Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistuksen hoidosta

Vierailija
30.05.2007 |

Nyt pettää kaikki, kroppa ja pää. Monta viikkoa on ollut todella ahdistunut olo, itkua, vapinaa, unettomuutta (en ole nukkunut ollenkaan viimeiseen viikkoon), sydämen tykytystä ja tuskanhikeä. Olen joutunut peruuttamaan kaikki menoni, koska en pysty menemään ulos. Minulla on ihana mies ja kolme lasta, taloudellisesti kaikki on hyvin, ja ihan nättikin olen, samoin akateemisesti koulutettu.

Nyt vaan mistään ei tule mitään. Koko kevään kärsin hurjista lihaskivuista, aiheuttajaksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpirauhasta hoidetaan, mutta oikeaa annosta ei ole vielä löydetty. Äitini ja isäni ovat kuolleet vuoden sisällä (olen ainoa lapsi), samoin olen menettänyt työpaikkani keväällä. Avioeronkin olen kokenut viime vuosien aikana ja lapset surevat, kun isä ei tapaa heitä.

Yritin päästä psykiatrille, mutta ensimmäinen vapaa aika on vasta heinäkuulla. Käskivät päivystykseen. En mene! Eikö yksityispuolen yleislääkäri voisi auttaa alkuun? Miten ahdistusoireitanne on hoidettu? Eivätkai ne mihinkään suljetulle osastolle pakota.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella lähetteen mielenterveystoimistoon. Mikset ota apua vastaan, jos kerran olet niiiiiiiin ahdistunut?

Vierailija
2/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan oma lääkärikin voi määrätä sinulle lääkettä esim: mirtazapiini on hyvä lääke. poistaa ahdistuksen ja masennuksen ja auttaa nukkumaan paremmin, eikä edes kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoitolähetettä sinusta ei voida kirjoittaa, eli jos et halua sairaalahoitoon, et sinne joudu. Yleislääkäri voi kirjoittaa rauhoittavia, ehkä myös unilääkkeet ja masennuslääkkeet. Jatkossa tarvinnet psykiatrille ajan ja jonkinlaista terapiaa.

Toivottavasti saat asiasi kuntoon. Älä pidä itseäsi tuossa tilassa pitkään tai saat huomata fyysiset oireet ja kognitiiviset muutokset pitkäaikaiseksi riesaksi.

nimim. kokemuksen rintaääni

Vierailija
4/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissuista. Haluaisin saada jotain ensiavuksi (ainakin unilääkettä), uskon, että kesän matkat ynnä muu mukava parantavat olotilani. Mielenterveystoimistoon en jalallani astu, sen sijaan yksityiselle psykiatrille kyllä.

Mutta eikai minua mihinkään voi pakottaa, jos lääkäri näkee tilani? Kai määräämisoikeus on itselläni? Perhe tässä parhaana tukena on ja lapset eivät kai tiedä mitään, koska heidän kanssaan olen paljon ja he voivat hyvin. Mieskin auttaa ja ymmärtää.

ap

Vierailija
5/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka vasta heinäkuussa pääset psykiatrille, kai nyt muitakin yksityisiä on kuin se mihin ajan olet saanut? Joka tapauksessa, yksityiselle yleislääkärille pääset milloin vaan joka auttaa alkuun. Pakkohoitokriteerit on vähän erilaiset kuin ahdistus.

Vierailija
6/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, ettet saa yksityiselle psykiatrille aikaa ennen heinäkuuta? Heinäkuussahan he yleensä lomiaan pitävät.

Ei ole vaaraa siitä, että lääkäri voisi sinut tavattuaan pakottaa sinut mihinkään. Sinulla on oikeus kieltäytyä kaikista hoidoista, mitä sinulle tarjotaan, ja pakkohoitolähetettä sinusta ei voida tehdä.

Tarvitset kuitenkin selvästi apua. Älä pitkitä enää.

5

Vierailija
7/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella olet avun tarpeessa niin luulisi sen ottavan mistä tahansa, ei sulla voimavarat kovin lopussa voi olla, kun jaksat vielä valittaa julkisen terveydenhuollon puolesta.

Ja eikö yksityiselle muka aina pääse?

Vierailija
8/8 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrollifriikki. Luuletko, että yksityisellä puolella on parempia lääkäreitä kuin perusterv. huollossa? Ei pidä paikkaansa. Tiedän, koska työskentelen itse terveydenhuollossa.