Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotias menossa uudelle kaverille kylään lauantaina

24.09.2026 |

13-vuotias tytär on menossa kylään uudelle kaverille muutamaksi tunniksi lauantaina, haluaisin kovasti tämän kaverin puhelinnumeron jos tyttärelleni sattuu jotakin, koska tytär monesti pitää omaa puhelinta äänettömällä, tytär ei sitä halua antaa ja sanoo että se on noloa antaa uuden kaverin puhelinnumero vanhemmalle jos on vain menossa muutamaksi tunniksi kylään. Mitä olette tästä mieltä? Onko liikaa kysyä tyttären kaverin puhelinnumeroa? Pelkään vain että satttuu jotakin niin olisi sitten molempien puhelinnumero varalta.

Kommentit (59)

21/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Hagert

💥 I Am Ready To Rokkenroll 💥

Vierailija
22/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen asian päätät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttäresi puhelin on äänettömällä?

Vierailija
24/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa mukaan preservatiiveja sekä liukkaria.

25/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- v lapsi voi päiväsaikaan kyläillä kaverilla. Ilman soittelua.

Vierailija
26/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä päästänyt lasta kaverin luokse kylään tutustumatta ensin tähän kaveriin ja hänen vanhempiinsa. Meillä esimerkiksi pyydetään uusi kaveri ja hänen vanhempansa meille vaikka päivälliselle. Lapset voivat sen jälkeen leikkiä tai viettää aikaa keskenään, ja me vanhemmat saamme samalla rauhassa tutustua toisiimme. Sen jälkeen on paljon luontevampaa ja turvallisempaa päästää lapsi heidän luokseen kylään. Pyydän myös vanhemman puhelinnumeron, jotta tarvittaessa saan yhteyden tarvittaessa. 

13v on aika laaja kaveripiiri, joista tuskin tunnet puoliakaan. Siinähän istutat ja kestitset puoli kylää. 

Vierailija
27/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, joskus on ihan helpotus ettei omalla lapsellani ole kavereita.

Vierailija
28/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä päästänyt lasta kaverin luokse kylään tutustumatta ensin tähän kaveriin ja hänen vanhempiinsa. Meillä esimerkiksi pyydetään uusi kaveri ja hänen vanhempansa meille vaikka päivälliselle. Lapset voivat sen jälkeen leikkiä tai viettää aikaa keskenään, ja me vanhemmat saamme samalla rauhassa tutustua toisiimme. Sen jälkeen on paljon luontevampaa ja turvallisempaa päästää lapsi heidän luokseen kylään. Pyydän myös vanhemman puhelinnumeron, jotta tarvittaessa saan yhteyden tarvittaessa. 

Voi voi, ei toi auta yhtään, että "tuntee sen kaverin ja kaverin vanhemmat". Itse kävin 13-15-vuotiaana kavereiden kanssa laivaristeilyillä. Ja meidän alibit oli ristiin. Minä olin muka kaverin luona yötä, hän oli muka minun luona yötä. Silloin ei tosin voinut puhelimella jäljittää. Mutta kyllä nuoret keksii keinot tehdä, mitä ikinä haluavat.

Voitte varmaan arvata, miksi olen vela. XD En halua ottaa vastuuta hormoonihuuruisesta itseään aikuiseksi luulevasta kakarasta.

Ei tässä ole edes kyse siitä, etteikö nuori voisi joskus keksiä keinoja kiertää vanhempien sääntöjä. Meille on ennen kaikkea tärkeää tutustua perheeseen ja nähdä millaisia ihmisiä he ovat ja millainen heidän arvomaailmansa on. Esimerkiksi yhden kaverin isä laukoi ruokapöydässä rasistisia juttuja, ja tämän perheen luokse emme sen vuoksi halua lastamme kylään. Monet kavereista ovat perhetuttujen lapsia, joten heidän perheensä tunnemme jo entuudestaan ja luotamme heihin enemmän. Koulukavereiden kanssa olemme varovaisempia, koska emme tunne kaikkia perheitä samalla tavalla.

Vierailija
29/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne nussii siellä. sinusta tulee isoäiti tai isoisä

Vierailija
30/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä nyt ihan ensimmäisenä ettei siellä ole mikään Ahmed vastassa.

Vastikkeena saa iloviinaa, huumehia ja taskurahoja.

Vierailija
31/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, ei toi auta yhtään, että "tuntee sen kaverin ja kaverin vanhemmat". Itse kävin 13-15-vuotiaana kavereiden kanssa laivaristeilyillä. Ja meidän alibit oli ristiin. Minä olin muka kaverin luona yötä, hän oli muka minun luona yötä. Silloin ei tosin voinut puhelimella jäljittää. Mutta kyllä nuoret keksii keinot tehdä, mitä ikinä haluavat.

Voitte varmaan arvata, miksi olen vela. XD En halua ottaa vastuuta hormoonihuuruisesta itseään aikuiseksi luulevasta kakarasta.

Sinunkaltaisiesi kauhukakaroiden takia en päästä omaa lastani mihinkään ilman minua. Hän on kotikoulussa myös.

Vierailija
32/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13v on aika laaja kaveripiiri, joista tuskin tunnet puoliakaan. Siinähän istutat ja kestitset puoli kylää. 

Hauska tilanne kun lapsi on kaverinsa luona ja päättävät lähteä yhdessä vielä toisen kaverin luo, niin sitten pitää soittaa perheet koolle päivälliselle. 

Vierailija
33/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä nyt ihan ensimmäisenä ettei siellä ole mikään Ahmed vastassa.

Vastikkeena saa iloviinaa, huumehia ja taskurahoja.

Jos hyvin käy. 

Vierailija
34/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista ei turhaan olla huolissaan.sano tytölle että äänet oltava päällä ja akku täyteen ladattu.

Vierailija
35/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvosen Pentti kirjoitti:

Kunhan aloittaja varmistaa ettei tämä kyseinen poika ole Milan Jaff Mika Moring tai joku muu Ahmed tai Mohammed niin se riittää

Nimi oli kuulemma Wille.

Ap

Vierailija
36/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta itketään kun kakara on r*iskattu, ryöstetty, huumattu ja vaikka ja mitä, kun ei yhtään ole viitsitty olla huolissaan ettei vaan kontrolloi liikaa!

Vierailija
37/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkaltaisiesi kauhukakaroiden takia en päästä omaa lastani mihinkään ilman minua. Hän on kotikoulussa myös.

Luuletko, että teini haluaa ikuisesti elää pallo jalassa. No todennäköisesti tulee kapinoimaan vanhemmiten tai peräkammarin pojaksi, mitä ilmeisesti toivot.

Vierailija
38/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaveri poika?

Vierailija
39/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä huolehditaan siitä, kenen kanssa ja missä lapset liikkuvat.  Kun tunnen lapsen kaverit ja heidän vanhempansa, tiedän kyllä onko hän Aadan vai Olivian luona. Koulussa toki voi olla kaikkien kaveri, mutta muiden kotiin ei mennä ennen kuin ollaan tutustuttu paremmin. Ja mieluummin kestitän sen puoli kylääkin kuin päästää lapsiani ihan minne tahansa. 

Vierailija
40/59 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu tehty ja nettivinkattu😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän