Oletteko tehneet geenitestin?
Itse sain tulokseksi:
1. versio
99% suomalainen, 1% inuiitti
2. versio
99% suomalainen, 1% balttilainen
Tuo sivusto siis päivitti tuloksensa yhdessä vaiheessa!
Minulla on äiti Länsi-Suomesta ja isä Itä-Suomesta ja tuo näytti ne myös siten miten oltiin minulle kerrottukin.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Onko inuiitti tosiaan oikein vai Siperia?
Kaikissa suomalaisissa on vissiin jotain siperialaista dna:ta. Nuo tulokset perustuvat kuitenkin keskivertoihin vertaamiseen.
Olen tehnyt. Tulos on sen verran laaja että ei mahdu tähän. Pääalueet ovat Suomi, Skandinavia, Iso-Britannia, Keski-Eurooppa, mutta löytyy myös noita 1% alueita ympäri maailmaa ihan todella paljon. Kuvittelin aina että olen 100% suomalainen, kuten vanhempanikin. Vain Venäjältä ja Australiasta ei löydy ketään.
En, mutta olen testannut hiusgeeliä. Ihan ok.
Olen. Olen myös 1% inuiitti, mutta grönlannin inuiitti. Ja suku on viipuri-pietari-ympäristöstä enimmäkseen.
Sinänsä hassua, ettei pohjalainen isäni suvun haara näy tässä. Sukututkimuksen mukaan he ovat asuneet pohjanmaalla 1600-luvulta lähtien. Mutta ilmeisesti siis kulkeutuneet sinne idästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt. Tulos on sen verran laaja että ei mahdu tähän. Pääalueet ovat Suomi, Skandinavia, Iso-Britannia, Keski-Eurooppa, mutta löytyy myös noita 1% alueita ympäri maailmaa ihan todella paljon. Kuvittelin aina että olen 100% suomalainen, kuten vanhempanikin. Vain Venäjältä ja Australiasta ei löydy ketään.
Itse olisin odottanut saavan edes pienen osuuden venäläistä dna:ta. Minulta ollaan aina välillä kyselty olenko venäläinen, ulkonäön perusteella ja minulla on sukujuuria menetetystä Karjalasta. Ap
Onko inuiitti tosiaan oikein vai Siperia?