Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen keskiluokka äänestää kokoomusta

Vierailija
19.09.2026 |

Miksi se on niin vihattua? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äänestä kun alkaa tiedostaa ja lopettaa muiden sabotoimisen kokoomuksen avulla.

Vierailija
22/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat akateemiset äänestää lähes kaikki vihervassareita. Ehkä n. 50 akateemista tunnen. Muutaman kokkarien äänestäjän. 

Kertooko ihmiset noin avoimesti mitä äänestää? Suurin osa kaveristani on vihervassareita, mutta omaan lappuun tulee persun numero. Tietenkään en voi sanoa sitä ääneen. 

Höpö höpö. Mitta jos noin olisi, persujen on turha syytellä yliopistoja enää vihervassareiksi. Sillähän ei ole sitten mitään merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siirtynyt persuihin, kun kokoomus ei tee enää oikeistopolitiikkaa. KD olis toinen vaihtoehto, mut en oo uskis. 

Muita oikeistopuolueita ei ole, ja vassariksi en ala.

Vierailija
24/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyhmyyden määritelmä kun toistaa jotain ja odottaa erilaista lopputulosta.

Vierailija
25/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat akateemiset äänestää lähes kaikki vihervassareita. Ehkä n. 50 akateemista tunnen. Muutaman kokkarien äänestäjän. 

Kertooko ihmiset noin avoimesti mitä äänestää? Suurin osa kaveristani on vihervassareita, mutta omaan lappuun tulee persun numero. Tietenkään en voi sanoa sitä ääneen. 

Koska olet tiede- ja kulttuurivastainen niin kuin persutkin?  Ja tietenkin ksikki yliopistossa opiskelleet. Siksihän ne on sinne menneet. Ei kiinnosta lukeminen. 

Vierailija
26/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei enää, kiitos Orpon hallituksen.

Vierailija
27/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaisena Kokoomus olisi vihonviimeinen puolue jota äänestää.

Vierailija
28/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon siirtynyt persuihin, kun kokoomus ei tee enää oikeistopolitiikkaa. KD olis toinen vaihtoehto, mut en oo uskis. 

Tuota enempää et erittele äänestyspäätöksiäsi? No juu, akateemiset on tässä vähän erilaisia. 

Vierailija
29/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain käytännön esimerkkiä oikeistolaisesta politiikasta minkä tekemistä odotat puolueelta?

Vierailija
30/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun akateemiseen keskiluokkaan ja tällä hetkellä tuntuu, että minulle ei ole puoluetta. En tiedä mitä äänestää, mikään ei tunnu sopivalta.

Riittää kun tietää äänestyspäivänä. Älä stressaa.

Vierailija
31/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei enää, kiitos Orpon hallituksen.

Niin, olihan tuo kopran ääneen sanoma ajatus naisista sellainen mitä olen aina olettanut Kokoomuksen ajattelevan. 

Vierailija
32/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Vain pari yhtä nuivaa kaveria tietävät ketä äänestän, mutta akateemisissa ympyröissä esiinnyn täysin epäpoliittisena.

ohis

Vierailija
33/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun akateemiseen keskiluokkaan ja tällä hetkellä tuntuu, että minulle ei ole puoluetta. En tiedä mitä äänestää, mikään ei tunnu sopivalta.

Riittää kun tietää äänestyspäivänä. Älä stressaa.

Usein kun arvomaailma selkenee niin valinnat yksinkertaistuvat. 

Vierailija
34/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äänestä. T. akateeminen keskiluokka

Yrittäjät äänestää kokoomusta, sijoittajat äänestää kokoomusta, rahan tekijät äänestää kokoomusta, ei akateeminen köyhä keskiluokka.

Vierailija
35/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii minkälaisia hyypiöitä Eduskunnassa istuu, niin voi vain miettiä heitä äänestäneiden älykkyyttä. Sanotaan että pitäisi äänestää edes sitä vähiten huonoa vaihtoehtoa, mutta kun ei pysty niin ei pysty: en halua liata sieluani. Onneksi voi aina mukautua.

Vierailija
36/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet tiede- ja kulttuurivastainen niin kuin persutkin?  Ja tietenkin ksikki yliopistossa opiskelleet. Siksihän ne on sinne menneet. Ei kiinnosta lukeminen. 

Titteleiden perässä on moni.

Vierailija
37/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa Suomessa puolue joka ymmärtäisi kansantaloudesta, yrittämisestä ja viennin tärkeydestä. Äänestäisin heti heitä.

Vierailija
38/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vaan siitä että et kykene ymmärtämään mitä ympärilläsi tapahtuu.  Moni haluaisi syödä kakkua ja samalla myös säästää sen.  Mielikuva kauniista maailmasta ei anna lupaa myöntää tosiasioita.  

Vierailija
39/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen keskiluokka kuvittelee olevansa tehtaan ja isojen firmojen omistajia....

Vierailija
40/57 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kokoomus hallituksessa on toiminut hienosti.  Talous kasvaa taas ja maa pääsee taas vaurastumaan. Ei kakkua voi leipoa rikkomatta munia. 

Ei kakkua voi leipoa rikkomatta munia, tai niin kuin Kummisedän motto sanoo: Jokaisen suuren omaisuuden taustalla on rikos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi