Olipa tarina, ja lopulta osoittautui todeksi...
Nimittäin se tarina, jonka joku oli pistänyt kiertämään facessa tapauksesta jossa irti ollut koira oli jahdannut hirviemoa, jonka följyssä kaksi vasaa. Hirviemo oli sitten jahdissa loukkaantunut, mennyt jalka poikki, ja paikalle oli kutsuttu metsästysseuran jäsen hirven lopettamaan.
Siis irti ollut koira ja kaiken lisäksi kansallispuiston alueella jahdannut sitä hirveä...
Moni tarinan lukenut ei juttua todeksi uskonut. Mutta sitten vahvistus tuli sanomalehtijutusta, joka kertoi hirviemon tippuneen kalliolta alas, ja tapaukseen oli liittynyt irti ollut koira.
No?
Ei mulla muuta, mutta itse kuvittelin kookkaan hirven ja varsinkin vasojen kanssa liikkeellä olevan rupeavan puolustamaan porukkaansa tuollaista räyhärakkia vastaan... Mutta näköjään ei, iso kokoinen hirvi laukkaa karkuun... No, hirvi onkin saaliseläin.
Niin, ja mä olen luullut että koko vuoden ajan maanomistajan luvalla vain saa pitää koiria irti maastossa... Ja kansallispuistoissa tai muilla luonnonsuojelualueilla irtipito on aina kielletty... mutta jotkut eivät usko, kun se heidän pikkukoiransa on sellainen kiltti kotikoira ettei se kenellekään tee mitään.... haluaa vaan leikkiä jos sille päälle sattuu...
"Ai anteeks, en yhtään huomannut, tää on ihan kiltti kyllä!" "Ai anteeksi, en yhtään huomannut. Yleensä täällä ei koskaan tapaa ketään ihmisiä!" äääähhhhhh!
Ja erään kerran sattunut näkemään, oli vieläpä se vuodenaika kun luonnon eläinten suojelemiseksi koiria on pidettävä kytkettynä joka paikassa, niiin olen sattunut näkemään että muija antoi koiransa jahdata rusakkoja pitkin peltoa... Juu! Eikä tässä asiassa ollut merkitystä silläkään, että jos se pelto sattuis olemaan hänen oma peltonsa, sillä se kiinnipitoaika koskee kaikkia alueita tuona vuodenaikana!
"Ai anteeksi, en yhtään huomannut! Yleensä täällä ei koskaan tapaa ketään ihmisiä!" No, ei se koira ihmistä jahdannut!