Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla näin? Joka pienen asian pelkääminen

Vierailija
25.09.2026 |

Mulla on viime vuoden aikana alkanut tulla tällaista joka pienen asian pelkäämistä. Siis tyyliin tällaista että mulla on aika vaikka lääkäriin paikassa jossa en ole käynyt ennen. Pelkään etten löydä ja missaan ajan. Tai sitten tilaan vaikka jonkin tuotteen ja pelkään, että.se menee hukkaan tai en saa lokeroa auki. Itse tapahtumaa sitten kun se tulee en pelkää, esim siellä lääkärissä on ok enkä ahdistu itse käynnistä. Se on se etukäteisodottaminen joka pelottaa ja ahdistaa. Ei enää normaalia ja rajoittaa jo elämää kun ajatukset kiertää tuollaisissa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harjoituksia voisi tehdä että pääsisi näistä ajatuksista?

Ap

Vierailija
2/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Järkyttävän neuroottinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö rahan menettämistä loppujen lopuksi? Että saat maksun lääkärikäynnistä jolle et ehtinyt tai löytänyt? Minulla on tuo pelko aina takaraivossa kun rahasta on hyvin tiukkaa. Ei ole varaa tehdä virheitä.

Vierailija
4/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö rahan menettämistä loppujen lopuksi? Että saat maksun lääkärikäynnistä jolle et ehtinyt tai löytänyt? Minulla on tuo pelko aina takaraivossa kun rahasta on hyvin tiukkaa. Ei ole varaa tehdä virheitä.

Ei ole siitäkään kyse kun ei ole niin tiukkaa. Enemmän etten saa asiaa hoidetuksi. Tai on jotenkin riippuvainen muista. Esim. On jokin terveysvaiva ja se on pakko hoitaa ja olen riippuvainen jostain toisesta (lääkäri) että.se tulee hoidetuksi. Ja sitten siihen liittyen oma vastuu etten löydä paikalle jne. Äh, vaikea selittää mutta just kaikki mikä poikkeaa arjesta ahdistaa. 

Ap

Vierailija
5/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole siitäkään kyse kun ei ole niin tiukkaa. Enemmän etten saa asiaa hoidetuksi. Tai on jotenkin riippuvainen muista. Esim. On jokin terveysvaiva ja se on pakko hoitaa ja olen riippuvainen jostain toisesta (lääkäri) että.se tulee hoidetuksi. Ja sitten siihen liittyen oma vastuu etten löydä paikalle jne. Äh, vaikea selittää mutta just kaikki mikä poikkeaa arjesta ahdistaa. 

Ap

Ymmärrän. Olet väsynyt vastuun kantamiseen. Joudut aina itse hoitamaan kaiken ja toisalta  olet kuitenkin itsenäinen ihminen joka haluaisi tehdä asiat nopeasti ja tehokkaasti mutta olet riippuvainen toisesta ihmisestä, esimerkiksi lääkäristä. Oletko uupunut?

Vierailija
6/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän. Olet väsynyt vastuun kantamiseen. Joudut aina itse hoitamaan kaiken ja toisalta  olet kuitenkin itsenäinen ihminen joka haluaisi tehdä asiat nopeasti ja tehokkaasti mutta olet riippuvainen toisesta ihmisestä, esimerkiksi lääkäristä. Oletko uupunut?

Kiitos! Sanoitit tuon hyvin!  Just mietin yksi päivä, että kuinka ihanaa olisi että.joku tulisi mun kanssa sinne lääkäriin tai huolehtisi minun kaikki asiat. Ap

Vierailija
7/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omin sanoin pliis!

Vierailija
8/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa että kakkaan housuun.

Vierailija
9/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuushäiriö?

Vierailija
10/10 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuneisuushäiriö?

Jonkinlainen kai. Mutta en siis pelkää ihmisten kohtaamista vaan tää kaikki liittyy näihin odotuksiin kun ei asia vielä ole toteutunut. Siis just tyyliin että jokin menee vikaan enkä pääse sinne lääkäriin, hakemaan tuotetta jne. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä