Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ymmärtänyt polkkatukan väärin? Mun mielestä näissä kuvissa ei ole polkkatukka

Vierailija
27.09.2026 |

Mitä mieltä te olette? 

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/solisluupolkka

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo oikeanpuoleisin on sen verran lähellä polkkaa, että sitä ehkä voisi (pitkähköksi) sellaiseksi sanoa. On kyllä surkeaa, että sanat menettävät merkityksensä. Kaksi muuta tukkaa ovat jotain ihan muuta kuin polkka, niitä kuvailemaan täytyisi käyttää paljon attribuutteja, jotta näkemättä tietää, mitä tarkoitetaan, siis tyyliin "pitkä, kerrostettu polkka" jne. Ilman sitä merkityksensä menettänyttä polkkatukkaa voisi ihan vaan sanoa, että kerrostettu, puolipitkä leikkaus tms.

Jos se on kerrostettu, se ei ole polkka. 

Polkka voi minun mielestäni olla kuitenkin pisimmillään hartioille yltävä.

Joo se oli vähän niinku se mun pointti, että sanomalla "polkkatukka" ei tule mieleen nuo kerrostetut versiot. Eli sitä tukkaa täytyy kuvailla muuten. Ja kun kerran käyttää niitä kuvailevia sanoja, ei tarvitse käyttää sanaa "polkka", joka tarkoittaa jotain ihan muuta, vaan voi sanoa vaan "leikkaus" joka itsessään ei tietenkään tarkoita juuri mitään.

Vierailija
22/23 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasapolkka, elikkä ilman otsatukkaa ja sivujakauksella.

Pituus on pari cm leaun alapuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihans lämmin ailahdus tuli, kun annoitte esimerkkejä Peppi Pitkätossun Annikasta ja Suomisen perheen Pipsasta, eikä esim. somevaikuttajista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä