13-vuotias menossa uudelle kaverille kylään lauantaina
13-vuotias tytär on menossa kylään uudelle kaverille muutamaksi tunniksi lauantaina, haluaisin kovasti tämän kaverin puhelinnumeron jos tyttärelleni sattuu jotakin, koska tytär monesti pitää omaa puhelinta äänettömällä, tytär ei sitä halua antaa ja sanoo että se on noloa antaa uuden kaverin puhelinnumero vanhemmalle jos on vain menossa muutamaksi tunniksi kylään. Mitä olette tästä mieltä? Onko liikaa kysyä tyttären kaverin puhelinnumeroa? Pelkään vain että satttuu jotakin niin olisi sitten molempien puhelinnumero varalta.
Kommentit (59)
Miksi tyttäresi puhelin on äänettömällä?
Pakkaa mukaan preservatiiveja sekä liukkaria.
13- v lapsi voi päiväsaikaan kyläillä kaverilla. Ilman soittelua.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä päästänyt lasta kaverin luokse kylään tutustumatta ensin tähän kaveriin ja hänen vanhempiinsa. Meillä esimerkiksi pyydetään uusi kaveri ja hänen vanhempansa meille vaikka päivälliselle. Lapset voivat sen jälkeen leikkiä tai viettää aikaa keskenään, ja me vanhemmat saamme samalla rauhassa tutustua toisiimme. Sen jälkeen on paljon luontevampaa ja turvallisempaa päästää lapsi heidän luokseen kylään. Pyydän myös vanhemman puhelinnumeron, jotta tarvittaessa saan yhteyden tarvittaessa.
13v on aika laaja kaveripiiri, joista tuskin tunnet puoliakaan. Siinähän istutat ja kestitset puoli kylää.
Huh, joskus on ihan helpotus ettei omalla lapsellani ole kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä päästänyt lasta kaverin luokse kylään tutustumatta ensin tähän kaveriin ja hänen vanhempiinsa. Meillä esimerkiksi pyydetään uusi kaveri ja hänen vanhempansa meille vaikka päivälliselle. Lapset voivat sen jälkeen leikkiä tai viettää aikaa keskenään, ja me vanhemmat saamme samalla rauhassa tutustua toisiimme. Sen jälkeen on paljon luontevampaa ja turvallisempaa päästää lapsi heidän luokseen kylään. Pyydän myös vanhemman puhelinnumeron, jotta tarvittaessa saan yhteyden tarvittaessa.
Voi voi, ei toi auta yhtään, että "tuntee sen kaverin ja kaverin vanhemmat". Itse kävin 13-15-vuotiaana kavereiden kanssa laivaristeilyillä. Ja meidän alibit oli ristiin. Minä olin muka kaverin luona yötä, hän oli muka minun luona yötä. Silloin ei tosin voinut puhelimella jäljittää. Mutta kyllä nuoret keksii keinot tehdä, mitä ikinä haluavat.
Voitte varmaan arvata, miksi olen vela. XD En halua ottaa vastuuta hormoonihuuruisesta itseään aikuiseksi luulevasta kakarasta.
Ei tässä ole edes kyse siitä, etteikö nuori voisi joskus keksiä keinoja kiertää vanhempien sääntöjä. Meille on ennen kaikkea tärkeää tutustua perheeseen ja nähdä millaisia ihmisiä he ovat ja millainen heidän arvomaailmansa on. Esimerkiksi yhden kaverin isä laukoi ruokapöydässä rasistisia juttuja, ja tämän perheen luokse emme sen vuoksi halua lastamme kylään. Monet kavereista ovat perhetuttujen lapsia, joten heidän perheensä tunnemme jo entuudestaan ja luotamme heihin enemmän. Koulukavereiden kanssa olemme varovaisempia, koska emme tunne kaikkia perheitä samalla tavalla.
ne nussii siellä. sinusta tulee isoäiti tai isoisä
Vierailija kirjoitti:
Selvitä nyt ihan ensimmäisenä ettei siellä ole mikään Ahmed vastassa.
Vastikkeena saa iloviinaa, huumehia ja taskurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, ei toi auta yhtään, että "tuntee sen kaverin ja kaverin vanhemmat". Itse kävin 13-15-vuotiaana kavereiden kanssa laivaristeilyillä. Ja meidän alibit oli ristiin. Minä olin muka kaverin luona yötä, hän oli muka minun luona yötä. Silloin ei tosin voinut puhelimella jäljittää. Mutta kyllä nuoret keksii keinot tehdä, mitä ikinä haluavat.
Voitte varmaan arvata, miksi olen vela. XD En halua ottaa vastuuta hormoonihuuruisesta itseään aikuiseksi luulevasta kakarasta.
Sinunkaltaisiesi kauhukakaroiden takia en päästä omaa lastani mihinkään ilman minua. Hän on kotikoulussa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13v on aika laaja kaveripiiri, joista tuskin tunnet puoliakaan. Siinähän istutat ja kestitset puoli kylää.
Hauska tilanne kun lapsi on kaverinsa luona ja päättävät lähteä yhdessä vielä toisen kaverin luo, niin sitten pitää soittaa perheet koolle päivälliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä nyt ihan ensimmäisenä ettei siellä ole mikään Ahmed vastassa.
Vastikkeena saa iloviinaa, huumehia ja taskurahoja.
Jos hyvin käy.
Lapsista ei turhaan olla huolissaan.sano tytölle että äänet oltava päällä ja akku täyteen ladattu.
Karvosen Pentti kirjoitti:
Kunhan aloittaja varmistaa ettei tämä kyseinen poika ole Milan Jaff Mika Moring tai joku muu Ahmed tai Mohammed niin se riittää
Nimi oli kuulemma Wille.
Ap
Kohta itketään kun kakara on r*iskattu, ryöstetty, huumattu ja vaikka ja mitä, kun ei yhtään ole viitsitty olla huolissaan ettei vaan kontrolloi liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisiesi kauhukakaroiden takia en päästä omaa lastani mihinkään ilman minua. Hän on kotikoulussa myös.
Luuletko, että teini haluaa ikuisesti elää pallo jalassa. No todennäköisesti tulee kapinoimaan vanhemmiten tai peräkammarin pojaksi, mitä ilmeisesti toivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meillä huolehditaan siitä, kenen kanssa ja missä lapset liikkuvat. Kun tunnen lapsen kaverit ja heidän vanhempansa, tiedän kyllä onko hän Aadan vai Olivian luona. Koulussa toki voi olla kaikkien kaveri, mutta muiden kotiin ei mennä ennen kuin ollaan tutustuttu paremmin. Ja mieluummin kestitän sen puoli kylääkin kuin päästää lapsiani ihan minne tahansa.
Tai Hagert
💥 I Am Ready To Rokkenroll 💥