Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se vain on todettava, että alkoholi ei mulle sovi. Tajusin sen eilen kun

Vierailija
20.09.2026 |

heräsin aamulla kahden miehen välistä parisängystä. Huoneessa oli lasten pinnasänky, ukolla sormus sormessa, ja toiselle ukolle soitti ilmeisesti vaimo tai naisystävä. Muutama viikko sitten heräsin jostain maaseudulta ällöttävän ukon vierestä ja jouduin maksamaan taksiin 140 e että pääsin sieltä kotiin ihmisten ilmoille. Sentään ehkäisyä on käytetty. 

Otan noin kuusi kertaa vuodessa alkoholia, arkena en käytä ollenkaan, mutta näköjään kun korkki aukeaa, se ei pysy kiinni, vaan jatkan aamupäivään asti kauheaa kittaamista. Sen LISÄKSI saatan itseni vaaraan monella tavalla. Olen sentään reilusti yli 40-vuotias äiti-ihminen, vastuullisessa työssä ja noin muuten hoidan asiat niin kuin ihmiset hoitaa. Järkyttävää. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo

Vierailija
2/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko äskettäin eronnut tai muuten haavoittuvassa elämäntilanteessa vai onko juomisesi ollut tuollaista aina? Olisi varmaan syytä keskustella jonkun ammattilaisen eli psykoterapeutin kanssa ja pohtia mistä kaikesta itsesi vaarantamisessa on kyse. Siinähän voi olla monenlaista asiaa. Ensiavuksi voit keskustella vaikka tekoälyn kanssa. Se on aika hyvä näissä, Copilot ainakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko äskettäin eronnut tai muuten haavoittuvassa elämäntilanteessa vai onko juomisesi ollut tuollaista aina? Olisi varmaan syytä keskustella jonkun ammattilaisen eli psykoterapeutin kanssa ja pohtia mistä kaikesta itsesi vaarantamisessa on kyse. Siinähän voi olla monenlaista asiaa. Ensiavuksi voit keskustella vaikka tekoälyn kanssa. Se on aika hyvä näissä, Copilot ainakin. 

Olen aina ollut tällainen: juonut järkyttäviä määriä ja lähtenyt vaikka minne ihan tuntemattomien tyyppien tai porukoiden luo. Ihme ettei mitään pahempaa ole sattunut. Olen vain totaalisen holtiton, enkä tunne tervettä varovaisuutta. 

Ap

Vierailija
4/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pikkusen voi, voi jos alkoholi ei sovi. Se kun on ainoa laillinen päihde.

Vierailija
5/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää on myös se, että miehet kykenevät tuollaiseen. Ensin puhutaan ihanasta vaimosta ja lapsista ja tyttöystävistä, ja sitten samaan hengenvetoon ollaan valmiita pettämään aviovuoteessa. 

Vierailija
6/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Käytkö siis yksin dokaamassa vai eksyitkö kavereista tms? 

Vierailija
7/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet? 

Vierailija
8/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet? 

Olen opettaja

Vierailija
9/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn kanssa ei kannata keskustella yhtään mistään henkilökohtaisista asioistaan.

Varsinkaan näin arkaluonteisista.

Vierailija
10/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet? 

Olen opettaja

Minä laittaisin tuollaisen opettajan tuhman tytön jälki-istuntoon. Ja sinä tykkäisit siitä.

Vierailija
11/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoa kestävä ratkaisuhan on alkoholin käytön lopettaminen, sen ymmärrät varmasti.

Siihen löytyy monta keinoa, ammattiapua ja vertaistukea.

Kun olet siihen valmis.

Vierailija
12/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet? 

Olen opettaja

Rankka työ, rankat huvit siis. Ehkä alkoholi ei enää ole sinulle hyvä juttu. Itse olen 38v ja en ole koskaan lasiin sylkenyt niin sanotusti. Kuitenkin jostain 30-vuotiaasta alkoi vähän samantyylinen sekoilu ja totesin etten enää iän myötä kestä alkoholia. Enää en käy ulkona ”dokaamassa”. 

Vierailija
13/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko nollata välillä niin nollaa kotona. Älä lähde ulos. Säästyt moiselta sekoilulta. 

Vierailija
14/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn kanssa ei kannata keskustella yhtään mistään henkilökohtaisista asioistaan.

Varsinkaan näin arkaluonteisista.

On se anonyymimpaa kuin kirjoitella tänne. Ja loppujen lopuksi tuollainen asia ei ole niin ihmeellinen. Kaikilla on omat ongelmansa, emme ole niin uniikkeja.

Vierailija
15/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkky ei sovi kenellekään.

Vierailija
16/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina selvittää onko nainen sinkku. Kerran menin naisen luokse yöksi ja pantiin kaksi kertaa. Aamulla sinne  naisen kotiin tuli kaksi lasta ja kysyivät kuka tuo mies on. Tajusin että nainen on varattu. Myöhemmin nainen selitti että on eronnut käytännössä. No kyllä me tapailtiin aksi vuotta naisen kanssa ja ihans en takia koska se nainen olis tosi kaunis mielestäni.

Vierailija
17/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla hei sun täytyy muuttuu
sun elämältä suunta puuttuu
sä aina tartut tikkuun lyhimpään
se ei johda mihinkään
sä et oo mikään tyttö enää
sun täytyis tehdä jotain järkevää
ja lapselliset leikkis lopettaa

Vierailija
18/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut tällainen: juonut järkyttäviä määriä ja lähtenyt vaikka minne ihan tuntemattomien tyyppien tai porukoiden luo. Ihme ettei mitään pahempaa ole sattunut. Olen vain totaalisen holtiton, enkä tunne tervettä varovaisuutta. 

Ap

Olet siis impulsiivinen humalassa, oletko impulsiivinen myös selvin päin? Sinulla ei ilmeisesti ole puolisoa? Eikä ketään, jonka kanssa bailata yhdessä? Olisi varmaan tarvetta pohtia kaavaa, josta tuo käyttäytyminen lähtee ja vaikka vähän treenata sitä eli tietoisesti antaa lupa toimia niin ja kirjata ylös siitä tulevat havainnot. Anna itsellesi lupa toimia entisellä tavalla, mutta tietoisemmin. Tarvitset tätä käyttäytymistä johonkin, mitä se voisi olla? Olet varmaan pohtinut asiaa itsekin jo? Onko se huomion, lämmön tarvetta, seikkailunhalua ja hurjuutta, impulsiivisuutta tasaiseen arkeen vai minkälaisia asioita? Varmaan ristiriitaisiakin motiiveja taustalla. Vai onko se jonkun traumaattisen asian työstämistä eli ajeerausta? Irtosuhteissa on naisten osalta usein kyse seksuaalisen väkivallan asioista. Tarve tuohon käytökseen ei poistu, ellei alkuperäistä asiaa käsitellä. 

Vierailija
19/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin juominen on ihan turhaa. Hauskaa voi pitää selvinkin päin. Varsinkin ap: n tapauksessa on hyvä valinta ettei juo alkoa ollenkaan, koska kontrolli lähtee täysin.

Vierailija
20/22 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule luokseni niin voimme keskustella aiheesta. Ps. mulla on alkoholia...