Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja mies ei koskaan kysy vointia

Vierailija
20.09.2026 |

Odotan kolmatta lastamme loppusuoralla. On toivottu lapsi ja iloisena yllätyksenä poika kahden tytön jälkeen. Siksi haluaisin tietää onko täällä muita joiden mies ei raskausaikana kertaakaan tai lähes kertaakaan kysynyt vointianne tai teoillaan osoittanut erityishuomiota esim. kantamalla kauppakassit (jos kohtuupainoiset yhdelle ihmiselle kannettavaksi) tai loppuraskaudessa tarjoutumalla sijastanne keräämää leluja lattialta mistään hieronnasta tai edes vauvan liikkeiden tunnustelusta nyt puhumattakaan?

Ennen kuin saan vastauksia että miehiä ei kiinnosta mikään naurettava mahan tunnustelu niin periaatteessa ymmärrän kyllä että niin voi olla, mutta kun on kuukausi raskautta jäljellä eikä toinen ole KERTAAKAAN osoittanut kiinnostusta sitä kohtaan mitä nainen käy läpi raskausaikana herättää minusta kysymyksen siitä minkä verran mies minusta oikeasti välittää… Toki olen kertonut hänelle ettei minulla onneksi ole mitään raskauskipuja, mutta tietää toisaalta myös sen, että olen jatkuvasti väsynyt ja tällä hetkellä menossa tupla-annos rautaa sekä sen että varsinkin kyykistyminen ja vaikka juuri se lelujen kerääminen lattialta tuntuu fyysisesti pahalta. 

Muiden kokemuksia??🙏

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen kyllä kertoo jos voi huonosti ja tarvitsee apua. Ei sitä tarvitse erikseen kysellä.

Kysymykseen voi vastata myös ilman näsäviisastelua, että mielestäsi on normaalia. 

Älä itkupilli kysy enää mitään keskustelupalstalta jos asiallinen vastaus on mielestäsi näsäviisastelua.

Itkupilli😄 En ole tuotakaan termiä kuullut ala-asteen jälkeen, mutta olin ilmeisesti ymmärtänyt väärin että tämä vauvapalsta olisi vanhemmille eikä itse vauvoille.😄 Asiallinen vastaus tekstiin edellyttää luetun ymmärtämistä. Tekstissä luki selvästi normaalin lukutaidon omaavalle, että mies tietää vaimonsa olevan hyvin väsynyt nyt raskauden loppusuoralla ja että esim. lelujen poimiminen lattialta tuntuu raskaalta. 

Vierailija
22/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ei kannata kysyä mitään, joille toiveena ole tyhmääkin tyhmemmät vastaukset. Aivoköyhien ja syrjäytyneiden persujen miehittämä palsta tänä päivänä! Jos olisit ilmaissut että miehesi on ulkomaalainen olisit saanut täysin erilaisia vastauksia 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! (Eikö se ole vakiovastaus tällä palstalla?)

Vierailija
24/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä se nyt sitten oikein tuntuu kun mies laittaa sinulta masun pömpöttämään?

??

Vierailija
25/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinä olet huolehtinut tai kysynyt mieheltäsi miehesi hyvinvoinnista?

Naiset ovat egoistinarsisteja

Vierailija
26/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on tapana kysyä häneltä työpäivän jälkeen että oliko raskas päivä tms., varsinkin jos hän vaikuttaa väsyneeltä tai ärsyyntyneeltä. En odota raskaana mitään prinsessakohtelua, mutta kun raskaus on naisen elämässä ajanjakso joka kuormittaa tavallisesta enemmän ainakin fyysisesti ja kun mies sen väkisinkin tietää, niin jonkinlaista huomiota asian tiimoilta luulin että on normaalia olettaa. 

Vierailija
27/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jotka kitisevät, kun ei kysytä miten voivat ovat red flag.

Vierailija
28/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surkuhupaisaa että aloituksen motiivina pidetään miesvihaa samaan aikaan kun kommentit täällä loistavat naisten herjaamisella😅

Vierailija
29/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sairas

Vierailija
30/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sairas

Kumpa voisinkin sanoa samaa sinusta😄

Vierailija
31/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas raskaus ja nyt vasta päädyit tällaista ihmettelemään? 

Sinun täytyy olla melko yksinkertainen jos pidät päivänselvänä sitä, että miehen käytös kaikkien kolmen raskauden aikana on ollut samanlaista. 

Ap sitten yksinkertaisesti kertoisi viestissään, että tässä raskaudessa asiat ovat toisin kuin edellisissä. Aloituksesta se ei selvinnyt. 

Olen samaa mieltä. Minäkin mietin, ovatko kaksi edellistä lasta jonkun toisen miehen lapsia.

Jos miehen käytös on muuttunut, niin ehkä hän luulee, että kolmas raskaus sujuu ap:ltä jo rutiinilla.

Kannattaa sanoa, jos tarvitsee apua ja huomioimista.

Vierailija
32/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla joku teinipoika kirjoittamassa vastauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi