Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 kk iltasyönti,miten muilla?

30.05.2007 |

Miten teidän n. 6 kk ikäiset vauvat syövät illalla, eli monen aikaan annat puuron ja annatko samaa aikaa maitoa vai vasta juuri ennen nukkumaan menoa? Vai annatko maitoa sekä puuron kanssa että sitten maitoa vielä nukkumaanmenon yhteydessä?

Meillä nyt viikon verran syöty kiinteitä, iltapuurolla aloitin ja nytkin vauva söi reilun desin löysähköä puuroa ja lisäksi halusi tissimaitoa mielestäni aika täyden lastin. Puuro + imetys n. klo 19.30. Sitten vielä pieni imetys n. klo 20.45. Ihmettelen vaan, että miten hänen maha vetää yhtäkkiä kerralla noin kamalasti kun viikko sitten vielä söi vain maidon...?? Muistelen, että esikoinen söi 19.30 puuron ja sitten joi maitoa vasta kun meni nukkumaan. Miten siis teillä muilla??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuohon lisään, että voiko tuon ikäinen syödä vain huvikseen vai meneekö tosiaan tarpeeseen? Vauvalla paino +20 että ruoka on maistunut hyvin aikasemminkin.

Vierailija
2/5 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota hillitöntä puuronhimoa, mutta niin se vaan on, että vauva tankkaa illalla yötä varten mielettömiä määriä ja meilläkin vasta pikkuhiljaa iltamaidon määrä on vähentynyt. Kiinteitä on nyt syöty kohta pari kuukautta ja nyt on iltaimetyksen määrä vähentynyt. Puuroa menee kuitenkin melkein se pari desiä kerralla (paitsi nyt kun on kipeä, ruoka ei maistu sitten millään, ei puuro eikä maito). Puuron aloitin toukokuun alussa.

Eli en olisi huolissani, olen itse toiminut sillä periaatteella, että " kunnon ruokaa" eli puuroa tai kasvis/lihakasvissoseita saa syödä niin paljon kuin menee ja " herkkuja" eli jogurttia tai hedelmäsoseita annan vain, jos on syönyt kunnon ruokaa, niitä kun tuntuisi menevän niin paljon kuin annetaan. Tyttö kasvaa tasaisesti samoilla käyrillä kuin pelkällä rintamaidolla, pituus +1 ja paino 0. Ja ikää on nyt 6,5 kk ja kiinteät aloitettiin viikkoa vaille 5kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä menee illalla esim. klo 20 n. puolikkaan pilttipurkillisen verran (omatekoista:)) kasvissosetta ja muutama kulaus vettä ruuan kanssa. Siitä tunnin päästä 200ml maitoa ennen unia=) Eli runsaasti tankataan täälläkin yötä vasten!

Vierailija
4/5 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin kiinteät 5kk iässä ja ilta- ja aamupuurot viikkoa vaille 6kk ikää. Ruoka tosiaan maistuu hyvin ja minäkin ensin mietin että olisko tarvinnu jo aikasemmin kiinteitä, kun niin hyvin ruoka maistuu? Iltapuuron annan heti klo. 20 jälkeen. Reilu desi menee ja paremmin menee ilman hedelmäsoseita... olen antanut vielä Nestle bona kaurapuuroa. se on tosi kätevä ja näköjään hyvää. Sen jälkeen iltapesuille ja heti sitten rintamaitoa. Joskus ei jaksa ottaa enää maitoa. Sitten nukkumaan ja seuraava syönti n. klo.04

Vierailija
5/5 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin antamaan puuroa 5kk iässä ja samoihin aikoihin kiinteää ruokaa.syö illalla klo 19.30 1,5dl puuroa ja sekaan 2tl hed.sosetta,imetän vasta nukkumaan mennessä klo.20.15.tajusin eilen että annan varmaan liian vähän ruokaa..kitisi eilen iltapäivällä eikä mikään tuntunut auttavan,ei huolinut tissiä.sitten annoin pilttijogurttia ja söi hyvällä halulla ja sen jälkeen oli tyytyväinen.oltiin just neuvolassa ja paino ja pituus menee miinuxella.olen antanut aamulla ja illalla puuroa,2krt päivässä kiinteää ruokaa ja siihen imetykset lisänä.tarvii varmaan antaa ns,välipalaa jossain välissä.mitenkä muilla ruokailut menee?ja olen muuten kuullut että vauvat ei syö yli oman tarpeen!kysyin joskus neuvolasta kun esikoinen joi niin paljon vastiketta.