Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan voi syödä Ketipinoria 400mg vuorokaudessa?

Vierailija
24.09.2026 |

Joskus tuli testattua 12mg nukkumiseen niin seuraavanakin päivänä sekaisin

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sellaisia päättelet?

Tiedän, kun nähnyt omin silmin. 

Missä? Sinullako?

Ap ei syö mitään lääkkeitä, paitsi magnesiumia ja sinkkiä. Nyt tuli tilattua lisäprotskuja. Jos saisi painoa alas.

Magnesium ja sinkki tuskin ovat siinä mitään ihmekeinoja.

Iltamagnesium on hyvä. Monta vuotta toiminut ja otan 2-3 kapselia.  Illalla ensin 2 ja yöllä 1.

No jos uskoo että auttaa niin ei tuosta suurta haittaakaan ole.

Vierailija
42/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jotkut skitsofreenikot vedä tommosia annoksia? Kai siihenkin toleranssi nousee.

Ilmeisesti. Monipuolinen lääke. Ilmeisesti määrätään skitsofreenikoille, bipolaariin, vatsavaivoihin.... Kauheeta myrkkyä

Määrätään jopa unilääkkeeksi. Herää kysymys miksi?

Nykyään on suositus antaa nukahtamislääkkeeksi säännöllistä käyttöä vaativia ja voimakkaita vieroitusoireita aiheuttavia mielialalääkkeitä oikeiden unilääkkeiden sijasta. Ketipinor, Mirtazapin...

Ketipinor, Mirtazapin. Molemmat aiheuttaa sekavuutta.

Mirtazapin aiheutti myös aivan järjettömän syömishimon. Saatoin kevyesti vetää kokonaisen suklaalevyn unta odotellessa, koska vaikka olin fyysisesti vielä hereillä, en pystynyt kontrolloimaan toimintaani normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jotkut skitsofreenikot vedä tommosia annoksia? Kai siihenkin toleranssi nousee.

Ilmeisesti. Monipuolinen lääke. Ilmeisesti määrätään skitsofreenikoille, bipolaariin, vatsavaivoihin.... Kauheeta myrkkyä

Määrätään jopa unilääkkeeksi. Herää kysymys miksi?

Nykyään on suositus antaa nukahtamislääkkeeksi säännöllistä käyttöä vaativia ja voimakkaita vieroitusoireita aiheuttavia mielialalääkkeitä oikeiden unilääkkeiden sijasta. Ketipinor, Mirtazapin...

Ketipinor, Mirtazapin. Molemmat aiheuttaa sekavuutta.

Mirtazapin aiheutti myös aivan järjettömän syömishimon. Saatoin kevyesti vetää kokonaisen suklaalevyn unta odotellessa, koska vaikka olin fyysisesti vielä hereillä, en pystynyt kontrolloimaan toimintaani normaalisti.

Tenox taitaa olla "paras" nukahtamiseen / nukkumiseen

Vierailija
44/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ketiapiinin käytöstä matalilla annoksilla on tutkimuksiakin, että ihan samat haitat aiheuttaa matala-annoksisena, eli toisin kuin ajattelisi, käyttö nukahtamiseen pienellä annoksella ei ole 16x haitattomampaa kuin käyttö psykoosiin, vaikka annos on 16x pienempi. Lisäksi niillä, jotka käyttävät lääkettä oikeasti skitsofrenian oireiden tai vaikeiden mania- ja masennusjaksojen ehkäisyyn, hyödyt ylittänevät helpommin haitat elämänlaadussa mitattuna, kun lähtötilanne on mitä on. Ihmettelisin siis enemmän sitä, miten joku voi syödä tuota myrkkyä vaikka unilääkkeenä. Itsekin olen syönyt 25mg unilääkkeenä 6kk, tuli kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkea kolesteroli, vaikka painoindeksi oli 19 ja en todellakaan elänyt epäterveellisesti. 

Minulle ei ollut määrätty seurantaverikokeita, jotka kuuluisi ketipinoria uutena aloittavalle potilaalle aina määrätä, mutta sain onneksi verikokeet vaatimalla kun valitin, että olo on todella väsynyt ja vetämätön. Lääkäri näki tulokset, mutta ei koskaan suostunut myöntämään tai kirjaamaan Kantaan, että muutokset johtuivat Ketipinorista, vaikka minulta oli mitattu täysin viitarvojen keskellä olevat kilpirauhasverikokeet ja hyvin viitearvojen alapuolella oleva kolesteroli 2kk ennen Ketipinorin aloitusta. Suostui kuitenkin määräämään vielä uudet verikokeet. Lopetin ketipinorin omin päin, ja kas kummaa, arvot olivat normalisoituneet täysin ilman mitään lääkitystä seuraavassa verikokeessa. En silti koskaan saanut tuosta mitään kirjausta mihinkään, koska seurantaverikoe oli luokkaa "katso itse tulokset Omakannasta ja varaa uusi lääkäriaika jos niissä on vielä poikkeamaa". 

Vierailija
45/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuosta sellainen olo, että en pystynyt ajattelemaan muuta, kun että miksi en pysty ajattelemaan.

Vierailija
46/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor tasaa mielialaa, koska se vaikuttaa serotoniini- ja dopamiinijärjestelmään.

Ympäröivä yhteiskunta herkästi masentaa varsinkin nuoria, koska huonoja uutisia satelee ja niihin hermostuu. Monet pystyvät pysymään Ketipinorin voimin työkykyisenä.

Hyi saat*na. Zombieta työpaikoilla. :(

Ketpinorin vaikutus on hyvin yksilöllinen, eikä omia kokemuksia voi yleistää. Käytän Ketipinoria säännöllisesti 2 x 25 mg iltaisin ja saan sillä 6 h yöunet. Ei väsytä päivällä, enkä tunne itseäni zombieksi, käyn töissä. Käyn mieluummin töissä kuin olen unettomuuden vuoksi sairauslomalla. Tosin työterveyslääkärini mielestä tuo 6 h/vrk on jokseenkin vähäinen unimäärä.  

Vierailija
47/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor tasaa mielialaa, koska se vaikuttaa serotoniini- ja dopamiinijärjestelmään.

Ympäröivä yhteiskunta herkästi masentaa varsinkin nuoria, koska huonoja uutisia satelee ja niihin hermostuu. Monet pystyvät pysymään Ketipinorin voimin työkykyisenä.

Ketpinorin vaikutus on hyvin yksilöllinen, eikä omia kokemuksia voi yleistää. Käytän Ketipinoria säännöllisesti 2 x 25 mg iltaisin ja saan sillä 6 h yöunet. Ei väsytä päivällä, enkä tunne itseäni zombieksi, käyn töissä. Käyn mieluummin töissä kuin olen unettomuuden vuoksi sairauslomalla. Tosin työterveyslääkärini mielestä tuo 6 h/vrk on jokseenkin vähäinen unimäärä.  

6h voi riittää, jos nukkuu hyvin. Unenlaatu on tärkeä asia. Onko lääkkeillä nukkuminen keinotekoista?

Vierailija
48/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan lyhytvaikutteinen. Nuo isommat on yleensä depotteja jotka vaikuttavat tasaisesti vuorokauden ympäri. 

Vierailija
49/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6h voi riittää, jos nukkuu hyvin. Unenlaatu on tärkeä asia. Onko lääkkeillä nukkuminen keinotekoista?

Kyllähän se unilääkkeillä nukkuminen on keinotekoista, mutta näillä mennään, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Vaihdevuodet pahenisivat entuudestaan vaikeaa unettomuutta, eikä hormonikorvaushoito sovi minulle.  

Vierailija
50/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se unilääkkeillä nukkuminen on keinotekoista, mutta näillä mennään, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Vaihdevuodet pahenisivat entuudestaan vaikeaa unettomuutta, eikä hormonikorvaushoito sovi minulle.  

Sama homma monella muullakin. Sentään apukeino löytyy. Lääkärikin on tyytyväinen, kun potilas on tyytyväinen.

Vierailija
51/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unen tarve on yksilöllinen. Olen itse jo vuosia nukkunut noin 5h ilman lääkkeitä. Saan unen neljän aikaan ja herään luonnostaan yhdeksältä niin, että ei nukuta enää yhtään. Ei vaikuta jaksamiseen mitenkään, treenaan tavoitteellisesti 15h/viikko ja jaksan tehdä töitä ja harrastaa. Joskus kysyin lääkäriltä, onko tämä unimäärä ongelma treenistä palautumisen kannalta, ja lääkärini totesi vain, että mikäs tuossa, voisi hyvin vaihtaa minun kanssani unentarpeita. 

Ainut harmi on se, että jos yritän aikaistaa rytmiä tai elää "normaalissa rytmissä", ei siitä tule mitään, minulta menee vain tunteja nukahtamiseen. Eli voin mennä sänkyyn keskiyöllä, mutta en silti nukahda ennen neljää. Pyörin vain lakanoissa, eikä väsytä lainkaan. Vaikka pistäisin joka aamu herätyksen soimaan seiskalta, ei ala väsyttää illalla yhtään aiemmin, tulee vain ryytynyt olo koko päiväksi, mutta keskiyöllä olen pirteä kuin peipponen. Minulla puoliso tekee 8-16 töitä ja tarvitsee arkisin 9h unet, viikonloppuna saattaa nukkua yli kymmenenkin tuntia, joten nuo keskiyön tunnit ovat vähän tylsää aikaa, kun mitään äänekästä ei oikein voi tehdä toisen nukkuessa. Mutta olen yleensä vaikka selannut kivoja käsityöideoita netistä, pelannut kuulokkeilla, tehnyt käsitöitä, piirtänyt tai lukenut.

Vierailija
52/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leponex on hyvä lääke harhoihin.

Vierailija
53/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle on ilmeisesti vieras käsite tuo myötäelämisen taito ja se, että oltaisiin ihminen ihmiselle.

Vierailija
54/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leponex on hyvä lääke harhoihin.

Ei ole, eikä sitä määrätä helposti. Se on Parkinsonin tautiin tarkoitettu lääke.

Vierailija
55/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle on ilmeisesti vieras käsite tuo myötäelämisen taito ja se, että oltaisiin ihminen ihmiselle.

Aha, taitaa olla just toisinpäin

-ap

Vierailija
56/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi lääke Ketipinor on, kuin bentsot, jotka aiheuttavat hirvittäviä sivuoreita ja vieroitusoireita. 

Ketipinor kuitenkin rauhoittaa ja tekee levollisemman olon ilman bentsojen vaaroja.

Vierailija
57/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ai minäkö tässä olen empatia kyvytön? Vai tuoko toinen empaattinen?

Vierailija
58/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee Ketipinoria 200mg/vrk ja sitten Olantsapiini injektio 405mg/kk . Sairastan psykoottista masennusta ja noilla tropeilla pysyn järjissäni. 

Vierailija
59/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ai minäkö tässä olen empatia kyvytön? Vai tuoko toinen empaattinen?

Yhteikunnassa noin 80-90% on empatiakyvyttömiä. Empaattisuus alkaa lisääntymään siinä vaiheessa, kun itse tai läheinen sairastuu

Vierailija
60/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lääke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän