tilannetta.. Tunnustaudun myös kukkapenkissä mönkijöihin.. Välillä on hanskat, välillä ei.. Mutta yritän sitten kyllä pitää käsi hygieniasta huolta aina tönkimisen jälkeen.. Nyt tuo lääkäri äippäpolilla hieman toppuutteli tuota touhuamista.. Huoh! Mitenhän maltan pysyä aisoissa.. Vaan mitäpä sitä ei vaavin eteen tekisi..

Lauantaina taas olisi valmistujaisjuhlia.. Kolme kutsua tuli, joista nyt tällä kertaa yksiin menemme.. Onneksi lupasi mukavaa lämmintä säätä, joten löysin sopivan mekon kaapista.. Vieläköhän sitä tämän masun kanssa pysyy korkokengillä pystyssä vai pitäisikö harkita matalaa kantaa..? Olen kyllä vannoutunut korkojen käyttäjä... Nyt viime aikoina ollut vain jotain mukavaa kesäsandaalia tai lenkkaria jalassa..

Oma napa voi hyvin, eilen illalla kärsin vain ikävästä närästyksestä.. Pitää kai varuiksi hakea apteekista jotain ensiapua.. Enkä edes mielestäni syönyt eilen mitään sellaista, mikä sitä erityisesti olisi aiheuttanut..

Colatoffee kirjoitteli tuosta tulisesta ruoasta.. Olen kyllä kai jostain kuullut, että jos loppuraskaudesta syö jatkuvasti todella tulisia ruokia, sillä saattaa olla jotain vaikutusta vauvan ilmavaivoihin.. Mutta itse kyllä vetäsen kebabin tulisella kastikkeella silloin tällöin.. Ehkä asiaa kannataa kysellä neuvolasta, jos on todella tulisen ruoan ystävä.. Itseäni hieman rajoittaa tuo närästys..

Mutta tuli luvattua, että leivon tänään jotain hyvää meidän sairastavalle , joten eikun hommiin..

Piiu ja 007 rv 27+6

Vierailija
4/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Dumle ja Pippurimamma:Onneksi teillä on nyt kaikki masussa kaikki hyvin!!!!

Dumlelle vielä:Hyvää viimeistä työpäivää.Mä en nyt pääsekkään hyvästelemään meidän eskareita kun on vielä maanantaina sairaslomapäivä,aika kurja juttu.En nyt sitten enään niitä pikkuisia näe paitsi sattumalta voi kauppareissulla törmätä.

Eilen oli mun tytön eskarin kevätjuhla.Siellä minä nessujen kanssa seurasin lapsukaisten lauluesityksiä,on kyllä kumma miten sitä onniin herkkikseksi heittäytynyt vaikka tosin tuli mulle tippa silmään esikoisenkin eskari kevätjuhlissa vaikka en ollutkaan raskaana:)

Puutarhatöistä on ollut puhetta.En ole kyllä minäkään hanskoja kädessä pitänyt.Taidan olla muutenkin liian varomaton noiden varotuksien suhteen kun en ole muuttanut suhtautumista mihinkään raskauden takia.Tai no joo en tietty käytä alkoholia ja tupakkaa enkä syö graavikalaa paitsi jos tiedän varmasti tuoreeksi.

Joku kyseli taannoin grillausvinkkejä.En nyt tähän hätään oikein muuta keksi kuin meillä tykätään kovasti mun tekemistä jauhelihapihveistä eikä ne ole sen vaikeempia kuin jauhelihaa ja pussi sipulikeittoa sekoitetaan että jauhis maistuu ja siitä taputellaan pihvit.Välillä lisään joukkoon fetaa ja aurinkokuivattuja tomaatteja.Tätä syötiin viimeksi maanantaina ja jälkkäriksi grillattiin tuoretta ananasta ja banaania ja tarjoilin vaniljajäätelön ja kinuski kastikkeen kera.

Mausteitakin on ollut juttua.Kyllähän noita mausteita käytetään paljonkin tuolla muualla eikä niistä mitään haittaa ole (paitsi itselleen jos närästää)vauva tottuu sitten jo masussa mausteisiin ruokiin joka on mielestäni vain hyvä juttu.

mutta nyt meen kahvinkeittoon,palaillaan:)

Vierailija
5/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua tosiaan kun kuukausi ollaan taas ' kaytetty' .

Pippurimammalle jaksuja makoiluun (ei kivaa), mutta parempi etta masuli viela kasvaa kolossaan kuin ulkopuolella!

Dumlellekin halaukset!

Ja sitten noihin muihin juttuihin; eihan tuo vakevan syominen silloin talloin tee mitaan, jollei nyt itselle narastysta! Puhuin lahinna meillapain tavasta syoda JOKA aterialla vakevaa, siis ihan normaaliruuissakin, Suomessa kun ' vakeva' ei valttamatta vastaa meidan vakevaa... Cayenne pippureitakin kun rouskutetaan ihan sellaisinaan... hih. Ja tosiaan ne pari viime kuutahan ne ratkaisee paljon vauvan ilmavaivoja.

Mullassa monkimisesta; ei kannata ottaa paniikkia, olettehan pesseet aina hyvin sen jalkeen... ja ei Suomessa ole paljon noita villikisujakaan pissimassa nurkilla. Mulla kun ei tuota immuniteettia ole, niin olen extratarkkailussa, mutta meilla myos on miljoona villikissaa joista tartunnan voi saada. Ja kun taakin ' tauti' on sellanen missa se eka kolmannes on se ' vaarallisin' eli ei hataa enaa tuostakaan... Niita espanjalaisia yms. mansikoita kylla kannattaa pesta tarkemmin kuin kotimaisia.

Meillakin Hopen potkut on sitten kivoja, mutta kun vaihtaa koko asentoa olo alkaa olla tukala! Silloin kylla jo tyonnan itekin masua, etta alahan nyt rauhottua! Ja illalla varsinkin potkii/tokkii just mun navan kohdalla ja se sattuukin jo vahan. Ja selvasti on suosikki kylkikin likalla; toiselle kyljelle kun asetun niin alkaa sen maailman potkujumppa!

Meen tan kuun ' neuvolaan' tuossa puolenkuun maissa, saas nahda paljonko on painoa tullu likalle lisaa, oltiin edellisessa ultrassa ihan hiukan alakanttiin painon kanssa. Pituus vastasi kylla viikkoja.

Mutta niin mulla on naa nelja edellistakin ollu just ja just kolmekiloisia, niin tuskin tama neitokaan on mikaan hehtopainava...

Eipa taas muistu muut jutut mieleen, mullakin tekis niin mieli jo muuttaa tai ainakin jarjestella paikkoja, mutta kun ei voi niin ei. Pakko odotella siivoojaa seuraksi. Mutta nyt pitais aloitella paivan kotihommat

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 24+5-

Vierailija
6/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot menee ihan hirveällä vauhdilla, uskomatonta!!

Dumle, hienoa että kaikki on hyvin taas, me täällä ehittiin oleenkin jo huolissamme!! Vai alkaa sulla jo loma, varmasti ihanaa, mutta myös hirveän haikeata takuulla! Mäkin olen aikanani ollut lasten parissa töissä ja sieltä lähteminen oli ihan hirmuista silloinkin, saati varmasti nyt kun hormoonit heittelevät ja niitä pikkuisia tulee vielä normaalia enemmänkin ikävä. Sniff..

PippuriMamma, tsemppiä ja jaksuja!!!

Huldio.. Sama syntinen se minäkin! Pihaa mulla ei valitettavasti (vielä) ole, mutta kotona tongin kyllä multaa ihan paljain käsin, samoin kuin viikonlopun pihatalkoissa.. Hammastikulla sai kaivella sotkuja kynsien alta kun kynsiharjalla en saanut niitä puhtaiksi.

Mä vietin eilen illalla itkutuokiota Kelan papereiden vuoksi.. En mä tajunnutkaan että niin paljon putoaa tulot! ENkä varsinkaan sitä että mua rangaistaan pitkästä työmatkasta!! Ihan hullua!! Onneks tosin tänä vuonna (mun äippäraha lasketaan viimeisten 6 kk tulojen perusteella) mulla ei niitä kilometri vähennyksiä juur olekaan.. Mut oikeesti hei, jos kahdella ihmisellä on sama liksa, toisella työmatka 300 metriä ja toisella 200 kilsaa niin se jolla on lyhyt matka töihin saa reilusti enemmän äippärahaa!! Huhhuh!!

Miesparka netissä etsi tietoa ja mä istuin sängyllä ulisemassa.. Heh, se on myös tänään soittanu kelaan asiasta koska se epäili että mä haukun virkailijat pystyyn siitä asiasta =)

Tottakai me pärjätään aivan hyvin, siitä ei ole kysymys, mutta mä olen tottunut aina tähän asti pärjäämään ITE!!! Meillä on siis erilliset lainat koska olen alunperin ostanut tuon asunnon itse ja niitä lainoja ei kannattanut yhdistää mun vanhojen edullisten korkosysteemien takia. Ja lyhennyskin mulla on tosi kova kun halusin sen nopealla tahdilla pois. Enkä millään tahtois alkaa järjesteleen sitä uudelleen. Ja kun muuten ollaankin maksettu kaikki puoliksi ja jatkossa mä en taida ihan pystyä siihen tai lähinnä mulle ei todellakaan jää sitä ns " käyttörahaa" ollenkaan niin paljoa jos yhtään. Tottakai myös mun menot pienenee, mutta siti!!! Ja joo, toki mies sanoi että hänhän tietenkin maksaa jatkossa enemmän yhteisistä kuluista, mutta arvatkaas miltä tuntuu kun on niin pitkään jo tottunut pärjäämän itse.. Taidatte arvatakin kun samassa veneessä sitä ollaan kaikki! Eikä nää asiat tietty enää tänään olekaan ollenkaan niin kamalia kun eilen. Hormoonithan siinäkin tais vaikuttaa kun tolleen reagoin. Heh ja sekin vaikuttaa tietty että mä ehin kumminkin elämään sinkkuelämää eroni jälkeen melkein 4 vuotta.. Vieläkin välillä vaikea tajuta et me ollaan perhe ja mun ei enää tarvi hoitaa kaikkea yksin. Ja sitten taas tuo viimeinen lause kuulostaa niin ihanalle että mua alkaa taas itkettää..

Voihan p, nyt tosiaan on hormonit herkässä.. Jo se kun Dumlen " lapsosia" siel tarhassa ajattelin ja sitä että Piiun tyttö pääsi esiintymään niin alkoin parututtaan saati nyt. Hih, tää ei oo yhtään mun tyylistä!!

Kai sitä palautuu ees suunnilleen omaksi itsekseen kun vauva syntyy? Mä en halua jäädä tälläseksi parkuliisuksi! =)

Kihlis jatkaa hiljaiseloaan, välillä tuntuu, suurimman aikaa ei mitään. Pöh vaan sillekin! Yritin sitä suklaalla saada villiintymään.. Varmaan lapsonen riehaantuikin, muttei niin et mä olisin tuntenut. Se kotidoppler olis varmaan ihan jees värkki meille.. Vois sillä aina tarkistaa että kuuluuko äänet.. Vaikkakaan nyt mä en enää huolestu siitä että ei juuri tunnu. Hassua vaan et välillä se on tosiaan kun pingispallo siellä ja tuntuu koko ajan! Mutta suosikkiasento taitaa olla pylly mahaa

Nyt mä jatkan töitä taas!

Kivaa torstaita kaikille!!

Colis ja Kihlis jo viikolla 25 (ja jumankekka, kuudennella kuullakin kuulemma jo)

Vierailija
7/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Pikaisesti tulin vielä täällä käymään ennen iltavuoroon menoa. Meillä oli kanssa eilen illalla lasten kevätjuhla. Tällä kertaa kummankaan tytön luokka ei esiintynyt, kun jakavat vuoroja aina joulu-ja kevätjuhliin vuorotellen. Sen verran iso koulu kyseessä, että muuten juhlat paisuisivat hurjan pitkiksi. Jokatapauksessa katsomassa oltiin muidenkin lasten esityksiä mielellään ja viriteltiin siirtymistä kesään Suvivirren kera. Tippa linssissa sitä lauleskelin...aina tuntuu, että kesä alkaa juuri siitä Suvivirrestä! Lauantai-aamuna koululla on vielä todistusten ja stipendien jako sekä kuudesluokkalasten kukitus ja muut juhlaseremoniat. Viime vuonna jo liikutuin tilaisuudessa, nyt taitaa luvassa olla oikea vesiputous, kun oma kuudesluokkalainen päättää alakoulun. Snif.

Colis, minäkin ihmettelin tuota matkakulukorvausten osuuden vaikuttamista vanhempainrahaan. Ihan käsittämätön " pykälä" . Miksi rangaistaan siitä, että käy töissä kotikaupunginsa ulkopuolella ja on oikeutettu saamaan osan matkakuluista verottajalta takaisin, eihän ne ole tuloja?! Itse kuljen omalla autolla työmatkat edestakaisin, kun julkiset eivät kulje mun aikataulujen/työvuorojen mukaan. Ei taida auttaa itkut markkinoilla tämän asian takana, mutta perusteet näin järjettömälle päätökselle olisi kiva saada.

Huldio taisi sitä toksoplasmoosi asiaa pohtia. Käsittääkseni ei kauhean herkästi tartu, mutta kyllä suosittelisin itse pitämään puutarhahanskat käsissä mullan kanssa touhutessa. Välillä tuppaan myös unohtamaan tuon seikan, muuten kyllä peräänkuulutan näissä asioissa ihan puhdasta maalaisjärjen käyttöä Suomen olotiloissa niin ruoan kuin maaperän tonkimisen osalta.

Mä odotan kumeisesti puutarhasuunnitelmaa, jotta pääsisin kunnolla aloittamaan nuo pihatyöt. Vahingosta viisastuneena päätin tukeutua alan asiantuntijaan ensimmäistä kertaa elämässäni, kun niin monet kerran olen tehnyt virhevalintoja ja loppujen lopuksi koko lysti tullut kalliiksi. Parisen viikkoa sitten meillä sitten sellainen pihasuunnittelija kävikin, kuunteli toiveet ja katsasti maaperän, ilmansuunnat jne. ja lupasi tehdä suunnitelman toukokuun loppuun mennessä. No, nyt olisi sitten vika päivä toukokuuta ja mulla jo sormet syyhyää. Toivottavasti tänään olisi suunnitelma jo postilaatikossa, niin pääsisi viikonloppun jo aloittelemaan kunnolla. Tosin parit ylppärit olisi juhlittava ensin.

Neiti masukilla kaikki edelleen hyvin, meuhkaa vatsassa tasaisesti. Itse kärsin närästyksestä. Pikku vaiva, eiköhän sen kanssa pärjäillä.

Nyt töihin valmistautumaan.

terrkuin Haikarapolska ja neiti masukki 26+3

Vierailija
8/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ruokatunnilla poiketa lukemaan teidän muiden kuulumiset, hienoa kuulla että kaikilla on asiat hyvin. Niin se vaan aika kuluu ja meilläkin alkoi tänään jo 25.viikko.

Hermis on tosi kova potkimaan, mietin juuri eilen että olikohan tyttö aikanaan näin vilkasliikkeinen (nyt likka on sellainen duracell pupu että oksat pois), mutta ei sitä enää muista kun aikaa siitä on kuitenkin yli kolme vuotta.

Meidän " herätyskello" on herättänyt jo kolmena aamuna klo 5.06. Taitaa olla sen verran lähellä normaali heräämisaikaani että jostain syystä herään siihen kun vauva aloittaa jumpan (meillä soi kello nykyään 5.30). Kovasti potkii ja lujaa, isolta vaikuttaa jo nyt. Hauskaa nähdä sitten parin viikon päästä siellä 4d:ssä millainen potkija siellä oikein onkaan. Neuvola on huomenna aamulla, viime käynnistä on varmaan viisi viikkoa joten kiva saada välillä taas mittoja. Oman vaa àn mukaan painoa on tullut kolmisen kiloa - nähtäväksi jää mitä neuvolan mittari huomenna näyttää. Mutta syömistä ei siis tarvitse yhtään säästellä, viikko sitten oli Areenalla sitä piikkihaita ja tänään on vuorossa hohtokeilausta ja sen jälkeen ruokaa ravintola Gastonessa.

Varmaan huvittavan näköistä keilaamista kun vatsakin on kuin keilapallo :)

4 viikkoa töitä ennen kesälomaa, vitsi miten tämä aika kuluu! Lindexiltä löysin muuten eilen ihan normaalimalliston topin. Sellainen hiukan pidempi malli, joten takapuoli peittyy mutta kuitenkin sellaista kangasta että varmasti venyy niin että mahtuu myös koko kesän. Oli siellä trikoo rompetta vaikka miten, Hennesillä olikin vielä aika huonosti kesävaatetta. Kuka nyt enää mitään lappuhaalareita ostaa..

t: Typykkä ja Hermis 24+0

Vierailija
9/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä et dumlella oli kaikki kunnossa ja kiva kuulla taas pippurimammasta. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja saat pysyä kotona.

Itse en ole paljoa jaksanu viime päivinä kommentoida. Ollut jotenkin niin levoton ja rauhaton olo. Tylsää tylsää jne. Onpa kumma kun yksin koton avietän päivät. Kävelylenkeistä en voi nauttia, kun ei selkä kestä jne. Tahtoo aika käydä pitkäks. Tänään ollut sitten vähän itkunenkin päivä. Väsymyksen piikkiin saa laittaa. Viime yönä heräsin joskus kolmen pintaa, eikä unta millään. Puolviiden aikaan annoin periks ja nousin katsomaan elokuvaa.. Kuuden jälkeen menin takas nukkuun ja nukuin sit noin puol yheksään. Silti yöunet jäi vähän vähille ja päivä olllu aika raskas. Mitään ei ole oikein jaksanut tehdä. Pikkunen onkin sit melskannu mahassa munkin edestä.

Eilen illalla oli kyllä kivaa vaihtelua kun olin ystävän luona alusvaatekutsuilla. Yhdet urheiluliivit mukaani tarttuikin. Hinta oli 58,- Mä sit unissanikin pyörittelin asiaa ja mietein teinkö turhan ostoksen. En ole tottunut laittamaan nuin paljoa rahaa alusvaatteisiin. Ei mun tuloilla ole ollut mahollisuuttakaan. No kerrankos sitä hemmottelee itseänsä.

Huomena pitä sit leipoa muutama kymmenen jauhelihapasteijaa. Miehellä on lauantaina valmistujaisjuhlat. Muuta ei onneks tarvi itse tehdä. Täytekakku tilattu, suklaakakku on äitini leipoma ja karjalanpiirakat kaupasta. Ois varmaan pitäny enemmän tehä itse, mut ei tuo selkä ym taho kestää pitkään seisomista.

Ens viikolla ois sitten tarkoitus suorittaa makkarin maalaus ja sit voikin alkaa järjestelemään vauvan tarvikkeita. Lisäksi maalla pitäs tapetoida makkari ym. Puuhaa riittää. Oikeastaan miehellä vain. Mä olen vain sivusta kahtojana enimmäkseen.

Kesälomamatkaa ei varmaan tehä mihinkään. Ollaan vaan ja nautitaan.Varsinkin kun ei yhtään tiedä milloin mies joutuu lähteen reissuun. Haaveissa ois ens keväänä/alkukesästä tehä ulkomaanmatka pikkusen kanssa. Kaikki riippuu siitä saako rahat kokoon. Toiveissa on hyvä elää.

Mutta siirryn nyt kahtomaan teho-osastoa. Toivotaan että huomena ois jo parempi mieli ja olo.

Uma81 24+6

10/16 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurimammalle ja Dumlelle tsemppiä!

Kiva kun te jotkut jaksatte ja osaatte neuloa vauvalle vaatetta. Mulla ei noita taitoja ole eikä kukaan sukulaisista tai tutuistakaan tee.

Mä hermoilin täällä, kun sain tietää, ettei työpaikka maksa mulle äitiysloma- tai vanhempainlomarahaa, kun olen esikoisesta anonut heinäkuulle -08 asti hoitovapaan eikä sitä muka voi muuttaa! No, onneks selvis, et Kela maksaa mulle samat summat äitiys- ja vanhempainrahaa, kuin työpaikka olis maksanut. Eli työpaikan papereiden mukaan mä oon hoitovapaalla, vaikka toinen lapsi syntyy. Mies meinaa pitää sen isäkuukauden touko-kesäkuussa, mut saa nähdä, mitä työpaikalla siitä sanovat, kun enhän mä sais olla samaan aikaan hoitovapaalla! On tää sotku... Onneks tuli toi lakimuutos, et saan samat rahat kuin esikoisesta, koska ikäero on alle 3v. Muuten tulis tosi, tosi vähän rahaa, kun oon vaan silloin tällöin tehnyt keikkaa.

Neuvolassa kävin eilen neuvolalääkärillä. Paineet oli hyvät 125/73, hemoglobiinin otti, mut unohti ainakin mun korttiin merkata, sf-mitta oli 25,5 ja sydänäänet 145. Painoa on kertynyt tasan 10kg. Kohdunkaulan pituus oli vain 2,5cm. Esikoisesta oli vielä viikolla 29 3cm ja syntyi kuitenkin viikolla 34. No, toivottavasti ei meinaa, että syntyy lähiaikoina. Ei ollut lääkäri ainakaan huolissaan, kun kohdunsuu oli kuintenkin kiinteä ja kiinni. Mun pitäis kohta saada kutsu naistenklinikalle johonkin tarkkailuun, ettei tämäkin lähtis tulemaan ennenaikojaan.

Vauvan liikkeet on nyt kolmen viime päivän aikana tuntuneet selvästi enemmän. Erityisesti tuntuu klo 18 jälkeen siihen saakka, kun käyn nukkumaan.

Edea+Pikkis 26+2

Vierailija
11/16 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on kuulkaa kesäkuu! Enää kolme kuukautta niin jo ollaan syyskuussa, hui!

Munkin kesävaatehuoli hieman helpotti eilen kun ehdin vihdoin käydä kaupoilla ja tosiaan, tämän hetken muoti suosii meitä mahakkaita. Lindexiltä ja Kappahlista ainakin löytyi paljon normaali paitoja, jotka levenevät rintojen alta sen verran, että maha mahtuu varmasti loppuun asti. Elloksen aleista tilasin myös yhden kuminauhavyötäröisen hameen ja caprit, saas nähdä onko niistä mihinkään..pitää kumminkin palauttaa.

Ja tokassa neuvolalääkärissä kävin eilen: kohdunsuu kiinteä ja pituutta 2,5 cm. Ekassa lääkärissä oli 3 cm, mutta lääkärikin oli eri, joten enpä tiedä onko tapahtunut muutosta vai oliko toi vaan lääkärin mittauksista kiinni..Sf-mitta oli 23 ja vauvan sydänäänet 150-170 ja kaikki muutenkin ok. Painoa on mullekin tullut jo 10 kg, mikä vähän kauhistuttaa. Kesän turvotukset ym. niin sitä ollaan aikamoisen possumunkin näköinen loppumetreillä..ahdistaa!! Ja vielä pitäsii jotain paljastavia kesävaatteita päällään pitää, hui..

Sori, että tuli näin omanapaista, mutta nyt ei tule näin aamusta muuta mieleen..

Jondeliini ja pikkuinen 26+6

Vierailija
12/16 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tällä viikolla kauheasti käynyt koneella, joten kaikki mennyt sivu suun... Lueskelenpa kaikki koko viikon tapahtumat sitten, kun tulen tuolta jumpalta. Eli fysioterapiaan meikä mamman tie vie puolen tunnin päästä. Neidin vein hoitoon jo 8 ja sitten pikkusen nypin kukkia, kun päivällä en sitä voi tehdä, kun ampiaisia on niin tuhottomasti. Mulla on ampparikammo. Olen joskus mukulana astunut pesään ja reikiä tuli oikein mukavasti molempiin jalkoihin. Eilen sitten puuhastelin aika paljon sisällä vaikka ilma olikin tosi hieno. En vain voinut pihalla olla.

Sen verran katselin tuota torstain kirjotuksia, että joku puheli puutarhahommista. Ne on niin mukavia. Enkä kyllä käytä hanskoja minäkään, no joskus, mutta en saa noilla hanskoilla sitä tuntumaa... Käsipesua vain kehiin...

Minä taas vetistelin eilen, kun hain neidin hoidosta ja siellä oli yksi tyttö viimeistä päivää ennen kesälomaa... Minä sielä sitten vetistelin, kun aloin heti kauhulla ajattelemaan sitä päivää joka koittaa ennen juhannusta. Eli meillä pimu jää sillon pois hoidosta (pph) vallan eikä mene enään samaan paikkaan takaisin. Ja heille kun kaikki kaverit siellä ovat niin tärkeitä. No luulen, että mulle se on kovempi pala, kun neidille. Menemmehän me kuitenkin niitä kavereita katsomaan puistoon, sitten kun hoituri palaa takaisin lomalta. Minä siis itken jo pelkästä ajatuksesta, että siellä se plikka halaa kaikki kaverinsa ja hoitotätin ja sanoo päälle kiitos... :.( No niin, perjantain itku putki on siis avattu. Onneksi siihen päivään on vielä muutama viikko... Olenkin pimulle sanonut, että leiki nyt sitten oikein kunnolla... ;) Kaikki siis irti kaikesta hyvästä ennen kuin loppuu...

Masussa voidaan normaalisti. Eli todella hiljaisesti. Pari kertaa päivässä muksauttaa, että täällä ollaan. En edes odota enään mitään isoja markkinoita, vaikka kivojahan ne olisi. Ens viikolla on sitten lekuri, niin näkee ultrassa, että onko asento jotenkin sellanen,että muksautukset ei tunnu niin kauheasti. Vaikka huolissani nyt en ole...

Ei maar. Täytyy mennä vielä veskiin ja sitten lähteä sinne jumppaan... Aurinkoista ja oikein lämmintä perjantaita kaikille. Ensi viikolla muuten luvattiin oikein lämmintä ja hienoa viikkoa... ;)

vm78 ja iiro 28+1

Vierailija
13/16 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla jo nyt ihan tajuton possumunkki!! Painoa on tullu jotain 13-15 kiloa, vaikka sitä nestettä siitä onkin ihan hirveästi. Jalat on iltaisin kamalat tolpat, siis jopa reisistä turpoaa saati sit jalkateristä ja kädetkin kun nakkimakkarat! Jaiksista!! Toivottavasti tää turvotus olis nyt suunnilleen maksimissaan, siis ettei ainakaan ihan hirveästi pahenis kun ihan tosissaan mua hirvittää pystynkö mä esim käveleen jos sitä nestettä tulee tyyliin tuplat tai triplat tähän päälle!! Samalla tietty vähän hirvittää se mistä tää johtuu.. No ehkä vois vieläkin suolaa vähentää.. Mut vettä juon paljon 3-5 litraa päivässä ja syön kyl muutenkin suht terveellisesti..

Se positiivinen toki että nämä turvotukset lähtevät sit nopeasti tai heti synnytyksessä pois, mut olis kiva ettei sentään liikaa turpoa!! Toivottavasti ees naama pysyis normaalina... Olen lähdössä Tallinnaan äiskän ja pikkusysterin kanssa heinäkuun lopulla. Ja aion todellakin olla siinä kunnossa et pystyn siel kierteleen kunnolla!! Vaikkakaan tää turvotus se ainoa ongelma varmaan sit onkin.. (sormet ristiin)

Systerillä oli raskausmyrkytys ja se turposi kans ihan hirveästi.. Tosin mulla on kyl kaikki arvot ainakin toistaiseksi hyvät.. Sokerirasituskoe kyllä odottaa heinäkuulla, siltä mä en nyt enää taida välttyä millään.. Vaik hyvä se vaan on tokikin että tutkitaan!

Tarvikkeita pitäs alkaa osteleen jo kiivaasti... Huomenna on Espoossa kirppis ja taidan raahata miehen sinne.. Se tosin ei oikein kirppareille lämpiä.. Pöllöpää, mun mielestä on hullua ostaa kaikki uutena kun ne on niin lyhyen aikaa käytössä kuitenkin! Muutenkin kyllä mielelläni ostan kirpparilta tai lähinnä ostaisin jos osaisin etsiä sieltä.. 70 luvun tiukat nahkatakin on mun juttu joten niitä mä kyl olen ostellut.

Tänään en ole itkuliisu. Hassua miten mielentilat voi muuttua ihan hirveän nopeasti! Eilisillan kyl vietinkin sohvalla lojuen, joten nyt oon pirteäkin taas. Pakko se on uskoa et nyt on jo välillä vähän iisattava..

Mä löysin meille talon!!!!!! Hyvässä kunnossa oleva, mansardikattoinen puutarhatontilla. Voi ihanuuden ihanuus!!! Piha on kyl tosi pieni, vain 450 neliötä, mut vanha tontti silti. Voi luoja kun mun mies suostuis ees lähtemään katsoon!!! Sen mielestä kun vanhat talot on kamalia ja haisevia röttelöitä.. Tuonne on tehty kaikki rempat joten tuskin haisee.. En mäkään toki siedä tunkkaista hajua, mutta kun se varmaan tuomitsee sen käymättäkin..

Punainen tupa ja mansardikatto olis ehkä ihaninta mitä mä voisin kuvitella... Ja hintakin oli sopiva.. Ei pitäs kyl ees katsoa niitä vanhoja kun mua jo valmiiksi kiukuttaa kun se kumminki sanoo ei..

Kihlis yhäkin melko hiljainen. pöh! Kääntyis nyt toisin päin että mä saisin nauttia enemmän niistä liikkeistä!! Koneella se kyl osallistuu, ilmeisesti alkaa oleen ahtaat paikat tässä asennoss =)

Kivaa perjantaita ja lämmintä viikonloppua kaikille!

Colis ja Kihlis

Vierailija
14/16 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just koululaiseni kevät juhlista.Niin se aika vaan vierähtää että nyt on sitten kakkosluokkakin läpi käyty ja kolmannelle luokalla käypi jo syksyllä " pikkuiseni" koulutie.

Ja mun vielä pienempi on nyt sitten vikaa päivää päiväkodissa(ja taas mieli herkistyy:I)

No tää viimeinen kaveri sitten aloittaa vielä tuon saman päiväkoti rundin joten vielä on monet päiväkoti viennit ja hakemiset edessä:)

Olikos se uma81 kun kirjoitteli että on sellainen levoton ja ahdistava fiilis kokoajan..SAMMA HÄR.

Tää on jotenkin niin puuduttavaa tää sairiksella olo kun mitään ei voi oikein tehdä eikä kyllä pidäkkään kun kerran sairaslomalla ollaan mutta kyllä on T O S I puuduttavaa olla vaan, päivästä toiseen.

Eipä kyllä ole ollut mikään ihana odotus aika kun on noita supisteluja ollt niin paljon.Nyt on sitten lisänä,turvotusta,päänsärkyä (paineet onneksi ihan kohillaan),selkäsärkyä ja väsymystä kauppareissun jälkeen ihan poikki ja muutenkin heti jos jotain yrittää tehdä,sydän muljahtelee ja pamppailee ihan omassa tahdissaan varsinkin illalla;((

Onneksi maanantaina on neuvolan keskiraskaus lääkäri mikä monilla teistä on jo ollutkin.Mieli tekisi kovasti olla vielä se 2 viikkoa töissä mikä olisi ennen lomaa jäljellä mutta eipä kovin vakuuttavalta näytä että pystyisin siellä töitä tekemään;(((((((((((((

Tulipas valitusta mutta sellainen vain on mun vointi,ei kiva!

Saas nähdä paljonko on nyt painoa tllut lisää.Viimeksi oli 3kg,mulla on kyllä nt sellainen ahmimiskausi meneillään että karkkia kuluu ja ainakin yksi jäätelökin on saatava ihan joka päivä.

Se olis sitten viikonloppukin edessäpäin.Ihan kiva tulee taas elämää tähän taloon päivisinkin kun ollaan koko poppoo taas koossa.Lakkiaisjuhlia ei meillä ole huomenna tiedossa eli ihan oman perheen parissa päivä vietetään.

Onkohan yt se viikonloppu kun tuolla keskustassa olis niitä bändejä,tietääkö joku?(siis helsingissä)

Jos vaikka pystyis käymään pikaisesti piipahtamaan jotakin katsomassa.Muuten taidetaan nauttia aurikoisesta säästä taas vaihteeksi grillaten ja pelaten yhdessä.

Mutta nyt vessaan taaaaaaaas matkani vie.palaillaan:)

Vierailija
15/16 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen neuvolakäynti on takana, siellä on hirmuinen ruuhka ja kun meillä ei mitään hätää ole niin vedettiin aika nopsaan koko hoito.

Painoa oli tullut viidessä ja puolessa viikossa lisää kilo, hiukan turhan nihkeästi sanoi terkkari. Mutta kestää sitten kesän kuumat ja sen aiheuttamat turvotukset kuulemma paremmin. Eli kokonaissaldo on kolmisen kiloa, esikoisesta oli tähän aikaan 1,4 kiloa enemmän.

Sf-mitta oli 23, kasvua siis sentti per viikko. Tytöstä oli tähän aikaan 24 mutta toisen odottajalla tuo linja kuulemma pysyykin alempana ja sen kyllä myös huomaa. Sydänäänet olivat samaa tasoa kuin tytöstä eli 150+ ja vauvalla oli hikka joka kuulosti aika hauskalta. Veriarvoja ei ehditty ottaa ja Kelan laputkin lupasivat laittaa postin matkassa mutta mikäs tässä siis ollessa kun kaikki on kunnossa. Verenpaine oli poikkeuksellisen korkealla 126/70 mutta johtui varmaan siitä että puhuin mittauksen aikana ja olin juuri lyllertänyt sinne hiki otsassa kävellen. Nyt pitää vaan pitää verensokeriarvo tasaisena ja yrittää väkisin syödä ja juoda jottei tajun kanssa tule lisää ongelmia.

Mutta sellainen pikakäynti siis, seuraavaksi sitten 13.6 se 4d ultra ja nyt meneekin nopeammin kun lääkärikäynti on vielä tämän kuun puolella.

Mukavaa viikonloppua kaikille, meillä mies lähtee tänään laivalle joten me saadaan tytön kanssa hömpsötellä ihan kaksin

t: Typykkä ja Hermis 24+

Vierailija
16/16 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vähän levoton ja rauhaton olo. Johtunee varmaan ihan siitä kun työt loppu ja koitan henkisesti totuttautua tähän kotona olemiseen.

Kävin kaupungilla tapaamassa vanhaa tyttö-porukkaa ammattikoulu ajoilta. Muutamaan vuoteen ei olla nähty. Elämä kerkee niin lyhyessä ajassa muuttua; meistäkin osa on muuttanut kauas ja yksi asuu jopa jenkeissä, niin ja meillehän on tulossa vauva. Että ihan mukava oli kokoontua ja vähän herkutella tyttöjen kanssa :D

Samalla yritin H&M:n vauvanvaateosastolta katsella pieniä nuttuja, muttei taaskaan mikään iskenyt. No siskolta sentään kävin hakemassa lainassa olleita ja siskon omia vauvanvaatteita. Ehkä noita ihan pikkuisia on jo riittävästi - syksyhaalari on ainoa mitä ei ole.

Ihania vaatteita olisin kyllä itselleni löytänyt, kevään ja kesän muoti ehdottomasti suosii odottavia :)

Hyvät viikonloput kaikille!

Dumle rv 24+1