Piäisikö ilmoittaa kouluun ja /tai poliisille??
Eilen selvisi että kolmisen viikkoa sitten tokaluokkalaisen poikamme kävellessä koulusta kotiin, oli joku "ei aikuinen eikä lapsikaan" tullut pojan perään niin että hän säikähti ja lähti juoksemaan. Tämä mieshenkilö oli juossut perään ja huutanut/sanonut että laita youtubeen hakuun sana´"seksi" niin "saat jotakin, mä en muista mitä se lupasi mut jotakin".. alkuviikosta pojalle oli juolahtanut tämä mieleen ja kun ei ollut ketään läsnä hänen ollessaan tietokoneella niin olipa tehnyt työtä käskettyä. Tämä selvisi kun mies alkoi ihmetellä sivuhistoriassa olleita kovin seksipainotteisia sivustoja..
Me todella säikähdimme tätä ja poika ei kyllä enää kulje kävellen yksin kotiin! Naapurissa on luokkatoveri joka kulkee pyörällä, ja tästä lähtien kulkevat yhdessä, tai haetaan autolla. Siin mun mielestä ihan kamala ajatus että meidän pikkuinen tuolla ihan oman onnensa nojassa kaikkien hullujen saatavilla :( .
Jotenkin olin tietenkin ajatellut ettei TÄÄLLÄ nyt mitään, ja ettei nyt MEILLE mitään voi tapahtua kauheuksia.
Kommentit (8)
koululta voi vielä varmistaa, että kertovat KAIKKIEN oppilaiden vanhemmille, jotta hekin osaavat varoittaa lapsiaan ja tarvittaessa tai halutessaan järjestää kuljetuksen
Olisi hyvin vastuutonta jättää ilmoittamatta tuollaisesta, jollekin lapselle voi oikeasti käydä tosi pahasti!!!
Sen kuitenkin sanoisin, että tuon ikäisillä valitettavasti jo kiertää nuo jutut ihan kaverilta toisellekin, ja kun kyse oli siitä, että lapsi ensin jäi sivujen katsomisesta kiinni, saattoi lapsi hätäpäissään keksiä tuon tarinan.
Joka tapauksessa kannattaa koulussa asiasta jutella, ja tiedottaa muille vanhemmille, koska lapsi on asiasta kuitenkin kuullut, mahdollisesti koulusta muilta kavereilta, tai kertonut muuten vaan heille, joten vanhempien tulisi olla tietoisia.
Ja opena sanoisin ihan kaikille alaluokkien vanhemmille, että jutelkaa noista nettisivuista lastenne kanssa. Aika monen kaveripiiristä nimittäin todennäköisesti löytyy joku, joka ison sisaruksen tms opastuksella noita sivuja löytää, ja opettaa taas eteenpäin taitonsa.
että jospa muksut ovat keksineet (= isommilta kuulleet) että kun nettiin tämmösen hakusanan laittaa niin sieltä löytyy vaikka mitä kivaa ja sitten hätäpäissään keksittiin tämmönen tarina, kun vanhemmat hokaskin alkaa sivuhistoriaa selaamaan...ei se mitään kohta ne oppii poistamaan sivuhistorian....
Jos olisi tosi niin olisi heti sanaa kokeillut
kyllä minä 7 vuotiaan lapseni tunnen! herranen aika sentään. ja eikai tämä nyt niiiiin tavaton juttu ole!!
soitin koululle,
ja rehtori sanoi että poliisille voisi ilmoittaa myös.
ap
eikä tosiaan ole tuon ikäiselle vielä normaalia mitään seksisanoja kirjoitella nettiin ellei joku muu ole yhyttänyt.
Miten te voitte heti epäillä lapsen sanaa? Mä ainakin huomaan heti 7-vuotiaastani jos valehtelee. Mikä siinä nyt on niin ihmeellistä että ei muka voisi olla totta?
Itse kertoisin molemmille tahoille.