Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v vaatii, että poistan somesta KAIKKI hänestä jakamani kuvat!!!

Vierailija
24.09.2026 |

Olen jakanut kuvia elämästämme, en tienaamismielessä, vaan ihan kavereille ja sukulaisille. Joskus, vaikka työpaikan juhlista otetut kuvat olen jakanut julkisesti. 

Nyt teini vaatii poistamaan joka ikisen kuvan, jonka olen hänestä omaan someen laittanut koska teini ei ole antanut kuulemma lupaa. 

Hirvee riitely alkoi eilen tästä. Niitä kuvia on vuosien mittaan paljon, varmaan satoja. Nyt mun pitäis haravoida someni läpi ja poistaa kuvat. 

Vielä nyt aamulla kauhea tappelu aiheesta. Onko teillä kellään tullut vastaan tällaista tilannetta? 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se asia on ja teini monesti ei halua itsestään "lapsi"-kuvia. Olen puolisolle aina sanonut, ettei laita lapsistamme kuvia nettiin. Ja sitten kun ovat aikuisia, kysyy luvan. Muussa tapauksessa tapahtuu juuri kuten sinulla, tulee vaatimus poistaa kaikki ja se pilaa monet hyvät postaukset kun kuvassa on yksi jota ei olisi saanut olla.

Tienaaminen ei ole tässä olennaista. Jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
22/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi poistelemaan. Teini saa ihan itse tehdä poistopyynnöt palveluille

Ei, vaan äiti poistaa kuvat, kun lapsi niin pyytää. https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/hyvinvointi…

Tuoltakin järjestöltä voitaisiin rahoitus poistaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt paska lensi tuulettimeen ja mutsia vtuttaa.

Olisi ehkä kannattanut ajatella ennen kuin tekee.

Vierailija
24/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi poistelemaan. Teini saa ihan itse tehdä poistopyynnöt palveluille

Ei, vaan äiti poistaa kuvat, kun lapsi niin pyytää. https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/hyvinvointi…

Tuoltakin järjestöltä voitaisiin rahoitus poistaa

Miksi? Rahaa riittää.

Vierailija
25/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas teini.

Tämä totta !

Usko jo lastasi !

Vierailija
26/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas teini.

Tämä totta !

Usko jo lastasi !

Ei kykene. Vain narsistit ja psykopaatit lisääntyvät tässä sairaassa yhteiskunnassa, jota Suomeksi kutsutaan.

Vierailija
27/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on oikeus yksityisyyteen. Niitä kuvia et olisi koskaan saanut jakaa. Pisteet teinille tästä että ymmärtää vaatia . Harmi vaan ettei hän mahdollisesti koskaan saa tietää mihin hänen kuviaan on edelleen jaettu.

Vierailija
28/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sähän poistat ne kuvat. Minkälainen vanhempi ei poistaisi. Kyllä tässä kohtaa kannattaa kunnioittaa lapsen tahtoa tai hän muistaa sen lopunelämänsä.

Vierailija
29/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä perhekuvia joissa lapset mukana on jakanut ihan jokainen mamma tällä palstalla. Joka väittää, ettei ole, valehtelee. 

Vierailija
30/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisko lähettelee mulle usein esim muilta sukulaisilta saamiaan kuvia. En kehtaa sanoa että en halua niitä eikä varmaan kyseiset ihmiset välttämättä halua että kuvia jaetaan muille.

Vierailija
31/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jakanut ehkä 3 kuvaa someen lapsistani vuosikymmenten mittaan. Lapsenlapsista en yhtään. 

Heillä on oikeus yksityisyyteen

Vierailija
32/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia kuvien jakajia on isovanhemmat, jotka lähettelee erilaisiin wa-ryhmiin ja faceen kuvia lapsen lapsistaan ja sukulaisistaan. Tietenkään ei kysytä lupaa keneltäkään, vaan postataan surutta. Aina edes vanhemmat ei tiedä, että näitä kuvia heidän lapsistaan julkaistaan.

Nämä esihöperöityneet mummot ja papat toimii oman päänsä mukaan välittämättä mistään etiketeistä. 

Vierailija
33/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joudut poistamaan. Pitikö niitä ylipäänsä sinne laittaa. Myös nuo julkisesti jakamasi, mikäli et ole kaikilta pyytänyt lupaa. 

Vierailija
34/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista teinistä jaetut kuvat. Ei kannata jakaa ilman lupaa. Itse olen julkaissut kuvia lapsistani vain heidän luvan saatuani ja montaa kuvaa en ole julkaissut. Nyt kun kännyköitä sun muita on mennyt rikki, on kiva kun facebookissa on tallessa edes muutama lapsuuskuva. Mutta nekin on hyvällä maulla olevia kuvia ei mitään potalla istumis kuvia mitä jotkut laittaa. Mieti itse. 

Vierailija
35/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas teini.

Tämä totta !

Usko jo lastasi !

Ei kykene. Vain narsistit ja psykopaatit lisääntyvät tässä sairaassa yhteiskunnassa, jota Suomeksi kutsutaan.

Ja ma mut, kun kela rahoittaa heidän lisääntymisen. Kaikki va jakit kilvan jakaa elämäänsä somejäteille. Harmittaa ihmiset, jotka joutuvat tuohon paskamyllyyn tahtomattaan. Milloinkahan ihmiset tajuavat, että kaikkea ei ole ihan pakko esitellä ja jakaa netissä?

Vierailija
36/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt saman keskustelun ja mielestäni oli päivän selvää, että siinä tapauksessa poistan kuvat. 

Vierailija
37/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne kaikki kuvat olisi säiluttettävä somessa?

Vierailija
38/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jakaa kuvia sinusta itsestäsi, mutta jos lapsi on kuvassa niin peitä edes kasvot. Fiksu teini teillä. Kunnioitapa hänen yksityisyyttään. Kaikki ei halua elämäänsä someen.

Vierailija
39/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teiniltä, tietenkin sinun kuuluu ne poistaa (vaikka oikeasti olet varmaan vain provoilija).

Vierailija
40/50 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hienoa. Kaikki pois vaan. Huoltaja poistaa. Miksi yleensä laitatte lastenne kuvia someen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä