Miksi tuulikelloja parvekkeella pidetään ärsyttävinä?
Kommentit (27)
Mun naapuri osti mulle tuulikellon. Laitoin sen sitten parvekkeelle, kesällä tuli valittamaan ettei saa nukuttua kun se kilisee. Otin sen sitten sisälle, ei kilise enää. Tosin en nyt oikein ymmärrä mikä pointti sen ostossa oli alunalkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ihmisiä häiritsee ihan kaikki. Pitäisi olla hiirenhiljaista myös kerrostaloissa. Jatkuvaa valitusta jostain kun omaa elämää ei ole. Ostakaa korvatulpat he, joita kaikkia pienikin ääni kuten tuulikello parvekkeella häiritsee. Nätimpi ääni tuulikellossa on kuin parvekkeillaan äänekkäästi piereskelevät ihmiset.
Eli en saa pitää ikkunoita auki kun en jaksa sitä lehmänkellon kolinaa kuunnella ? En edes yöllä siitä tykkää. En ole koskaan kuullut naapurin pieruja parvekkeelta
Et taida tietää lehmän kelloista mitään. Itävallassa alppiniityillä niitä kuulee, mene sinne vaeltelemaan niin kuulet sitäkin ääntä, myös yöllä ja aamulla aikaisin. Tuulikello ei ole sama kuin lehmänkello ja tottakai SAAT pitää ikkunoitasi auki, kuka sen kieltäisi. Et ole kuullut pieruja kun et oleskele parvekkeellasi.
Voi elämän kevät näitä valituksen aiheita !!!
Onnekksi ne kielletään 1.10. samalla kuin tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Mustakin ne on ihania. En kyllä itse viitsi ostaa, koska asun kerrostalossa.
Kuulostaa siltä, että ymmärrät, miksei niistä pidetä. Muutenhan ei olisi estettä ostaa sellaista kerrostaloasuntoonkaan.
Vaikeuttaa naapurien salakuuntelua, joka onkin kehittynyt tekniikan myötä aivan älyttömiin mittasuhteisiin, joten hyvä asia. Lisää näitä.
Taattua vauva-sisältöä: Miksi kaikki eivät pidä siitä, mistä minä pidän?
Tuulikellojakin on monenlaisia, mutta kyllähän ne aika puhtaasti ovat äänisaastetta, ei sillä äänellä ole mitään tarkoitusta. Eri ihmisillä on eri äänet, joista pitävät ja eivät pidä, ja myös se, paljonko äänet eri ihmisiä häiritsevät, vaihtelee. Esimerkiksi minulla menee luihin ja ytimiin se sellainen tietynlainen puhetapa, mitä (nuorison) Youtube-videoissa kuulee. Meillä on kotona ehdoton kielto katsella Youtubea niin, että minä kuulen. Vaikka olisi äänet hiljaisella. En kestä sitä yhtään.