Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvotus -apua!!!

30.05.2007 |

Olen rv:lla 38+3 ja nyt muutaman päivän ajan jalkani (hieman myös käteni) ovat turvonneet lähes muodottomiksi. Iltaisin turvotus vain lisääntyy. Aamulla levätyn yön jälkeen tilanne on vähän parempi. Olin aamulla neuvolassa ja vaikka neuvolan täti turvotuksen totesi ja sitä " kauhisteli" , ei hän siitä mitenkään hätääntynyt.

Onko tämä ihan normaalia raskausturvotusta? Mistä johtuu? Mikä auttaisi turvotusta laskemaan? Jalkani ovat todellakin ihan pökkelöt, ei mitään pikku turvotusta..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin että greippi, vihreä tee ja ananas pitäis olla nestettä vähentäviä, ei kyllä ole mielestäni kauheesti auttanut itselläni, mutta voihan noita kokeilla.

Sen sijaan olen huomannut että turvotusta laskevalla ja viilentävällä kylpysuolalla tehty jalkakylpy tekee hyvää. Ei se pitkäksi aikaa turvotusta laske, mutta ainakin hetkeksi olo paranee.

Vierailija
2/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi niinkin yksinkertainen apu kuin lepo. Neuvolantäti sitä suositteli, keho kuulemma kerää nestettä kun on rasittunut, join myös runsaasti vettä(mutta ei liikaa!), söin vähäsuolaista ruokaa ja vaan lepäsin. Mulla kanssa jalat meni aivan pökkelöiksi, polvia ei enää näkynyt, aivan järkkyä. Ja sitten aivan mainio keksintö on tukisukat, itse tykkään Norlynin tukipolvisukista, niitä saa marketeista ja maksaa reilu 3 euroa.

Lumituuli rv31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime heinäkuussa olin aika turvonnut kun loppusuora oli edessä :) Tiedän tuon turvotustilasi aika hyvin omasta kokemuksestani...Jalat tosiaan heti aamulla noustessa meni ihan turvoksiin ja näytti enemmänki palloilla ku jalalta eikä muut kengät ku sandaalit menneet jalkaan ja neki isoimmilla säädöillä. Itellä kuitenki helpotti lepo, jalat ylös ja aamuisin ennen ylösnousua laitoin tukisukat jalkaan. Ne oli mulle ehdottomat! Tosin se laittaminen vaati välillä miehen apua =)

Vierailija
4/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet mansikat saavat ainakin minun nesteet tosi hyvin kiertoon, kannattaa kokeilla jos ei ole allerginen! Ananasta myös moni tosiaan suosittelee, minä en siitä niin kamalasti tykkää... Hyviä vinkkejä ovat kyllä mielestäni kaikki muutkin tässä antaneet.

Tsemppiä viime metreille! :)