Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tupakoidaan 1.10.2026 jälkeen?

Vierailija
25.09.2026 |

Taloyhtiön ilmoitustauluun ilmestyi tiedotus uudesta 1.10.2026 voimaan tulleesta tupakointikieltolaista. Osalle tupakoitsijoita näyttää olevan yllätys, että tupakointi on pääsääntöisesti kielletty myös taloyhtiön piha-alueilla. Missäs aiotte sauhutella 1.10 2026 jälkeen? Meidän taloyhtiössä eikä monessa muussakaan taloyhtiössä ei ole osoitettu eikä piha-alueella edes ole tilaa sellaiselle erityiselle paikkalle missä voi tupakoida joten tupakoitsijat taitavat siirtyä tupakoimaan taloyhtiön edessä olevalle jalkakäytävälle. Onko se sitten hyvä asia, että tupakoisijat alkavat kansoittaa yleiset kulkuväylät? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan omistusasuntoni partsilla ihan kuin ennenkin. Taloyhtiön kokouksessa ei tupakointikielto mennyt läpi, joten mikään ei muutu. Naurettavaa tämä vuokra- ja omistusasukkaiden jaottelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa kielto pihalla polttamiseen koskee vain vuokralaisia. Kun kielto tulee kaikille niin menen tuohon kadulle. Siitä kyllä savu menee useaan asuntoon. No mut tätä on haluttu.

Vierailija
44/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritalon pihalla, ja sieltä tullaan meidän pihalle, siinä rajalinjan ympärillä punomme yhdessä pirullisia juonia kuspää kyylärien harmiksi.

Vierailija
45/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän se kieltolakikin Suomessa toimi😉.

Vierailija
46/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on ennustaneet, että tupakointi tulisi loppumaan kokonaan muutamia vuosia eteenpäin.

Kaupunki alueella ei voi tupakoida lainkaan, koska siellä on muita. 

Missään yleisissä tiloissa ei voi  savutella. 

Metsässäkään ei voi tupakoida, koska siellä on tulipalovaara, kun tupakan tumpit heitetään 

risujen sekaan.

Itse lopetin tupakoinnin, kun baareihin tuli tupakointikielto. Ajattelin, etten talvella ulkona ala hytistä tärisevin käsin polttamassa, se ei vastannut ajatustani tupakoinnin ilosta. Kesäpolttajaksikaan en halunnut, kun koin, että koko tupakointi on itse asiassa noloa, turhaa, kallista ja järkyttävän epäterveellistä. Niin lopetin ja toivon, että moni lopettaa nyt, kun polttamisesta tehdään taas yhä vaikeampaa. Terveys kiittää! Ja lompakko. 

Tsemppiä lopettaville <3

Vierailija
47/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnan lehdessä joku nikotiiniriippuvainen uhoaa että jatkaa parveketupakointia vaikka joutuis vankilaan:D  on ihan musiikkia korville kuunnella myrkkysauhuttelijoiden itkupotkuraivareita:D

Vierailija
48/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on ennustaneet, että tupakointi tulisi loppumaan kokonaan muutamia vuosia eteenpäin.

Metsässäkään ei voi tupakoida, koska siellä on tulipalovaara, kun tupakan tumpit heitetään 

risujen sekaan.

Itse lopetin tupakoinnin, kun baareihin tuli tupakointikielto. Ajattelin, etten talvella ulkona ala hytistä tärisevin käsin polttamassa, se ei vastannut ajatustani tupakoinnin ilosta. Kesäpolttajaksikaan en halunnut, kun koin, että koko tupakointi on itse asiassa noloa, turhaa, kallista ja järkyttävän epäterveellistä. Niin lopetin ja toivon, että moni lopettaa nyt, kun polttamisesta tehdään taas yhä vaikeampaa. Terveys kiittää! Ja lompakko. 

Tsemppiä lopettaville <3

Minä lopetin 25 vuotta sitten lapsen myötä.

Vierailija
49/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

risujen sekaan.

Tsemppiä lopettaville <3

Minä lopetin 25 vuotta sitten lapsen myötä.

Sama täällä, viimeiset sauhut vetäisin 2010. En käsitä äitejä jotka polttaa jopa raskausaikana sit ihmetellään lapsensa kehitysviivettä ja muita sairauksia:( kamalaa sekin kun jotkut polttaa jopa lastenrattaiden yllä. 

Vierailija
50/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan ihan parvekkeella jatkossakin.

No ainahan näitä i di ootteja piisaa.

Vierailija
51/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltan ihan parvekkeella jatkossakin.

Ja varotusta pukkaa...

Ei pukkaa mitään kun on kirjallinen lupa vuokranantajalta. Nykyisillä vuokramarkkinoilla kannattaa pitää vuokralaisista kiinni ja lisätä sopimukseen tupakoinnin salliva pykälä. Olkaa yhteydessä vuokranantajaanne!

Sisäpolttamisen voit luvata, parvekepolttamista et.

1.10 2026 vuokranantaja voi antaa erikseen luvan vuokralauselke huoneistossa ja myös parvekkeella tupakointiin, mutta jos taloyhtiönbyhteiset säännöt kieltävät niin sitten vuokranantajan on noudatettava taloyhtiön sääntöjä.

Vierailija
52/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon seurannut ilmoitustaulua ja siellä lukee edelleen säännöissä "ei suositeltavaa" mutta ei kiellettyäkään (no sisätilat tottakai). 

Tumppipurkkikin on edelleen siinä pihalla oven läheisyydessä. Oon n 10 v asunut samassa eikä kukaan ole ikinä kitissyt kenenkään tupakoinnista. 

Talossa paljon omistusasujia ja ikänsä tuprutelleita vanhuksia, sekä vuokrat on ihan törkeät ja kun röökääjat ajetaan pois, niin kämpät tulee olemaan tyhjillään ja vuokran antajat menettää hitosti. 

Nyt kun joku vuokran antaja keksis mainostaa asuntojaan "tupakointi parvekkeilla sallittu" niin niihin olis tunkua. 

Tai taloissa vaikka yläkerrokset tai yksi seinusta tupakoitsijoita varten. 

Tää tulee aiheuttamaan vaan enemmän tappeluita ja jos tän takia aletaan jengiä häätämään ja tekemään ihmisiä kodittomaksi niin siinä on hätä ihan valtion tasolla ja koditon ei ihan hirveän hyvin tuo veroja valtion kassaan. 

Vierailija
53/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taloyhtiössä on merkitty tupakointiipaikka jo. On myös ohjeistettu tupakoijia pitämään alua siistinä.

Vierailija
54/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se röökääminen, sillä se ongelma ratkeaa. 

Terveys ja rahatilanne paranee myös. Eikä tarvii räntäsateessa kökkiä pihalla imemässä jotain.

Vierailija
55/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utsjoella on sitä varten aidattu alue, menkää sinne!

Pysykää poissa, porot ei siedä savuja.

Vierailija
56/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tupakoinnin ole jo lopettanutkin kaikki jotka siihen pystyy ns. helposti niin kuin jotkut kehuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi