Mitä ajattelet ihmisestä joka valmistuu amiksesta media-alalle ja ei saa töitä sen jälkeen?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lupaa elämälle kovin hyvää, että ensinnäkin joutuu amikseen ja vieläpä media-ala. Työttömyys ei yllätä.
Miksi sitten aikuiset ihmiset koulussa neuvoivat hakeutumaan tuonne alalle?
Mä olen ihmetellyt noita opinto-ohjaajia ja kuraattoreita, mistä niille oikein maksetaan? Kun olin yläasteella, näin koko tyyppiä ehkä pari kertaa kolmen vuoden aikana. Saman asian voisi korvata paperilappu seinällä, "seuraa unelmiasi, work hard and succeed"
Sama on työkkärin ammatinvalinta psykologit tai mitkä lie.
aina ei saa oman alan töitä, yritä hakea kaikkea töitä mikä kiinnostaa, voit ehkä hyödyntää tota taustaa esim.mainostoimiston, kaupunkien some markkinoinnin jne aloilla. eli käytä tätä taitoasi eri töissä. youtube kanava voi myös antaa listuloja,videot sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lupaa elämälle kovin hyvää, että ensinnäkin joutuu amikseen ja vieläpä media-ala. Työttömyys ei yllätä.
Miksi sitten aikuiset ihmiset koulussa neuvoivat hakeutumaan tuonne alalle?
Ei siellä lähes kukaan enää läpäise mitään, ihan sama onko media-ala vai sosionomi, 90% osaavista menee lukioon ja loput 10% voi amiksesta oikeasti valmistua, lopuista päästään eroon "sääli vitosella"...eikä niitä voi siellä 50 vuotiaiksi saakka pitää ja odotella, että oikeasti oppisivat ne asiat.
Niinhän se olisi, että sitä sanoisi, että tee mitä haluat, opiskele mitä haluat jne. MUTTA. Kun sitten odotetaan, että muut maksavat elatuksen, kun opiskelin niinku arkeologiksi, erikoisalana Rooma, ja en saa töitä, ja mitään muuta en haluu tehdä. En vaan haluu- uu.
Monista vasemmiston aikoinaan lanseeraamista tuista köyhemmälle väestölle on tullut alkuperäisideansa irvikuva. Nykymaailmassa tuet siis niinku vaan on, ja mulle pitää niinku siis maksaa, ei mistään vaikka. Opiskeluunkaan nämä kermaprseet eivät halua sijoittaa (esim. ottamalla lainaa), vaan sekin pitäisi muiden maksaa ihan kokonaan. Nyrpistellään tavan veronmaksajille ja odotetaan, että ne innokkaasti kustantaa krmaprseiden lääkis- tai oikisopinnot, tietysti ne maksaa, ja koulutuksen jälkeen sanotaan hei hei, lähden tästä vehreämmille tienausmaille. Juu. Maksakaa itse unelmanne.
Kannattaa opiskella toinenkin ammatti tuon median oheen. Joku kauneudenhoito vaikka. Opiskelusta on aina hyötyä.
Ajattelen, että yrittäjyys kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normimeininkiä, Suomessa valmistutaan kortistoon.
Ja lisäksi aikuiset ei neuvo yhtään että mikä ala työllistää.
Aika harva Hesan tyttö lähtee metsäkouluun vaikka kuinka suosittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että yrittäjyys kutsuu.
Miten sä alat työttömänä yrittjäksi?
Ei ole ainakaan opiskelijan vika tuollainen. Enemmän sen vika, joka on joskus ylipäätään keksinyt, että media-alan amistasoiselle koulutukselle voisi olla jotain tarvetta. Mihin noiden on ylipäätään tarkoitus työllistyä? Onko alalla joskus ollut töitä? Ehkä tuo on lähinnä ponnahduslauta siihen, että pystyy hakeutumaan alan korkeampiin tutkintoihin ilman että on pakko käydä lukiota välissä. Muita tällaisia erikoisia amistutkintoja, joiden paikkaa työmarkkinoilla en oikein tajua, on esim ohjelmoinnin amistutkinto.
Sanosinn miksei kukaan nruvonut teiniä jollekin työllistävälle alalle.tai sit van on mentävä työhon mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Sanosinn miksei kukaan nruvonut teiniä jollekin työllistävälle alalle.tai sit van on mentävä työhon mitä saa.
Sepä se kun nykyään ei pääse edes kaupan kassalle kun näihin on eniten juuri hakijoita koska "helppo" työ
Nykyään ei ole mikään ihme jos ei saa töitä. Se on ihme jos saa töitä. Ei siinä auta muu kuin jatkaa töiden hakemista ja toivoa että töitä saa.
Hakekaa Rennyn henkillökohtaiseksi assistentiksi, ainakin hyvännäköiset naiset, Renny ymmärtää!
Media-alan töihin on aina vaadittu korkeakoulututkinto ja silti on ollut vaikea työllistyä. Ja nyt tekoäly syö vielä media-alan työpaikkoja. Kuvat ja tekstiä saa helposti tekoälyllä. Mutta onko nämä nykyajan influensserit ja 10 sekunnin videoiden tekijät myös media-alaa?
Mä olen ihmetellyt noita opinto-ohjaajia ja kuraattoreita, mistä niille oikein maksetaan? Kun olin yläasteella, näin koko tyyppiä ehkä pari kertaa kolmen vuoden aikana. Saman asian voisi korvata paperilappu seinällä, "seuraa unelmiasi, work hard and succeed"