Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klassikko avaus, tälläkertaa todistetusti totta: Mieheni ON narsisti.

Vierailija
20.09.2026 |

ICD-10/DSM-5

Tulemme loistavasti toimeen koska olen vielä pahempi kuin hän. Ei pääse ihon alle ja jos yrittää niin tietää yrittäneensä. Elämämme ei ole yhtä valtataistelua ja toistemme kampittamista, mutta mieheni tietää kyllä että olen "teflonia" joten haaskatkoon aikaa johonkin toiseen. Minua ei kiinnosta kettuakaan. Ja diagnoosi todellakin on tehty. Mutta olen sen näinä 15 vuoden avioliitossa huomannut jo ajat sitten. Kerran uhkasi nyrkillä, minä en uhannut vaan löin suoraan näköön. Kun hän on koittanut nakertaa eri tavoin itsetuntoani niin olen vaan nauranut ja pieraissut että "lopeta nyt aikuinen mies toi älytön mustasukkaisuus. Ei mene läpi noi sun liibalaabat". 

Narsistien uhreja en vähättele ollenkaan. Olen varmasti yksi miljoonasta joka osaa käsitellä/sietää tuollaista ihmistä. Hän on huomannut että joka kerta jos hän yrittää mulle tehdä pahaa, niin itse joutuu kärsimään tuplasti enemmän. En ole alistettu, eikä mieheni. Meillä menee todella hyvin tasan niin kauan jos "piilovittuilu" tai "nolaamisyritykset" alkaa. 90% elämästämme on hienoa. 

Tämä ei ole mikään narsistien puolustuspuhe, ei ollenkaan! Kerroin oman näkemykseni joka on vähän poikkeava valtaväestöstä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja useamman kerran jo peräkkäin kun hän alkoi solvaamaan sukulaisiani, niin sanoin että "sikäli jos itseäsi pidät terveenä, niin sitä parempi on mitä hullumpana meitä pidät". Eipä keksinyt mitään takaisin. Sanoin vaan jälleen että "menehän nyt syömään ja nukkumaan, ei tehoa tuokaan".

-Ap

Vierailija
2/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka kantensa valitsee.

Vakka-Suomen nimi juontuu siitä, että alueella oli laajaa vakkojen valmistusta.

Joillakin alueilla, kuten Kauttuan Ruukin vaikutusalueella, vakkojen valmistus kiellettiin sakon uhalla, koska pelättiin puupulaa, ruukki kun tarvi paljon puuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tunneta.

Vierailija
4/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että narsistit ovat löytäneet toisensa. Muut saavat enemmän rauhaa.

Vierailija
5/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Ihme, että puolisosi valitsi sinut, kun ei pääsekään vallan kahvaan...eikä saa sinulta ihalua, jota narsisti tarvitsee.

Vierailija
6/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että narsistit ovat löytäneet toisensa. Muut saavat enemmän rauhaa.

Näiden lapsi on helvetissä maan päällä.

Vierailija
7/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
8/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on osunut helppo narsku kohdalle. Tavallisesti narskun kanssa ei voi keskustella ollenkaan, eikä mikään one lineri heitä hiljennä. Ovat pahimmillaan vaarallisia, tappavat sielusi ja lemmikkisi, pahoinpitelevät, piinaavat.

Vierailija
9/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalluämmien vammailuja, osa XXXVIII

Vierailija
10/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi narsistia ne yhteen sopii.

Vierailija
11/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on osunut helppo narsku kohdalle. Tavallisesti narskun kanssa ei voi keskustella ollenkaan, eikä mikään one lineri heitä hiljennä. Ovat pahimmillaan vaarallisia, tappavat sielusi ja lemmikkisi, pahoinpitelevät, piinaavat.

99% yksinhuoltajaämmistä on vieraannuttajia ja narsisteja. Heidän saduissaan mies hylkäsi, vaikka itse ei anna lasten olla isänsä kanssa. Tonnin elarit kyllä kelpaa.

Vierailija
12/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rakkaudentäyteiseltä suhteelta. Niin kauniisti hänestä puhut.

Vierailija
13/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunnon narsisti tuskin olisi pelkästään uhannut, vaan lyönyt. Ja viimeistään siinä vaiheessa olisi nyrkki viuhunut, kun sinä löit häntä, koska narsisti ei kykene jättämään asiaa siihen.  Eli ei nyt ainakaan ihan vakavimmasta päästä ole miehesi narsistina tai narsistisine piirteineen. 

Siitä kertoo oikeastaan sekin, että hän on suostunut lääkärille diagnosoitavaksi. Todellinen narsisti ei lääkäriin lähde, koska eihän hänessä ole koskaan mitään vikaa. Osaa yleensä myös puhua muut puolelleen ja mustan valkoiseksi.

Vierailija
14/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon kuvauksesi narskusta. Mutta mieheni tietää että jos mittani tulee täyteen niin se on parempi olla hiljaa ja mennä toiseen huoneeseen jäähylle ellei halua lähteä kyselemään muualta väliaikaista majoitusta. Ja jos hän tai kuka tahansa muu ajattelisi että tappavat sieluni, niin iskivät kyllä kätensä paskaan. Kyllä hän varmasti kyräilee kostonhimoissaan mutta tietää että en alistu.

Jos lemmikkini (joita ei ole, mutta jos olisi) hän kaltoinkohtelisi niin hän tulisi kyllä kokemaan 100x pahempaa tuskaa.

Vierailija
15/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kunnon narsisti tuskin olisi pelkästään uhannut, vaan lyönyt. Ja viimeistään siinä vaiheessa olisi nyrkki viuhunut, kun sinä löit häntä, koska narsisti ei kykene jättämään asiaa siihen.  Eli ei nyt ainakaan ihan vakavimmasta päästä ole miehesi narsistina tai narsistisine piirteineen. 

Siitä kertoo oikeastaan sekin, että hän on suostunut lääkärille diagnosoitavaksi. Todellinen narsisti ei lääkäriin lähde, koska eihän hänessä ole koskaan mitään vikaa. Osaa yleensä myös puhua muut puolelleen ja mustan valkoiseksi.

Hän joutui psykologiseen arvioon toisen asian yhteydessä.

"Ihan kunnon narsisti tuskin olisi pelkästään uhannut, vaan lyönyt".   Tiedän tuon. Mutta mieheni myös tietää sen että jos hän pikkurillillä koskee väkivaltaisesti minuun niin minä vien koko käden.

"Osaa yleensä myös puhua muut puolelleen ja mustan valkoiseksi".  Tiedän myös tuon. Mies tietää että jos hän alkaa satuilemaan minusta jotain tarinoita niin isken sen verran kovaa vastapalloon että hän ei siitä tule selviämään kovin helposti. Jos hän sellaista elämää haluaa niin "bring it on"!!

Vierailija
16/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa rakkaudentäyteiseltä suhteelta. Niin kauniisti hänestä puhut.

En todellakaan suosittele narskuja puolisoiksi tai kavereiksi kenellekkään. Kyllähän se on välillä yhtä taistelua mutta mieheni on jo suurimmaksi osaksi luovuttanut minun suhteen koska tietää että ikäviä asioita alkaa tapahtumaan jos viduilee turhan päiten.

- Ap

Vierailija
17/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi olette yhdessä, tai hän sinun kanssasi? 

Vierailija
18/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lapsia?

Ei ole. Eikä lemmikkejä.

-Ap

Vierailija
19/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Ihme, että puolisosi valitsi sinut, kun ei pääsekään vallan kahvaan...eikä saa sinulta ihalua, jota narsisti tarvitsee.

Samaa olen joskus ihmetellyt että miksi hän minun kanssa on kun en "suostu luopumaan kruunustani" enkä masennu. Olen kai sitten muilla tavoin "ihan ok vaimo" :D 

-Ap

Vierailija
20/40 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli todellinen narsisti olisi pahoinpidellyt sinut rajusti. Viranomaisille hän olisi taatusti esittänyt asian niin, että kaikki oli sinun syytäsi ja että olisit uhannut häntä esim. veitsellä tms. Jos olisit selvinnyt hengissä, olisit joutunut ensinnäkin pakenemaan häntä asunnosta, hän olisi vainonnut sinua pitkään, ehkä vuosien ajan, ja olisi saattanut seurata esim. oikeudenkäyntejä, joissa narsisti ei olisi kaihtanut mitään keinoja voittamiseksesi ja olisi valehdellut maat ja taivaat surutta. Vaino ja piinaamisesi olisi jatkunut senkin jälkeen. Tällainen on todellinen narsisti. 

Miehesi kuulostaa oikeastaan melko tavalliselta, vähän säälittävältä jurolta vittupäältä, jolla on narsistisia piirteitä, kuten mustasukkaisuus. Vähän semmoista wt-menoa ja valtakamppailua tuo teidän touhu, jossa miehesi on alistunut. Myös sinulla on narsistisia piirteitä, ehkä jopa enemmän kuin miehelläsi, kuten itsekin toteat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi