Mikä hoitovoide parantaa hiki-ihottuman ihopoimussa?
Kortisoni ei ainakaan, eikä bepanthen. Kaulalla ja niskassa ihottumat laajenevat ja kutiavat tosi paljon.
Kommentit (23)
Vaippaihottumaan laitetaan sinkkivoidetta. Auttaiskohan se?
jos ovat tulehtuneet, tarvitaan mahdollusesti kortisonia.
Kannattaa laittaa talkkia, niin pysyvät kuivina.
Vierailija kirjoitti:
jos ovat tulehtuneet, tarvitaan mahdollusesti kortisonia.
Kannattaa laittaa talkkia, niin pysyvät kuivina.
Kyllä vain, talkki auttaa. Myös hikoileviin jalkoihin ja varpaanväleihin talkki on mainio apu.
Se on hiiva. Nizoral wash, Cream ja suun kautta diflucan
Kaikki talkit haisee pahalle. Itse käytän sen sijasta perunajauhoja. Toimii ihan yhtä hyvin, ellei paremminkin. Mutta kyllä minulle kortisonivoide auttaa ihottumiin, ihan kaikkiin. Tarkoitan kuitenkin ihan reseptillä saatavaa kortisonivoidetta, (esim. Locoid) ei mitään bepanteneja ja sen sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Missä "ihopoimussa"?
Miksi ei kukaan vastaa?
Jollei kyseessä ole jo hiivatulehdus tms, vaan iho on vasta hyvin punainen ja ärtynyt, niin ihon suojamuuri on käytännössä rikki. Minulla auttoi parhaiten hoitaa samoin kuin vastaavaa tilannetta kasvoissa: alueen puhdistukseen erittäin mieto kasvojen putsari (ei suihkugeeli), ja voiteeksi suojamuuria vahvistava voide apteekista, La Roche-Posayn Cicaplast Baume. Suihkujen välissä puhdistin hikoilun hellävaraisilla meikinputsausliinoille heti kun pystyi. Talkkiakin ostin, mutta helteet loppui ennen kuin ehdin sitä kokeilla.
Varsinkin tuon putsarin kanssa oikein tunsi eron miten rauhoittuneelta iho tuntui suihkun jälkeen verrattuna tavalliseen suihkugeeliini, joka sekin kuitenkin on hellävarainen ja kosteuttava.
Voisitteko oikeasti jo selittää, mikä on ihopoimu? Vauvalla tiedän, mutta aikuisella?
Vierailija kirjoitti:
Vaippaihottumaan laitetaan sinkkivoidetta. Auttaiskohan se?
Tämä on silleen hyvä vinkki, että tätä nykyään ihan ihotautilääkäritkin suosittelee esim yönaamiona käyttämään, jos saa kasvojen ihon ihan rikki.
Hygienia on kaiken a ja o. Peseydythän päivittäin?
Miten niskassa voi olla ihopoimu?
Daktarin-puuteri