Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v vaatii, että poistan somesta KAIKKI hänestä jakamani kuvat!!!

Vierailija
24.09.2026 |

Olen jakanut kuvia elämästämme, en tienaamismielessä, vaan ihan kavereille ja sukulaisille. Joskus, vaikka työpaikan juhlista otetut kuvat olen jakanut julkisesti. 

Nyt teini vaatii poistamaan joka ikisen kuvan, jonka olen hänestä omaan someen laittanut koska teini ei ole antanut kuulemma lupaa. 

Hirvee riitely alkoi eilen tästä. Niitä kuvia on vuosien mittaan paljon, varmaan satoja. Nyt mun pitäis haravoida someni läpi ja poistaa kuvat. 

Vielä nyt aamulla kauhea tappelu aiheesta. Onko teillä kellään tullut vastaan tällaista tilannetta? 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinihän on harvinaisen valveutunut jad oikeassa. Fiksu vanhempi tai isovanhempi ei julkaise somessa kuvia sillä tavoin, että lapsi on tunnistettavissa. Teini-ikäisellä on jo oikeus olla esiintymättä somessa naamallaan. Voi olla, että jotkin lapsuuskuvat on asia, josta tulee kiusaamista, kun pallerokuvat hassuissa lastenvaatteissa on kaikkien nähtävissä. Lapsellakin in oikeus yksityisyyteen.

Tiedän kyllä poikkeuksiakin, jotkut isovanhemmat vaan on niin innoissaan lastenlasten touhuista, että julkaisevat kuvia pilvinpimein. Mutta sitten täytyy olla vanhempien hiljainen suostumus.

Vierailija
42/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tarkistanut kaikilta kuvassa näkyviltä, saako kuvan jakaa. En myöskään jaa avoimiin ympäristöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on kohta työelämään siirtyvä aikuinen joka ei ehkä halua että työnantajan googlaillessa ekana hakutuloksena on mamman facebook missä Ooooiii ihana mössö-Minja maistoi MANSIKKAKAKKUA lutiluti naama ihan kermavaahdossa kun sormiruokaillaan!!! Tai sometaidoistasi riippuen jotkut vauvan kylvetyskuvat, uimakuvat, nolot asut, jotkut lapsuusmuistot etc.

Lapsi on oma yksilönsä eikä mikään eläintarhamaskotti jota voit mielivaltaisesti kuvata ja postata someen.

Vierailija
44/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä perhekuvia joissa lapset mukana on jakanut ihan jokainen mamma tällä palstalla. Joka väittää, ettei ole, valehtelee. 

Olen tosiaan jakanut muutaman FB:n alkuaikoina kun en vielä tajunnut että se ei ole OK. Olen sittemmin poistanut ne ja sulkenut tilini enkä tosiaan ole ollut siellä vuosiin, joten en ole mitään jakanutkaan. Instassa en ole koskaan ollut. Tänä päivänä kukaan ei voi väittää, ettei tajuaisi, etä tuo ei ole OK.

Vierailija
45/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tarkistanut kaikilta kuvassa näkyviltä, saako kuvan jakaa. En myöskään jaa avoimiin ympäristöihin.

Miten kysyt vauvalta mitään?

Vierailija
46/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi poistelemaan. Teini saa ihan itse tehdä poistopyynnöt palveluille

Ei, vaan äiti poistaa kuvat, kun lapsi niin pyytää. https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/hyvinvointi…

Tuoltakin järjestöltä voitaisiin rahoitus poistaa

Työni puolesta olen joutunut olemaan MLL;n kanssa. KUinka monta yksinäistä äitiä vauvoineen olen saanut yhdistettyä!

Tutustuman toisiinsa, ystävystymään!
TÄMÄN olet valmis poistamaan näiltä äideiltä!

Vierailija
47/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kysyt vauvalta mitään?

Vauvalta tai pieneltä lapselta ei voikaan kysyä, siksi niitä lapsien kuvia ei laiteta sinne someen. Ei olisi ikinä tullut mieleenkään laittaa yhtäkään kuvaa lapsestani nettiin…

Vierailija
48/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä perhekuvia joissa lapset mukana on jakanut ihan jokainen mamma tällä palstalla. Joka väittää, ettei ole, valehtelee. 

En muuten ole jakanut ainoatakaan kuvaa! Ei ole ollut tarvetta!

Vierailija
49/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa teini on oikeassa.

Vierailija
50/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi poistelemaan. Teini saa ihan itse tehdä poistopyynnöt palveluille

Ei, vaan äiti poistaa kuvat, kun lapsi niin pyytää. https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/hyvinvointi…

Tuoltakin järjestöltä voitaisiin rahoitus poistaa

Työni puolesta olen joutunut olemaan MLL;n kanssa. KUinka monta yksinäistä äitiä vauvoineen olen saanut yhdistettyä!

Tutustuman toisiinsa, ystävystymään!
TÄMÄN olet valmis poistamaan näiltä äideiltä!

Joo voi ihan itsekseen siellä ystävystyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi