Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusarkkitehti Paananen tekee pikkuyksiöön pohjapiirustuksen ja ottaa siitä 15 k.

Vierailija
27.09.2026 |

Pöyristyttävän ahne. Kuka tahansa osaisi saman. Mitä mieltä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen teko hörö nauru kuin Aira samulinilla oli. Joka välissä pitää hörö nauraa

Vierailija
42/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly korvaa kohta niin pakko rahastaa ennen sitä. 

Jep, itse tein pihasuunnitelman ai:n avulla. Tarpeeksi mallikuvia ja millaisia kasveja, sit vaan promptausta tarpeeksi että teki hyvät kuvat

Me teimme olkkari-avokeittiön suunnitelman, mukaanlukien kalustus ja valaistus.

Todella hyvä tuli ja AI tarjosi useampaakin erittäin hyvää kokonaisuutta.

Niinpä ja saa itse päättää/valita mieleisensä. Miksi antaa vieraalle päätösvalta omaan kotiinsa?

Mistä oletat että suunnittelee nimenomaan koteja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi palkata Markoa, kun en kestä sitä hörönaurua kaikelle.

Se on vain tv-rooli, kun formaattiin kuuluu juontajan olla sosiaalinen ja yltiöinnokas. Ei se oikeassa elämässä väännä mitään tekonaurua.

Miksi Tero ei hörötä ja ole yltiöinnokas, jos se KUULUU formaattiin? Saman formaatin ulkolaisissa versioissa ei myöskään ole tyhjännaurajia!

Vierailija
44/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, itse tein pihasuunnitelman ai:n avulla. Tarpeeksi mallikuvia ja millaisia kasveja, sit vaan promptausta tarpeeksi että teki hyvät kuvat

Niinpä ja saa itse päättää/valita mieleisensä. Miksi antaa vieraalle päätösvalta omaan kotiinsa?

Tuolla en viitannut Markoon, kirjoitin mielipiteeni itse tekoälyn avulla tehtäviin suunnitelmiin. Lue koko lainausketju.

Vierailija
45/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo palvelut ole tarkoitettu sellaisille, joille tuo on pikkuraha.

Niitä suomalaisia joille tuo on pikkuraha on minimaalisen vähän. Kenties noin promille kansalaisista ja heistäkin puolet on umpinuukia ihmisiä :-)

Mä olen toista mieltä. Oman kokemuksen mukaan meillä on aika paljon ihmisiä joilta löytyy rahaa. Hyvätuloisia löytyy paljon. Nykypäivänä vaan puhutaan enemmän niistä köyhistä joilta leikataan. Siksi saa sen kuvan, että suurin osa suomalaisista on köyhiä tai vähävaraisia. Totuus on toinen. Oikeasti suurin osa voi taloudellisesti edelleenkin hyvin ja jotkut vielä erityisen hyvin.

On myös paljon ihmisiä joilla on hyvät perinnöt.

Vierailija
46/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä suomalaisia joille tuo on pikkuraha on minimaalisen vähän. Kenties noin promille kansalaisista ja heistäkin puolet on umpinuukia ihmisiä :-)

Puoli promillea suomalaisista on tuhansia ihmisiä. Sehän riittää asiakaskunnaksi ja voihan sitä tarvittaessa tehdä kansainvälisesti. Jos tuntuu, että asiakaspohjaa tarvitsee laajentaa.

Vierailija
47/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen toista mieltä. Oman kokemuksen mukaan meillä on aika paljon ihmisiä joilta löytyy rahaa. Hyvätuloisia löytyy paljon. Nykypäivänä vaan puhutaan enemmän niistä köyhistä joilta leikataan. Siksi saa sen kuvan, että suurin osa suomalaisista on köyhiä tai vähävaraisia. Totuus on toinen. Oikeasti suurin osa voi taloudellisesti edelleenkin hyvin ja jotkut vielä erityisen hyvin.

On myös paljon ihmisiä joilla on hyvät perinnöt.

Suomen keskimääräinen kuukausipalkka on noin 4 183 euroa ja mediaanipalkka noin 3 520 euroa kuukaudessa.

Sitten on vielä oikeasti suurituloiset erikseen.

Vierailija
48/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla en viitannut Markoon, kirjoitin mielipiteeni itse tekoälyn avulla tehtäviin suunnitelmiin. Lue koko lainausketju.

Eihän tavalliset pulliaiset palkkaa sisustussuunnitelijaa, mutta sisustusohjelmia katsovat ne joilla omakohtaisesti olisi tarvetta, eikä pelkästään jonkun perheen kokeilu-korjaus-sapluuna riitä formaatiksi vaikka se olisikin todellisuus. 

Vierailija
49/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Vierailija
50/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 700 euroa sisustussuunnittelijalle kaksion rempasta. Hän suunnitteli keittiön uudelleen ja vesipistettä siirrettiin ja kaapit tehtiin mittatilaustyönä. Yhdessä mietittiin muu sisustus. Hänestä oli paljon apua.

Vierailija
51/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ap se juttu uudestaan, helekutin valehtelija.

”En maksa koskaan satasia. Minulla on paljon projekteja, joista laskutan alle 15 000 euroa. Lyhyistä projekteista pyydän muutaman tuhat euroa. Suunnittelen niissä usein pelkän pohjan.”

Vierailija
52/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut linkkiä, niin ei pääse tarkistamaan puhuiko vain pohjapiirrustuksesta. Mutta, jos on tuo aika kova hinta ja tuskin kukaan yksiöönsä sellaista ostaa. 

Me ostimme suunnitelman kptiimme eräältä toiselta suomalaiselta melko tunnetulta tyypiltä ja 15k sisälsi kaiken suunnitelman, myös valaistussuunnitelman. Toinen mokoma meni sitten huonekaluihin ja tekstiileihin, jotka suunnitteli, olisi myös muokannut noita, jos olisimme halunneet. 

Toki Markolla on enemmän näkyvyyttä, joten 🤷‍

Vierailija
53/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut linkkiä, niin ei pääse tarkistamaan puhuiko vain pohjapiirrustuksesta. Mutta, jos on tuo aika kova hinta ja tuskin kukaan yksiöönsä sellaista ostaa. 

Me ostimme suunnitelman kptiimme eräältä toiselta suomalaiselta melko tunnetulta tyypiltä ja 15k sisälsi kaiken suunnitelman, myös valaistussuunnitelman. Toinen mokoma meni sitten huonekaluihin ja tekstiileihin, jotka suunnitteli, olisi myös muokannut noita, jos olisimme halunneet. 

Toki Markolla on enemmän näkyvyyttä, joten 🤷‍

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000012206222.html

Aika samoissa näkyis olevan. Aloitus on siis virheellinen. 

Vierailija
54/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tavalliset pulliaiset palkkaa sisustussuunnitelijaa, mutta sisustusohjelmia katsovat ne joilla omakohtaisesti olisi tarvetta, eikä pelkästään jonkun perheen kokeilu-korjaus-sapluuna riitä formaatiksi vaikka se olisikin todellisuus. 

Sisustusohjelmia katsovat he, jotka ovat kiinnostuneet sisustuksesta. Ottavat oppia myös siitä, mikä ei sovi omaan kotiin=Markon suunnitelmat. Wikipedian mukaan M ei tee enää sisustussuunnitelmia, teki 5 vuotta Kalifornian opiskelujen jälkeen. Ja telkkarissa tuolla 5 vuoden kokemuksella... amerikkalaisittain ja sen huomasi!

Vierailija
56/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusarkkitehti on sisustusarkkitehti, meillä suunnittelee arkkitehti. 

Vierailija
57/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olen tehnyt pohjakuvia 300 € ja koko huoneen sisustussuunnitelman 800 €. Omakotitalon osalta hinta kyllä nouseekin lähemmäs 10 000 €.

Mielestäni on räikeä ylihinnoittelu.

Mutta tein suunnitelmat jo 20 v. sitten suunnitteluohjelmalla. En käsin piirtämällä. Tuossa näkee nopeasti myös 3D:nä, mikä toimii. Nythän vielä tekoäly auttaa, niin tuo on kuoleva ala.

T. Sisustussuunnittelija

Vierailija
58/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ikinä palkkaisi Markoa, sillä ei kuuntele asiakkaan toiveita. Joka kerta tekee jotain, mitä asiakas ei ole pyytänyt.

Vierailija
59/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen tehnyt pohjakuvia 300 € ja koko huoneen sisustussuunnitelman 800 €. Omakotitalon osalta hinta kyllä nouseekin lähemmäs 10 000 €.

Mutta tein suunnitelmat jo 20 v. sitten suunnitteluohjelmalla. En käsin piirtämällä. Tuossa näkee nopeasti myös 3D:nä, mikä toimii. Nythän vielä tekoäly auttaa, niin tuo on kuoleva ala.

T. Sisustussuunnittelija

Sisustuksen voi suunnitella tosiaan jokainen ihan itse vaikka sillä AIlla, joten ei tietenkään sulle kukaan siitä maltaita maksa. Sisustusarkkitehti on ihan eri asia enkä kyllä sisustussuunnittelijallekaan AI paskasta maksaisi. Onko töitä riittänyt vaikka menet siitä mistä aita on matalin? 

Vierailija
60/88 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sisustussuunnittelija

Joo,on moni muukin suunnitellu, mutta harva osaa tehdä oikeesti mitään jännempää.

Ne samat suunnitelmat tekee 99% sisustussuunnittelijoita, ei sellaisita pidäkkänä kenenkään maksaa isoja summia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän