Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on kymmeniä tuhansia yksinhuoltajaäitejä ja ne kaipaa parisuhdetta.

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-mamma kaipaa miestä rahoittamaan elämäänsä.

Älä haksahda!

Luuletko tosissaan, että kaikki ne yksinhuoltajaäidit ovat yksinhuoltajat omasta vapaasta tahdosta? Tiedätkö, kuinka vaikeaa on, jos on pieni lapsi kasvatettavana, mutta puoliso onkin päättänyt lähteää  lätkimään. Minusta yksinhuoltajien lukumäärää on valtava häpeäpilkku yhteiskunnalle ja miehile. Miksi ette tue naisia ja lapsia? Miksi siittätte ja jätäte molemmat ajalla, kun molemnat tarvitsisivat teitä kipeämmin? Ettekö itse ole omasta mielestä tehneet mitään väärin ja syyttävä ja naurava sormi osoittaa vaan uhreja?

Jo olemassa oleva lapsi pyhästä hengestä ei elää, ilman muuta tarvittaan ravintoaa, vaateitaa, kenkiää. Elikä rahaa. Älkää jättäkkää omia perheitä, silloin ei ole myös niin paljon yksinhuoltajiaa.

Jospa naiset mietisitte noihin vastauksia ihan itse ja katsoisitte peiliin. Itse valintanne teette miesten suhteen joten opetelkaa elämään päätöksiene kanssa ja nykyinen yhteiskunta on suurimmaksi osaksi naisten rakentama joten mikä vikana?

Vierailija
242/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä klikkiotsikko!

"Tarjontaa kyllä riittää"

yh-äideille.

Joopa joo, tarjonta on vaan kovin lyhytaikaista eikä se yyyhookaan sitoutunut ole, muuta kuin omaan lapseensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuuri. Mikä tuossa on siis se ongelman ydin? Ei löydy poikaystävää millään, mutta tarjontaa riittää? Mihin homma kosahtaa?

SIihen ettei mies ole varakas ja maksa enemmän kuluja siinä perhearjessa.

Tuokaan ei varmaan ole ongelma jos yh on timmi ja viehättävä. 

Tai ihan vaan miehen makuun. Minä en ole ollut ikinä pullukka, ja aina miehet on halunneet tarjota kaikkea vaikka en olisi niiden kanssa missään suhteessa. 

Minun käsittääkseni miesten luonto on sellainen, että ne herkästi tekee naiselle palveluksia, tarjoaa asioita, maksaa ostoksia, kyydittää, kantaa juttuja jne. 

Jopa jos olen jonkun miehen kanssa, niin sen kaveritkin tarjoilee asioita. 

Tottakai miehet auttaa ja tarjoaa palveluksia kiinnostavalle naiselle. Ihan ilman taka-ajatuksiakin. Pullukammat ja epäkiinnostavat alapeukuttakaa tätäkin.

Tyhmästi kirjoitettu. Idiootit alapeukuttaa tätä.

Vierailija
244/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaunien aika. Muistakaa syödä velli.

Vierailija
245/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkukaa nyt oikein kunnolla yksinhuoltajia kun kerrankin pääsitte vauhtiin! Sitähän tämä minunkin elämä on koko ajan ollut kun yksinhuoltaja olen. Tiedättekö millaista se on? Teet kaiken yksin, maksat kaiken yksin, perheelliset syrjii ja syyttelevät kuinka tilanne on ihan oma vika. Onko se? Ei minulla ainakaan!

Perheelliset elävät kuplissa joihin yksinhuoltajat eivät pääse ettei vain vie heidän miestään! Minä en veisi kenenkään miestä, haluaisin vain tutustua muihinkin perheisiin joissa on lapsia ja lapset saisivat leikkiä. Olisi joskus ihana juoda kuppi kahvia jonkun äidin kanssa mutta ei, joka ilta yksin lapsen kanssa!! Tajuatteko mitä teette? Ei kaikki yksinhuoltajat ole tilannettaan valinneet ja nuorena voi olla vaikea nähdä kauas tulevaisuuteen, ei meistä kukaan tiedä miten meille tulevaisuudessa käy!

Aina on ollut luusereita ja sinä olet yksi heistä, onnea.

Vierailija
246/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä niiden kumppanit on? Siis eksät ja miksi?

En ole lukenut artikkelia, mutta minun mieheni kuoli.

Leskeksi jäänyt on ihan eri kategoriassa kuin nämä eronneet ja karanneet.

"Kunnes kuolema meidät erottaa". Sanansa mittainen mies ja nainen.

Vierailija
247/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos peppuseksiä antaisi nämä yh äidit

Vierailija
248/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä deittailis, sillä 95% on ite tehny kaikkensa, ettei mies ole lapsen elämässä. Sit kaikenlisäks vielä uhriutuu ja syyllistää mieltä, ku ei osallistu. Pahimmat menny jopa oikeuteen huoltajuudesta. Ite ku erosin avioliitosta, ni ei todellakaan tehty yhtään mitään sopimuksia lapsista tai riidelty heistä. Vaikka erittäin, oltiin yhä perhe, sillä ajateltiin lasten parasta. Toisin ku suomalainen "ÄITI" vuonna 2026, joka on lähes poikkeuksetta äärimmäisen turhamainen, pinnallinen ja itsekäs lasten suhteen. 

Vierailija
249/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä haksahda!

Luuletko tosissaan, että kaikki ne yksinhuoltajaäidit ovat yksinhuoltajat omasta vapaasta tahdosta? Tiedätkö, kuinka vaikeaa on, jos on pieni lapsi kasvatettavana, mutta puoliso onkin päättänyt lähteää  lätkimään. Minusta yksinhuoltajien lukumäärää on valtava häpeäpilkku yhteiskunnalle ja miehile. Miksi ette tue naisia ja lapsia? Miksi siittätte ja jätäte molemmat ajalla, kun molemnat tarvitsisivat teitä kipeämmin? Ettekö itse ole omasta mielestä tehneet mitään väärin ja syyttävä ja naurava sormi osoittaa vaan uhreja?

Jo olemassa oleva lapsi pyhästä hengestä ei elää, ilman muuta tarvittaan ravintoaa, vaateitaa, kenkiää. Elikä rahaa. Älkää jättäkkää omia perheitä, silloin ei ole myös niin paljon yksinhuoltajiaa.

Tämähän tilanne on ihan naisten itsensä aikaa saamaa.

Vierailija
250/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksi ja hailee onko yh tai ei. Jos homma toimii niin se toimii. Kaikkihan on kiinni siitä miten nämä kaksi aikuista yhdessä sopivat ja elämälleen tekevät.

Ei ole yksi hailee, että naisella on lapsia jo valmiiksi. He menevät toki kaiken edelle, ja heistä on kuluja. Naisen ex-mies eli lasten isä myös osallisena kuviossa. Sinulla ei toki ole oikeutta olla kasvattamassa näitä lapsia, kustantamassa kylläkin. 

Se on ihan sama, mitä nämä "kaksi aikuista yhdessä sopivat", kun osapuolia on jo valmiiksi muitakin. Täysin epätasa-arvoinen lähtökohta.

Vierailija
251/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikertaa sinkkuäitiä kokeillut ja ikinä en enää astu siihen taloudelliseen ansaan. Sinkkuäideille mies on vain Ilmainen lapsenvahti ja lapsen elämän maksaja jolla ei ole mitään sanan valtaa siihen miten lapsi kasvatetaan. 

Vaikka jokainen äiti sanoo että "sinun ei tarvi maksaa minun lapsen asioita" niin omissa ja ystävien parisuhteissa se on aina mennyt siihen että vaikka äiti näin sanoo niin silti mies joutuu maksamaan joko suoraan tai epäsuoraan niitä lapsen asioita

Muutaman kuukauden tapailin yhtä isää jolla hänen kaksi lastaan oli hänellä yhden viikonlopun kuukaudessa. Aiottiin viettää iltaa yhdessä kahdestaan juuri ennen lapsiviikonloppua, käytiin ruokakaupassa ja oli tapana maksaa yhteiset ostokset vuorotellen, oli minun vuoroni. Hän alkoi lappaamaan kärryyn jugurtteja yms. muksuilleen olettaen että maksan nekin. En muuten maksanut. En ollut edes tavannut niitä lapsia. Jos olisin suostunut niin tuskin olisi jäänyt yhteen kertaan, ja olin vielä opiskelija ja hän hyvä palkkaisessa työssä. Ei mennyt kauaa kun päätin koko suhteen, enkä enää koskaan aio koskea lapsellisiin pitkällä tikullakaan (siis syitä on monia monia monia muitakin). Eli kyllä ne viikonloppuisätkin voi kuvitella hyötyvänsä lapsettoman (vähistäkin) rahoista, ei ainoastaan äidit. 

Siis valitsit vaan p a s k a n miehen, ja nyt leimaat kaikkia sinkkuisejä? Lol.

En itse alkaisi millekään miehen kanssa joka näkee lapsiaan vain yhtenä viikonloppuna kuussa, ellei asialle ole jotain tooooodella hyvää syytä (äiti vienyt lapset väkisillä jonnekin toiselle puolelle Suomea/Eurooppaa tms.). Enkä miehen kanssa, joka vaatii tiukasti vuorotellen maksamista.

Samaa sanoisin toki näille palstaeinareille, jotka onnistuvat löytämään ne surkeimmat naiset. 

Vain hölmöläinen alkaa surkean miehen/naisen kanssa, ja leimaa sitten kaikkia. Tämä ketju on täynnä tuollaista oman hölmöyden mainostamista, enimmäkseen miehiltä mutta näköjään naisiltakin.

Ennenminkin vain hölmöläinen lankeaa uudelleen parisuhdeansaan, koska jokainen esittelee parhaita puoliaan suhteen alussa ja huonoimmat valehtelee ja näyttelee sen päälle.

Taas vierität vastuuta muille. Ota itse vastuu ihmissuhdevalinnoistasi.

Aina sun kaltaiset märisee, että ei sitä alussa tiedä jne., mutta miten kummassa muut ympärillä kyllä tajuaa heti, että nyt ei hyvältä vaikuta? AINA sama homma. Miehillä ja naisilla.

Ketju täynnä vastuuttomien lusmujen märinää. Ensin valitaan huonosti, sitten leimataan kaikki. Vaikka peilissä on se ainoa joka tilanteen aiheutti.

Etkö tiennyt, että (palsta)nainen on aina uhri.

Vierailija
252/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin aikoinaan parisuhteessa Yh-Äidin

kanssa.Yhteisen yön jälkeen hän soitti parin päivän jälkeen.

”Niin mitä teen poikani kanssa jätänkö sen äidilleni vai mitä tehdään”?

”Otat hänet mukaasi tietenkin”

”Kun avasin hänelle oven niin otin pojan syliini

vein hänet sänkyyn ja riisuin vaatteet”

Äiti sitten sanoi:

”Hei määki oon täällä”!

Vierailija
253/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko yhäri-isän? Tätähän on palstalla myös puntaroitu hyvin negatiiviseen sävyyn. Myös yhäri-äidit ovat sanoneet, ettei yhäri-isä kelpaa, tai käy. Sinkku mies se olla pitää, mutta miksi näin?

Vierailija
254/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaipaa läheisyyttä. Tapailin kahta sinkkuäitiä kuukausia. Ne ei se halunnut parisuhdetta.

Myös lompakko kelpaa. Siinä ja siinä tuleeko slutsi kuitenkin halvemmaksi. Alkuhuuman (pari kk) jälkeen seksuaaliset jutut vähenee huomattavasti mutta kulut lisääntyy. 

Vierailija
255/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että eivät kaipaa. Olen itse nelikymppinen neitsytmies keskivertoa paremmalla kropalla ja sosiaalisilla taidoilla. 

Tunsin monta vuotta erään hieman nuoremman yh-naisen, joka rakasti juttujani ja kehui miten fiksu olen jne. 

Hän kyllä tarjosi suuseksiä omien sanojensa mukaan eri miehille ja oli monenlaista säätöä takana, mutta ei koskaan innostunut tapaamaan minua, vaikka olisin maksanut junaliputkin. Vaihtelimme lyhyen hetken aikaa alastonkuvia, jolloin hän panosti ehkä 10% siitä, mitä minä.

Myöhemmin löysin OKcupidista maanläheiseltä kuulostavan yh-naisen, joka oli muutaman vuoden nuorempi ja tapasimme hänen kotikaupungissaan. Saatoin jotenkin tuntea hänen mittailevan minua katseellaan ja koko treffit menivät siihen, miten hän valitti miten raskasta hänen elämänsä on ja hän epäsuorasti kehui toisen miehen miehuutta eli miten hurjalta joku pitkä mies oli näyttänyt, mutta paljastuikin sitten mukavaksi. Itselläni oli tuolloin vielä erinomaisesti istuvat vaatteet päällä ja olin käynyt salilla pitkään, mutta se ei ole oikeanlaista kokoa. 

Treffien lopuksi hän sanoi jotain sellaista, että en sitten saisi 'stalkata' häntä, vaikka vaihdoimme yhteystietoja ja se oli sitten siinä. Lähetin hänelle parin vuoden ajan joulutoivotukset. 

Näillä yh-naisilla on rajaton markkina-arvo. Ei eletä enää vuotta 2005 eikä mitään punapilleriäijien kuvitelmia. Lähes kaikilla naisilla on groteski etulyöntiasema miehiin verrattuna. 

Vierailija
256/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin yksin kasvattanut lapseni, joka täyttää nyt 18v.

En todellakaan kaipaa parisuhetta, enkä edes miestä yhtään mihinkään.

Aikoinaan niitä oli, mutta lapsen isän jälkeen ymmärsin, että suurin osa miehistä on täyttä paskaa.

Kommenttisi kertoo lähinnä sinusta. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

Vierailija
257/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan niitä oli, mutta lapsen isän jälkeen ymmärsin, että suurin osa miehistä on täyttä paskaa.

Ei kehdannut sanoa, että kaikki miehet ovat paskaa. Lieneekö lastakaan?

Vierailija
258/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kehdannut sanoa, että kaikki miehet ovat paskaa. Lieneekö lastakaan?

Kyllä nuo kehtaa!

Vierailija
259/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että eivät kaipaa. Olen itse nelikymppinen neitsytmies keskivertoa paremmalla kropalla ja sosiaalisilla taidoilla. 

Tunsin monta vuotta erään hieman nuoremman yh-naisen, joka rakasti juttujani ja kehui miten fiksu olen jne. 

Hän kyllä tarjosi suuseksiä omien sanojensa mukaan eri miehille ja oli monenlaista säätöä takana, mutta ei koskaan innostunut tapaamaan minua, vaikka olisin maksanut junaliputkin. Vaihtelimme lyhyen hetken aikaa alastonkuvia, jolloin hän panosti ehkä 10% siitä, mitä minä.

Myöhemmin löysin OKcupidista maanläheiseltä kuulostavan yh-naisen, joka oli muutaman vuoden nuorempi ja tapasimme hänen kotikaupungissaan. Saatoin jotenkin tuntea hänen mittailevan minua katseellaan ja koko treffit menivät siihen, miten hän valitti miten raskasta hänen elämänsä on ja hän epäsuorasti kehui toisen miehen miehuutta eli miten hurjalta joku pitkä mies oli näyttänyt, mutta paljastuikin sitten mukavaksi. Itselläni oli tuolloin vielä erinomaisesti istuvat vaatteet päällä ja olin käynyt salilla pitkään, mutta se ei ole oikeanlaista kokoa. 

Treffien lopuksi hän sanoi jotain sellaista, että en sitten saisi 'stalkata' häntä, vaikka vaihdoimme yhteystietoja ja se oli sitten siinä. Lähetin hänelle parin vuoden ajan joulutoivotukset. 

Näillä yh-naisilla on rajaton markkina-arvo. Ei eletä enää vuotta 2005 eikä mitään punapilleriäijien kuvitelmia. Lähes kaikilla naisilla on groteski etulyöntiasema miehiin verrattuna. 

Siis mitä eletä vuotta 2005? Millaista siis kuvittelet ennen olleen?

Itse tunnen useamman 80-90-luvulla nuorelle yh-äidille syntyneen ihmisen, ja jokainen näistä naisista meni heti nuorena naimisiin ikäisensä, komean miehen kanssa. Saivat sitten lisääkin lapsia tietenkin yhdessä. 

Joten mitä sä kuvittelet ennen olleen? Ei nuo naiset ole millekään nelikymppisille miehille olleet edes saatavilla. :D 

Vierailija
260/264 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä haksahda!

Samaa mieltä siitä, että vastuu omista lapsistaan on kannettava. Sekä äidin että isän. Ja yksinhuoltajien suuri määrä on yhteiskunnallinen häpeäpilkku.

Kuitenkin, suurin osa eroista on naisen aloitteesta. Palstalla on ollut hyvää yritystä kääntää tämäkin tosiseikka miesten syyksi.