Onko täällä sellaisia jotka olette menneet nuorena rikkaisiin naimisiin ettekä ole koskaan tehneet töitä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes halunut tämmöistä. Työ kehittää, antaa elämälle suunan ja tarkoituksen muiden asioiden ohella. Tykkään tehdä jotain omilla käsillä. Makoilu ja hotellien kylpylätei ole koskaan minun juttuja. Evoluutio toimii näin, että tämä paikka elimistössä heikenee, mitä et käytä tai käytät vähän. Elikkä voimavarojen olemassaolon edellytys on se, kun ihminen käyttää sydäntää, järkeää, lihaksia, käsiä, taitoaa, tietoaa. Voi sitä myöskin tekemätä mitään ja nautiskelkessä elämää elää, mutta varautukaa silloin Alzhaimeriin, diabetekseen, lihasheikkouksiin, voinattomuuden ja jopa masentuneisuuden ja elämän tarkoituksen menetykseen. Ne ovat kaikki muodikkaan nykyajan helpon hedelmän hedelmiä ja helpon elömän tavoittelioiden vitsauksia.
Kylpylätei?
Otsikossa puhuttiin työstä eikä koulutuksesta. Kaikilla tuntemillani kotirouvilla on akateeminen koulutus, mutta vain yksi on ollut koko ajan kotona. Käytännön syistä, sillä lapsia oli neljä ja ovat asuneet ulkomailla vaihtaen koko ajan maasta toiseen.
Itse olen kotirouva nykyään, mutta työuraakin on takana, pääasiassa yrittäjänä. Koulutusta on todella paljon - senkin kotirouvana oleminen on osittain mahdollistanut. Eli suoritin yhden akateemisen loppututkinnon, kun jäin pois työelämästä vähitellen.