Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että tekoäly aiheuttaa sen, että jatkossa palaamme virastoasiointiin

Vierailija
22.09.2026 |

paikan päällä? Koska on liian turvatonta hoitaa asioita netin välityksellä ja viranomaistiedot on poissa netistä ja vain viranomaisen omassa tietokannassa vailla nettiyhteyttä? Eli käykin päinvastoin kuin on uumoiltu ja tuleekin työvoiman lisätarve tekoälyn seurauksena. Siellä sitten jonotetaan vuoronumeroin eri virastoihin, pankkeihin jne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Uskon että virastotyöntekijät korvataan tekoälyasiakaspalvelijoilla.

Vierailija
2/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tietokantoja ole enää useampiin vuosiin pystynyt pitämään ”omina”. Kaikki on sijoitettu googlen tai msn pilveen ja myyty sieltä jo eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Uskon että virastotyöntekijät korvataan tekoälyasiakaspalvelijoilla.

No lue aloitus uudelleen.

Vierailija
4/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syy sille on hyvin yksinkertainen ja se on raha. Yritysten ja tahojen on halvempi laittaa tekoäly töihin kuin palkata miljoona työntekijää. Niin kauan kun se on halvempaa, he tulevat sen myös tekemään.

Vierailija
5/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Syy sille on hyvin yksinkertainen ja se on raha. Yritysten ja tahojen on halvempi laittaa tekoäly töihin kuin palkata miljoona työntekijää. Niin kauan kun se on halvempaa, he tulevat sen myös tekemään.

Kallista se on siinä vaiheessa kun tiedot on hakkeroitu nettiin!

Vierailija
6/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly hoitaa mitä nyt hoitaa, ja me saadaan istua leikkikehässä rakentamassa palikoilla jos ollaan kiltisti. 

Vierailija
7/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla ei ollut jonotusnumeroita, ne tulivat ysärillä. Ennen pääsi yleensöä suoraan aina tiskille, tai pahimmassa tapauksessa jonotit hetken sen palveltavan takana.

Vierailija
8/8 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia tulee mieleen. Jos osoittautuu, että kaikki tiedot on kalasteltavissa, eli tekoälyä hyödyntäen " kävelee " järjestelmään sisälle. Ne suojauksetkin on jonkun keksimiä, ja siihen keksimiseenkin on käytetty tietokonetta.

Karkea esimerkki. Laitan poliisihaalarin päälleni + varustevyön. = olen poliisi. Kun kävelen kadulla, niin 100 % ihmisistä pitää minua poliisina.  Vaikka mulla on vaan samannäköiset haalarit ja varusteet. Rinnassa mulla on itse tehty lappu, jossa on keksitty nimi, ja siinä lukee poliisi.

Siirrä esimerkki digimaailmaan + tekoäly + tietoturvan ohittaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän