Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt, rahojen riittävyys ja lapsiperhearki

Vierailija
30.11.2024 |

Tuntuu ettei rahat riitä normi työtunneilla. Pitää tehdä ylitöitä jotta saa perheen arkikulujen lisäksi tehtyä jotain ylimääräistä tai hankintoja. Aikaa taas ei riitä perheelle riittävästi. Elämä on kyllä hankalaa toisinaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ilman ylitöitä / toistatyötä alkaa stressi rahasta. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia muilla?

Vierailija
2/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä rahat riittäneet aina ihan hyvin. Tai no olishan sitä enemmänkin saanut olla silloin kun lapset oli pieniä, mutta kyllä perusmenot sai ihan hyvin katettua tavallisella palkalla. Perusmenot meillä pienet kun ostettiin kohtuuhintainen asunto ja oli vain yksi auto.

Mihin teillä rahat sitten menee? Onko asunto tulotasoon nähden liian kallis? Entä auto? Voisko ruokakuluja pienentää? Onko vanhoja lainoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kaksi aikusita tienaamasta niin johonkin turhaan teidän rahat valuu. Pitäisi nähdä teidän kulurakenne ja tietää perhekoko jotta vois kommentoida. Veikkaan isoimman rahasyöpön olevan joku munanjatkeauto johon valuu osareitten muodossa 800e/kk.

Vierailija
4/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa ei ole. Asuntoon menee 1400€/kk. Itse palkkatöissä ja puoliso kotona lapsen kanssa. Puoliso on minimi vanhempainpäivärahalla.

5/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen opiskeluaikana tehnyt kahta työtä opintojen lisäksi, ihan normisettiä silloin. Edelleenkin teen enemmän töitä jos haluan tienata rahaa enemmän, hoitoalalla se on helppoa kun vuoroja saa aina. Nyt marraskuusss tein ylimääräisen touhutonnin kun ajattelin että jouluna rahaa menee.

Suomalaisilla on joku ihmeen pakkomielle, että töitä pitäisi tehdä mahdollisimman vähän. Sitten valitetaan, kun rahaa ei tulee. Ei tule mieleenkään, että esim. viikonloppuisin voisi tienata. Mieluummin istutaan telkkarin ääressä kotona valittamassa, kun ei ole mihinkään aikaa.

🇺🇦🇮🇱

6/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei ole. Asuntoon menee 1400€/kk. Itse palkkatöissä ja puoliso kotona lapsen kanssa. Puoliso on minimi vanhempainpäivärahalla.

No tämähän selittää teidän tilanteen. Miksi hän saa vain minimin? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos on töitä ja hienoa, jos voi nostaa tulotasoaan tekemällä ylitöitä. - Olen työtön vastentahtoisesti  mutta siis työtötn ja siten työllistän taas jonkun joka  haluaa hakata ja potkia meitä työttömiö päähän eli en ole ihan hyödytön, vai ketä hän sitten syvästi satutttaisi ja loukkaisi jos ei työttömiä olisi. 

Vierailija
8/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mä olen opiskeluaikana tehnyt kahta työtä opintojen lisäksi, ihan normisettiä silloin. Edelleenkin teen enemmän töitä jos haluan tienata rahaa enemmän, hoitoalalla se on helppoa kun vuoroja saa aina. Nyt marraskuusss tein ylimääräisen touhutonnin kun ajattelin että jouluna rahaa menee.

Suomalaisilla on joku ihmeen pakkomielle, että töitä pitäisi tehdä mahdollisimman vähän. Sitten valitetaan, kun rahaa ei tulee. Ei tule mieleenkään, että esim. viikonloppuisin voisi tienata. Mieluummin istutaan telkkarin ääressä kotona valittamassa, kun ei ole mihinkään aikaa.

Ohis Erikoisia suomalasia tunnet ja tiedät, jos heillä on  kertomasi asenne työhön / työntekoon...

Sinkkumies

Vierailija
9/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Se on vähän eri asia lapsiperheellisellä. Pieni lapsi tarvitsee aina valvojan. Ei lasta voi päiväkodissa loputtomasti pitää, eikä meidän lasten päiväkoti ole auki viikonloppuisin. Koululaisetkin tarvitsevat vanhempiaan. Ei vain voi jättää lapsia vahtimatta ja hoitamatta.

Vierailija
10/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuh, missä ja millaisesta asunnosta tuollaisia vuokria joutuu maksamaan, olisko aika harkita edullisempaa asuntoa.

Vierailija
11/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit asumiskulut. Espoossa asossa myös meillä 1500 euroa/kk, 100 neliötä mutta kaikilla lapsilla ei siltikään omia huoneita ja isompaan ei ole varaa. 

Vierailija
12/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ennen ollut omia huoneita vaan tehtiin lastulevystä tai kirjahyllystä väliseinää erottelemaan huonetta ja olohuonetta hyödynnettiin aikuisten makkariksi.

Vierailija
13/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen päivätyöstä vuorotyön sijaan, mutta silloin pitäisi luopua autosta, mikä vaikuttaisi merkittävästi perheen hyvinvointiin. 

Kovasti ihmetellään ettei Suomessa lapsia synny. Nyt opiskelijoiden pitää tehdä opintojen ohessa töitä tai nostaa lainaa. Kun niskassa on valmistumisen jälkeen yli 20000 euron lainat ja palkka käteen 2000e kuukaudessa niin eipä siinä lapsia hankita. He, jotka ovat töitä painaneet opintojen ohessa niin saavat vähän huokaista viimein. Ei tee mieli alkaa lapsen tekoon. 

Vierailija
14/14 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuh, missä ja millaisesta asunnosta tuollaisia vuokria joutuu maksamaan, olisko aika harkita edullisempaa asuntoa.

Helsingissä on kovat vuokrat Kyseessä kerrostalokolmio kohtuu hyvältä alueelta. Huonoilla alueilla asuminen olisi aavistuksen halvempaa mutta  en halua asua lapsenikanssa levottomalla alueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi