Auringonottoa Espanjassa, vielä on kelit hyvät.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Costa del Solilta! Huomenna lento kotiin, sitten viikonlopuksi Suomeen ja lokakuun lopulla taas takaisin tänne.
Fuge?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Costa del Solilta! Huomenna lento kotiin, sitten viikonlopuksi Suomeen ja lokakuun lopulla taas takaisin tänne.
Fuge?
Siinä toinen suomilähiö 😅
Sanotaan sää tai ilma. Keli tarkoittaa ajo-olosuhteita, vaikka ihmisten kielikorva on rapautunut. Sen huomaa, että lukutaito on romahtanut.
Ensiviikolla en lennä mihinkään, en edes Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säätiedotuksen mukaan Espanjassa on 29-30 astetta seuraavat kaksi viikkoa. Ei paljon syyskuu paina. Täällä saa valmistautua kohta vaihtamaan talvirenkaat.
Syyskuu on siellä kesää.
Vain suomen kielessä kuukauden nimessä on syys eli syksy.
Enpä tiedä, onko muissa ainakaan eurooppalaisissa kielissä myöskään vuodenaikaan liittyvää kesäkuuta. Meillä on omintakeiset kuukausien nimet, mutta viikonpäivät taitavat kaikki olla germaanista ja latinankieleen pohjautuvaa lainasanastoa. Ja todella hyvä, että täällä on riittävän kylmää.
Itse kaipaan aurinkoon vasta tammi-helmikuussa
Auringossa ollaan silloinkin. Marraskuun alusta jouluun olen Suomessa ja varmaankin helmikuun. Muuten etelässä.
Suomen syksy on ihanaa aikaa 🍁🥾🎒🍂
Joinain vuosina joo ollut ihan ok syksy. Nyt kun päivittäin soittelen Suomeen on aina pilvistä, sataa, myrskyää. 2x olen nähnyt auringon ruudulta 3 viikossa. Ja elokuu oli samanlainen.
Pks
11 viikkoa mulla vielä ennen kun lähden Espanjaan muutamaksi kuukaudeksi. Vain menolippu ostettu, ai että!
Sosialismin ihanaan lämpöön pitää talveksi lähteä, Varmaan Riikkuli ja kampaviineriArtsikin käväisevät nauttimassa sosialismista.