Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2026 OFFICIAL

Vierailija
22.09.2026 |

Keskustelua vuoden 2026 Pentulivestä.

Kommentit (593)

Vierailija
541/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tehneet pentutietäjään omaa joukkuetta? Ylellä on ainakin jo oma

Mikä pentutietäjä?? 

Ylen sivuilla, siellä on ja tulee liven ajan kysymyksiä ja veikkauksia pentuliveen liittyen. Vastaajien kesken arvotaan aika ajoin pentulivemukeja. Voi tehdä yksin tai porukassa.

Vierailija
542/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pentutietäjä?? 

Ylen sivuilla, siellä on ja tulee liven ajan kysymyksiä ja veikkauksia pentuliveen liittyen. Vastaajien kesken arvotaan aika ajoin pentulivemukeja. Voi tehdä yksin tai porukassa.

Kiitos. Täytyy tänään tutustua Ylen sivuihin. Huomennahan se ilo alkaa 🐕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pentutietäjä?? 

Pentutietäjä on Yle-sovelluksessa julkaistu veikkauspeli, jossa veikataan etukäteen Pentuliven 2026 tapahtumia.

https://yle.fi/a/74-20248714

Vierailija
544/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pentutietäjä?? 

Pentutietäjä on Yle-sovelluksessa julkaistu veikkauspeli, jossa veikataan etukäteen Pentuliven 2026 tapahtumia.

https://yle.fi/a/74-20248714

Voihan sovellus. Ei sitten 🥺

Vierailija
545/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaivaannuttavaa on se, jos pitää keksimällä keksiä pitkälle meneviä jatkokysymyksiä ohjelman alkaessa. Tai se, et joka chatissa ennakoidaan vasta myöhemmin tulevia asioita eikä keskitytä nykyhetkeen. Esim. viikon vanhoista pennuista kysellään moneen kertaan milloin silmät aukeaa, milloin annetaan nappuloita/rokotus tai milloin ne kävelee/kuka karkaa ekana. Minusta olisi mukavaa että puhutaan pennuista kullakin hetkellä ja ihastellaan niitä rauhassa. Siinä on aihetta paljon.

Minusta rasittavimpia ovat ne, joille chatin asiantuntijoiden pitäisi vastata nimeltä mainiten tyyliin 'Nimimerkki MammanPikkuMussukka kysyy kuinka vanhoja pennut on' . Jos kysymykseen on jo vastattu nimimerkille 'KysynpähänVainTaas' niin ei kelpaa. Itselleni kelpaa ihan hyvin, jos kysymykseeni ehditään vastata, vaikka se olisi osoitettu jollekin toiselle nikille enkä ala postata kymmeniä viestejä 'Vastaa mulle pliis kuinka vanhoja pennut on'

'

Vierailija
546/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en Yle -sovellusta aio ladata. Minulla on näkö mennyt niin huonoksi, että mieluummin katson isolta ruudulta kuin tihrustan kännyä

Vierailija
547/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en Yle -sovellusta aio ladata. Minulla on näkö mennyt niin huonoksi, että mieluummin katson isolta ruudulta kuin tihrustan kännyä

Mä en edes osaisi! 

Vierailija
548/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että alkaa :)

Vierailija
549/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täällä puhuttiin ihan asia. Vois miettiä myös muitakin kuin itseä kun niitä viestejä kirjottelee. Esim voisinko selvittää itse mikä on pentuene isän nimi ja monta pentua tuli (no vttu laske kuvasta). Kaikki oikeasti fiksu hukkuu typeryyden alle. 

Vierailija
550/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä täällä puhuttiin ihan asia. Vois miettiä myös muitakin kuin itseä kun niitä viestejä kirjottelee. Esim voisinko selvittää itse mikä on pentuene isän nimi ja monta pentua tuli (no vttu laske kuvasta). Kaikki oikeasti fiksu hukkuu typeryyden alle. 

Jos Hilkka synnyttää nyt tällä viikolla niin pennut on omissa kodeissaan jo itsenäisyyspäivänä.

Vierailija
551/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ei pitäny edellä lainata mitään 😐

Vierailija
552/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tasan vuorokausi kun pentulive alkaa .

Vierailija
553/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tasan vuorokausi kun pentulive alkaa .

Minä onneton veikkasin että pennut syntyy lauantaina eli tässä tuijotetaan sitten tyhjää lootaa 4 päivää .

Vierailija
554/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Siellä on sitten ukki mukana tänä vuonna kasvatus hommissa. Hilkan isä Oko asuu myös perheessä ja on aivan Hilkan näköinen.

YLE.

Vierailija
555/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20248723

Hilkka kävi luonnollisestikin tarkastamassa tulevat tiluksensa. Mukaan liittyi rakennustarkastajan virkaa toimittanut Oko-koira, joka on perheessä asuva toinen lagotto.

Oko on Hilkan oma isä ja nähtäväksi jää, kuinka paljon Oko-ukista on apua pikkuisten hoidossa. Ainakin Hilkan edellisten pentujen kanssa Oko viihtyi pentulaatikossa.

Oko ja Hilkka ovat hyvin samannäköisiä. Katsojat saavat varmasti arvuutella monta kertaa, kumpi pentulaatikossa milloinkin vierailee. Tilanne on tuttu viime vuoden Pentulivestä, jolloin emo Murun lisäksi taloudessa asui samanrotuinen Maili-koira.

Vierailija
556/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilkka kävi luonnollisestikin tarkastamassa tulevat tiluksensa. Mukaan liittyi rakennustarkastajan virkaa toimittanut Oko-koira, joka on perheessä asuva toinen lagotto.

Oko on Hilkan oma isä ja nähtäväksi jää, kuinka paljon Oko-ukista on apua pikkuisten hoidossa. Ainakin Hilkan edellisten pentujen kanssa Oko viihtyi pentulaatikossa.

Oko ja Hilkka ovat hyvin samannäköisiä. Katsojat saavat varmasti arvuutella monta kertaa, kumpi pentulaatikossa milloinkin vierailee. Tilanne on tuttu viime vuoden Pentulivestä, jolloin emo Murun lisäksi taloudessa asui samanrotuinen Maili-koira.

Tuossa artikkelissa on videot kun Hilkka ja Okko tekee tupatarkastusta pentulootaan

Vierailija
557/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa artikkelissa on videot kun Hilkka ja Okko tekee tupatarkastusta pentulootaan

Oho, sepäs onkin Oko

Vierailija
558/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes osaisi! 

En muuten minäkään. Areenan sain toimimaan kun siskon poika kävi sen minulle televisioon laittamassa. Kaikki me ei olla ATK-neroja 🤷

Vierailija
559/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liveä seuraa kaiken ikäiset ja muut että ei nyt asetella rimoja fiilistelyille. Kyllä sieltä asiantuntijuus erottuu. 

Vierailija
560/593 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liveä seuraa kaiken ikäiset ja muut että ei nyt asetella rimoja fiilistelyille. Kyllä sieltä asiantuntijuus erottuu. 

Just noin. Täällä eräät dissaa muita kun on nii "typerii ja tyhmii kysymyksii & kommenttei" . Katsokoot peiliin ihan ite! Ylimielisyys  ei näet ole fiksuu sekään. Yle päättää mitä chatis julkaisee eli pulinat pois "vauvan asiantuntijat"!