Miten te jaksatte elää?
Itselleni on jokainen päivä ihan hirveää kamppailua eikä kiinnosta yhtään mikään enkä odota tulevaisuudelta mitään (koska tiedän jo, ettei mulle ole mitään hyvää luvassa).
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi etten uskottele itselleni tuollaista, etteikö mitään hyvää olisi luvassa :D
Joka päivä on hyvää ja olen kiitollinen kaikesta tästä hyvästä. Ja parempaan suuntaan ollaan menossa.
Olen vaan realisti. Tähän mennessä kaikki mahdollinen on epäonnistunut, joten on oletettavaa, että jatkossakin kaikki epäonnistuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en jaksisi? Rakastan elämäni, minulla on kaikki hyvin ja nautin siitä suuresti. Kannattaa yrittää hakeutua hoitoon jos on noin kamalaa, ei ole normaalia. Harmi että avunsaanti mielenterveys ongelmiin on niin vaikeaa nykyään, mutta kannattaa kuitenkin lähteä edistämään asiaa.
Nauttisitko yhtä paljon, jos kaikki ei olisi hyvin?
Luuletko että elämässä aina on asiat olleet hyvin? On ollut sairautta, työttömyyttä ja kuolemaa. Silti olen aina rakastanut elämää ja elämistä. Sillä minusta myös ikävät ja vaikeat ajat kuuluvat elämään ja jos tosin tuntisin, hakisin itselleni apua. Kyllä, terve ihminen ymmärtää että myös suru ja tuska kuuluu elämän ja on niistäkin kiitollinen, kun saa olla elossa ne kokemassa. Pitää osata nauttia pienistä iloista isojen murheiden keskellä. Asenne kysymyshän tämä on.
Näin. En oo koskaa ymmärtäny tätä vinkumista ja vinkumista kun elämässä tulee murheita ja vaikeuksia. Kuuluvat ihmisenä oloon. Nykyajan ihmisillä vaan pitäis olla aina kivaa ja hauskaa. Ei kestetä oikeaa elämää yhtää. Heti masennutaan ja ahdistutaan, aletaan kitistä ja marista ku ei olekkaa pelkää leikkiä ja laulua. Kasvaisitte aikuisiksi.
Huonosti. Erittäin huonosti. Joka päivä, koko päivän mietin epätoivoisena, että haluan kuolla, haluan pois tästä tuskasta. Läheisten takia pitää vielä jaksaa esittää, etten muka päätä päiviäni saman tien, kun toisestakin vanhemmasta aika jättää.
Ala sijoittamaan. Laske jollain korkoa korolle-laskurilla miten varallisuus alkaa kehittyä. Elämänhalu lisääntyy kun tulevaisuudessa on varakas. Voi unelmoida vaikka mistä.
Sä oot ap kliinisesti masentunut. Siihen saa apua lääkäriltä. Tuo ei ole normaali eikä yleinen mielentila vaan sinä olet sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi etten uskottele itselleni tuollaista, etteikö mitään hyvää olisi luvassa :D
Joka päivä on hyvää ja olen kiitollinen kaikesta tästä hyvästä. Ja parempaan suuntaan ollaan menossa.
Olen vaan realisti. Tähän mennessä kaikki mahdollinen on epäonnistunut, joten on oletettavaa, että jatkossakin kaikki epäonnistuu.
Ap
Näin, ei se sairaana, köyhänä ja koko elämä yksin ainakaan parempaan päin käänny, mitä enemmän ikää tulee.
Ajattelen animetyttöjä. Muuten en jaksaisi.
Elämä on ihan ok, siinä tapahtuu kiinnostavia käänteitä ja asiat sujuvat. Mutta mullapa onkin terveen paperit. Harvalla on :D
Vierailija kirjoitti:
Näin. En oo koskaa ymmärtäny tätä vinkumista ja vinkumista kun elämässä tulee murheita ja vaikeuksia. Kuuluvat ihmisenä oloon. Nykyajan ihmisillä vaan pitäis olla aina kivaa ja hauskaa. Ei kestetä oikeaa elämää yhtää. Heti masennutaan ja ahdistutaan, aletaan kitistä ja marista ku ei olekkaa pelkää leikkiä ja laulua. Kasvaisitte aikuisiksi.
Silloin sitä jaksaakin, jos murheet ja vaikeudet on ohimeneviä. Mutta siinä vaiheessa, kun murhe ja vaikeus on kestänyt useita vuosia eikä ole minkäänlaista valoa tunnelin päässä, niin harva jaksaa pitää yllä mitään positiivista asennetta.
Ap
Avioeron jälkeen tuntui todella vaikealta jaksaa. Mutta ajan kuluessa jotenkin helpompi. Ja lääkitys auttaa
Jaksan elää sen ajatuksen varassa, etten vaadi itseltä tai elämältä mitään. Kamppailut on kamppailtu ja taistelut paremmasta tulevasta taisteltu. Päivä kerrallaan katson elämää ja maailmaa, etäältä ja sivusta, niin on hyvä. Koitan tehdä pieniä juttuja jotka antavat iloa ja merkitystä päiviin.
Toivon naapurien muuttavan pois niin olo kevenee. Aina pitää jotain odottaa ja toivoa parempaa.