Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä sinusta tuntui, kun jätit työelämän taaksesi ennen eläkeikää?

Vierailija
20.09.2026 |

Olitko helpottunut? Miksi? Minkälaista tekemistä löysit korvaamaan työn?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riemukkaalta.

Tein tarkkuutta ja päättelykykyä vaativaa sisätyötä.

Säästöjä on puskuriksi, niiden varaan lähdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. jatkaa: tekemistä löytyy yllin kyllin uteliaalle ja luovalle ihmiselle.

Vierailija
4/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavalta, onneksi "oravan pyörässä" juokseminen on kohdaltani ohi.

Vierailija
5/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnaton helpotus. Sairastumisen jälkeen ei voimat mitenkään enää riittäisi työntekoon. Nyt on saanut tehdä omaan tahtiin mitä haluaa. Fuck you-rahasto auttaa paljon. Ei ole pakko kitua huonossa työpaikassa kipeänä. 

Vierailija
6/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä jo asunnot maksettu ja lainat hoidettu vai miten uskalsitte jäädä pois työelämästä?

Vierailija
7/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkiriemukkaalta. Työnantaja ei ymmärtänyt, mikä on kohtuullinen työkuorma. Ei edes työterveyshuollon kanssa käytyjen työkykyneuvotteluiden jälkeen. Niinpä olen nyt ollut yli vuoden sairaslomalla ja odotan sairaseläkettä.

Olen ollut koko työurani ajan hyväpalkkainen, nuuka ja sijoitusorientoitunut, joten on rahaa toteuttaa haaveitaan. Minulla oli ennestään pari harrastusta ja nyt aloitin vielä yhden uuden. Lisäksi mökkeilen ja purjehdin kesällä ja matkustelen talvella.

Vierailija
8/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ollut työelämässä 15 vuoteen ja olen hiukan yli viidenkymmenen. Ekan akateemisen loppututkinnon suoritin kun olin 25-vuotias, toisen kun olin 46-vuotias. Olen siis opiskellut, mutta pääosin harrastanut sen verran sijoittamista että itellä ja perheellä on riittävät elinolot. Kotiäitiys ja sijoittaminen on ollut hyvä yhdistelmä, vastuuaseman duuni ja sijoittaminen ei sitä ollut koska olin sellaiseen ihan liian mukavuudenhaluinen. Puoliso on edelleen työelämässä ja varmaan pysyykin eläkeikäänsä asti jos terveyttä riittää. Kotona asuu 3 lapsesta enää nuorin.

Terv. Rikas ja laiska akateeminen kotiäiti

Vierailija
9/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi omituiselta, mutta totuttua asiaan parasta elämässä.

Vierailija
10/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvältä. Saan nukkua hyvin, liikkua paljon luonnossa. Ei tarvitse rehkiä lyhyillä unilla, huonolla ruuilla ( kun väsymyksen vuoksi usein tuli syötyä huonosti) ja kituuttaa pienellä palkalla jollekin yrittäjälle joka itse lomailee ulkomailla ja vaatii työntekijöiltä liikaa ja jatkuvasti enemmän. Ihan hyvin pärjää kun osaa elää säästeliäästi. 

Vierailija
11/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelin ensin 1,5v. Nyt hakeuduin takas työelämään. Tavoitteena parissa vuodessa järjestellä asiat niin että pääsen 50v. —> taas puuhaan omia juttuja.

Vierailija
12/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuntui aivan mahtavalta hypätä pois työelämästä 60v, nyt 63v ja työttömyysviranomainen on antanut olla rauhassa, en ole enää tehnyt yhtään hakemusta tällä vuodelle😊

Vierailija
13/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakosta on jäänyt. Olen monisairas työtön. Mulla oli vakkari työpaikka. Aamusta iltaan kotona olemista kipujen kanssa.

Vierailija
14/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä jo asunnot maksettu ja lainat hoidettu vai miten uskalsitte jäädä pois työelämästä?

On. Velaton koti eikä velkaa minnekään

T. 2

Vierailija
15/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle nelikymppisenä "downshiftasin" ja viiskymppisenä kokonaan pois. Mukavaahan tämä on, kun on sellainen ettei koko aikaa tarvitse ollakaan jotain ihmeellistä tekemistä. Voi ihan vaan laiskotella, lueskella, retkeillä, matkustella, mitä nyt mieleen tulee. Vaatii tietysti turvallista puskurirahastoa. Nyt enää "hetki" eläkkeeseen, varhennettua saan jo. 

Vierailija
16/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuntui aivan mahtavalta hypätä pois työelämästä 60v, nyt 63v ja työttömyysviranomainen on antanut olla rauhassa, en ole enää tehnyt yhtään hakemusta tällä vuodelle😊

Millä alueella on noin rento tyött.virkailija?

Vierailija
17/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat kuvitella miltä tuntuu kun voittaa eurojaskassa kahdekssanumeroisen summan rahaa niin sitten tiedät miltä minusta tuntui. 

Vierailija
18/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen eläkkeelle jäämistä liiton lisäpäivillä joka oli hyvä ettei tarvinnut olla välillä kelan päivärahalla, pysyi asumistukikin samana. Oli ihana päästä eläkkeelle, ei tarvinnut hakea töitä eikä kuittailla haettuja paikkoja. Työeläkettäkin on kertynyt, saan päälle kansaneläkettä. Haluan aamupäivät olla kotona, sovin menot iltapäiväksi. Arki ei muuten ole muuttunut varsinaisesti.

Vierailija
19/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin työpaikastani, mutta onhan se vaikka talviaamuna mukava keitellä kahvia siihen aikaan, kun joskus lähti töihin.
- n70v -

Vierailija
20/20 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiinnostava aihe, itselläkin suunnitelmissa jättäytyä työelämästä ennen eläkeikää. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olette suunnitelleet talousasiat tuolle ajalle, ennen kuin alkaa saamaan eläkettä. Velaton asunto tietty vähentää kuukausikuluja paljon. Millaisella kuukausibudjetilla pärjäätte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi