Onko oikeasti niin, että tinnitukseen ei ole saatavilla muuta hoitoa kuin keskusteluapua?
En halua keskustella asiasta vaan haluan tämän vinkunan pois korvasta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Paljon on muutakin apua saatavilla. Se pitää vain etsiä itse ja kokeilla. Metsässä kävelystä on hyvä aloittaa. Metsän äänet vaimentavat tinnitusta ja kun huomio kiinnittyy siellä muuhun kuin ääneen alkaa habitaatio.
Heh, huomaa ettet kärsi tästä vaivasta kun puhut tuommoista potaskaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Paljon on muutakin apua saatavilla. Se pitää vain etsiä itse ja kokeilla. Metsässä kävelystä on hyvä aloittaa. Metsän äänet vaimentavat tinnitusta ja kun huomio kiinnittyy siellä muuhun kuin ääneen alkaa habitaatio.
Eipä paljoa metsäkävelyt auta tähän.
Ap
Oletko kokeillut suolatonta ruokavalio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että et edes yritä hakea itse apua. Olen saanut tinnitukseni täysin pois ja ihan itse metsässä kävelemällä, kävelet vain niin kauan että lakkaa, vie tunteja. Lainaa vaikka kirjastosta kirja tinnituksesta tai tee nettihakuja. Älä kysy, jos et halua vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut suolatonta ruokavalio?
Olen kokeillut erittäin vähäsuolaista ruokavaliota ja olo meni todella heikoksi eikä dieetillä ollut vaikutusta tinnitukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huomaakin. Siihen ei ole edelleenkään operoitavaa keinoa keksitty. On vain kestettävä ja psyykattava itsensä työntämään se vinkuna taka-alalle.
Tinnitusoireiden häiritsevyyttä ja niiden aiheuttamia reaktioita voidaan helpottaa monella tavalla. Tinnitus kuuluu voimakkaammin hiljaisuudessa, ja täydellisen hiljaisuuden välttäminen helpottaakin oiretta. Kun aivoille tarjoillaan kilpailevia ääniä, huomio hajaantuu, eikä kiinnity niin voimakkaasti tinnitukseen. Moni kokee luontoäänet, kuten veden solinan, tuulen tai aaltojen äänen, rauhoittaviksi. Miellyttävä musiikki tai rauhallinen äänikirja toimii myös usein.
On tärkeää pyrkiä eroon tinnituksen aiheuttamista voimakkaista, kielteisistä tunteista. Päämääräksi on tarkoituksenmukaisempaa asettaa tinnituksen häiritsevyyden väheneminen ja kielteisten reaktioiden purkaminen kuin itse tinnitusäänen täydellinen vaimeneminen.
Lainaus: Terveyskirjasto
Jollain kynillä puhkot ne korvat. Parempi olla kuulematta mitään kuin sitä ininää
Kuuntele vaikka hevirokkia lujaa niin tinnitus unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että et edes yritä hakea itse apua. Olen saanut tinnitukseni täysin pois ja ihan itse metsässä kävelemällä, kävelet vain niin kauan että lakkaa, vie tunteja. Lainaa vaikka kirjastosta kirja tinnituksesta tai tee nettihakuja. Älä kysy, jos et halua vastauksia.
Onko se siis lähtenyt pysyvästi pois? Ja kyse oli tinnituksesta, eikä väliaikaisesta korvan soimisesta?
Lapsellani on tinnitus. Kummallista kyllä, hän on tottunut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jollain kynillä puhkot ne korvat. Parempi olla kuulematta mitään kuin sitä ininää
Hauskinta tuossa on se, että ininä vaan jatkuu vaikka oikeasti ei kuulisi mitään. Tinnitus syntyy aivoissa, ei korvassa.
Yritä löytää se kilpsileva ääni joka juuri sinulle toimii? Ehkä se ei sinulle ole metsän äänet vaan jokin muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta tuossa on se, että ininä vaan jatkuu vaikka oikeasti ei kuulisi mitään. Tinnitus syntyy aivoissa, ei korvassa.
Korvan sisäpuolella on eräänlaiset "karvat" js niiden hävitessä syntyy tinnitus.
Voi kun se olisikin pelkkää vinkumista tai suhinaa mutta mulla joku hoilaa paatoksella jouluyötä, juhlayötä, tauotta. Toista vuotta jo kestänyt ikuinen joulu eikä loppua kuulu, ei näy. Vitutus tähän hommaan on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvan sisäpuolella on eräänlaiset "karvat" js niiden hävitessä syntyy tinnitus.
Karvat sulla on housuissasi. Kuuroilla tinnitus on vielä yleisempää kuin normaalikuuloisilla.
Joistain vitamiineista ja hivenaineista / yrteistä (mm. Ginko bilboa, b12 vitamiini) on ollut tutkimusten mukaan apua.
- https://www.greatlife.fi/artikkelit/krooninen-tinnitus-ja-b12-vitamiini
- Benefits of a Natural Dietary Supplement for Tinnitus: An Observational Prospective Exploratory Study
Kannattaa varmaan perehtyä paremmin, tässä pari nopeaa googlausta.
Vierailija kirjoitti:
Joistain vitamiineista ja hivenaineista / yrteistä (mm. Ginko bilboa, b12 vitamiini) on ollut tutkimusten mukaan apua.
- https://www.greatlife.fi/artikkelit/krooninen-tinnitus-ja-b12-vitamiini
- Benefits of a Natural Dietary Supplement for Tinnitus: An Observational Prospective Exploratory Study
Kannattaa varmaan perehtyä paremmin, tässä pari nopeaa googlausta.
Linkki vielä tähän: Benefits of a Natural Dietary Supplement for Tinnitus: An Observational Prospective Exploratory Study