Olenko ymmärtänyt polkkatukan väärin? Mun mielestä näissä kuvissa ei ole polkkatukka
Kommentit (23)
Tuota käsitettä on koko ajan venytetty, 10 vuoden päästä meillä on varmaan häntäluupolkka.
Polkkatukkahan on se kun laitetaan se kippo/kattila päähän ja leikataan kattilanreunaa pitkin tasaiseksi. Yleensä tulee raja tuohon hiukan korvien yläpuolelle tasaisesti päänympäri.
Long bob kun tuli, niin oikeastaan mitä hyvänsä liekkausta voi kutsua polkkatukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuota käsitettä on koko ajan venytetty, 10 vuoden päästä meillä on varmaan häntäluupolkka.
Tämä on pottatukka, ei polkkatukka. Polkkatukka tarkoittaa tasapitkää suoraa otsatukkaa.
Ei tuo todellakaan ole polkka, vaan ihan normaali puolipitkä. Polkka on leukalinjaan tai hieman yli oleva tasapitkä.
Vierailija kirjoitti:
Polkkatukkahan on se kun laitetaan se kippo/kattila päähän ja leikataan kattilanreunaa pitkin tasaiseksi. Yleensä tulee raja tuohon hiukan korvien yläpuolelle tasaisesti päänympäri.
Taisit sekoittaa pottatukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä siis tarkoitin pottatukalla.
Taitaa olla toimittajan käännösvirhe. Polkkatukka on suomalainen termi ja tarkoittaa:
polkkatukka
niskan paljastava sivuilta ja takaa tasapitkä naisten lyhyt hiustyyli, johon kuuluu otsatukka
Nuo eivät todellakaan ole polkkatukkia.
Vierailija kirjoitti:
Se on miesten polkkatukka eli tuttavallisemmin pottatukka.
Joo en minäkään ole tuommoiseksi mieltänyt polkkatukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pottatukka, ei polkkatukka. Polkkatukka tarkoittaa tasapitkää suoraa otsatukkaa.
Senhän saa juuri sillä potalla päässä, kun leikkaa suoraan vain otsan kohdalta. Me sanottiin sitä lapsena luukkutukaksi.
Mikä muuten on puolipitkä sitten?
Ei ole polkkatukka. Mutta syy näihin virheellisiin tulkintoihin on nykytoimittajatekeleiden osaamattomuus ja suoranainen tyhmyys.
Eivät siis tiedä asioista ja kirjoittavat jotain ja valitettavasti helposti heidän kirjoituksensa perusteella asiat muuttuvat sellaisiksi.
Kuvien hiukset ovat pitkä polkka-tyyliä.
Mä olen aina mieltänyt polkkatukan juuri tuollaiseksi. Tai no ihan pikkasen lyhyemmäksi, ei ihan hartioihin asti ylettäväksi. Sellaiseksi kuin oli vaikka Annikalla Peppi Pitkätossussa. Itselläni oli tuollaiset hiukset lapsena 7 vuotiaana ja silloin sitä tyyliä sanottiin polkkatukaksi.
Mun mielestä tuo oikeanpuoleisin on sen verran lähellä polkkaa, että sitä ehkä voisi (pitkähköksi) sellaiseksi sanoa. On kyllä surkeaa, että sanat menettävät merkityksensä. Kaksi muuta tukkaa ovat jotain ihan muuta kuin polkka, niitä kuvailemaan täytyisi käyttää paljon attribuutteja, jotta näkemättä tietää, mitä tarkoitetaan, siis tyyliin "pitkä, kerrostettu polkka" jne. Ilman sitä merkityksensä menettänyttä polkkatukkaa voisi ihan vaan sanoa, että kerrostettu, puolipitkä leikkaus tms.
Kyllä minulla on polkkatukka, vaikka ei ole otsatukkaa. Vähän samanlainen kun Suomisen perheen Pipsalla vanhassa Suomi-filmissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo oikeanpuoleisin on sen verran lähellä polkkaa, että sitä ehkä voisi (pitkähköksi) sellaiseksi sanoa. On kyllä surkeaa, että sanat menettävät merkityksensä. Kaksi muuta tukkaa ovat jotain ihan muuta kuin polkka, niitä kuvailemaan täytyisi käyttää paljon attribuutteja, jotta näkemättä tietää, mitä tarkoitetaan, siis tyyliin "pitkä, kerrostettu polkka" jne. Ilman sitä merkityksensä menettänyttä polkkatukkaa voisi ihan vaan sanoa, että kerrostettu, puolipitkä leikkaus tms.
Jos se on kerrostettu, se ei ole polkka.
Polkka voi minun mielestäni olla kuitenkin pisimmillään hartioille yltävä.
Et.