Terveydenhuoltoalan palkkoja laskettava.
Meillä ei ole varaa maksaa tavallisesta työstä tällaista hintaa. Esimerkiksi lääkärin sopiva palkkataso on 2500€/kk.
Kommentit (45)
Hieno idea. Tuskin jäisi tähän maahan lääkäreitä, kun nytkin ovat jansainvälisessä vertailussa palkkakuopassa.
Tee toisille mitä itsellesi tahdot.
Lääkäriliitto on lääkärimafia joka on päässyt rajoittamaan lääkäriksi opiskelevien määrää jo vuosikymmeniä. Sillä se on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä ja nostamaan terveydenhoitokuluja.
Lääkäriliitto on myös syyllinen Soten epäonnistumiseen ja maan talouden huonoon tilaan, koska terveysmenot nousevat suhteettomasti vanhenevan kansan lisäksi. Me vanhememme ja tarvitsemme enemmän lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno idea. Tuskin jäisi tähän maahan lääkäreitä, kun nytkin ovat jansainvälisessä vertailussa palkkakuopassa.
Eivätkö olekaan kutsumusammatissaan kuten väittävät? Minä maksan heidän koulutuksensa, ja sen lisäksi palkkansa. Jos on kitistävää, voi tulla kitisemään suoraan minulle.
Tai sitten vois olla palkan perusteena asiakastyytyväisyys. Kohtelet hyvin vttuilematta, tutkit ja teet työsi, saat täyden palkan. Yksikin vttuilu tai pilkkasana ja palkka tippuu heti seuraavasta tilistä. Potilaille pakollinen käyntiarvio heti huoneesta poistuttaessa. Kyllä saatais hyvin apua. Nythän ei ketään kiinnosta tutkia, hoitaa tai hittovie edes kuunnella mitä potilas sanoo ja mitäpä väliä sillä on kun kymppitonni napsahtaa joka kuukausi tilille joka tapauksessa. Hoitajille sama malli.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jenkeissä on korkeat palkat lääkäreillä, mutta se on pitkän kehityksen tulos ja tuhoaa jenkkien terveyden. Siellä köyhät eivät käytä terveydenhoitopalveluja.
Lähihoitajalle 1300€/kk ja sairaanhoitajalle 1600€/kk. Näin yhteiskunta saadaan taas terveelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vientialojen sepothan vois tehdä ilmaistöitä. Miettikää miten sillä lähtis yritystoiminta nousuun!
Ei liity asiaan mitenkään. Vientialojen seppojen työtä ei makseta julkisista verorahoista.
Hoitajien palkkoja nostettava ja palkattava lisää. Suomalaiset hoitajat ovat karanneet ulkomaille liian matalien palkkojen takia. Emme tarvitse kielitaidottomia hoitajia kehitysmaista.
Paljon enemmän säästetään ja helpommalla, kun sairaat maksaisivat edes lääkkeensä itse.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien palkkoja nostettava ja palkattava lisää. Suomalaiset hoitajat ovat karanneet ulkomaille liian matalien palkkojen takia. Emme tarvitse kielitaidottomia hoitajia kehitysmaista.
Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä kielitaidottomia hoitajia, vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Tällä Kokoomus osoittaa, että suomen kielellä ei ole merkitystä terveydenhoidossa eikä asiakaspalvelussa.
Kokoomus haluaa laskea suomalaisten palkkoja ja tehdä suomalaisista turhia ja työttömiä.
Sellainen koti, kirkko ja isänmaa-puolue meidän Kokoomus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vientialojen sepothan vois tehdä ilmaistöitä. Miettikää miten sillä lähtis yritystoiminta nousuun!
Ei liity asiaan mitenkään. Vientialojen seppojen työtä ei makseta julkisista verorahoista.
Liittyy. Vientialojen seppojen palkkataso nostaa yleistä hintatasoa maassa koska heidän palkkansa kilpailee samoista tuotteista muiden kanssa. Siksi valtavat erot palkoissa johtavat alempipalkkaisten töiden tekemättäjättämiseen mahdottomana koska liian matalalla palkalla ei pysty elämään.
Palkat tuskin tulevat laskemaan koska Suomessa on lakko-oikeus ihan jokaisella ammattiryhmällä. Jos ei saa kunnollista palkkaa niin vaarana on kreikkalainen tapa eli vaaditaan lahjusta (fakelaki) jotta hoitojonossa etenee. Jotkut voisivat siirtyä muihin töihin kuten Kuubassa on käynyt eli kirurgi tienaa paremmin toimimalla parturina kadulla mikä tuntuu uskomattomalta.
Olisiko helpompi ratkaisu yksityistää terveydenhuolto kokonaan niin nähtäisiin miten ihmisen arvostavat terveyttään. Amerikasta voitaisiin ottaa vakuutuksiin perustuva laskutus ja toimintatapa. Siellä lääkäreiden palkka kaksi- tai kolmekertainen verrratuna Suomeen mutta työpäivät ovat tunnetusti pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoitoalalla ja olen osittain samaa mieltä. Palkka on ihan ok jo nyt, mutta tosiaan nämä ulkomaalaiset hoitajat ovat valtava taakka työpaikoilla ja aiheuttavat ongelmia ja potilasvahinkoja.
tyhmän provon keksit, omasta mielestäsi varmaan upea idea ja huomiotakin saat taas
Vierailija kirjoitti:
Tee toisille mitä itsellesi tahdot.
Minä toimin juuri siten kuin minua kohdellaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos haluat asiallisia potilaskohtaamisia, kohtele minua asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajalle 1300€/kk ja sairaanhoitajalle 1600€/kk. Näin yhteiskunta saadaan taas terveelliseksi.
Palkkojen nousu on kehitystä. Emme tarvitse matalia palkkoja, koska silloin kilpailemme Pakistanin kanssa samoista työpaikoista. Korkeat palkat pitävät meidät hyvinvointimaana ja pakottavat yritykset tuotekehittelyyn jolla maamme säilyttää asemansa high tech maana.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei palkan perässä muuta minnekään. Työilmapiiri on vaan niin järkyttävän sairas että moni vaihtaa alaa sen vuoksi. Kaikki tuon tiedostaa alalla mutta kukaan ei katso peiliin eikä muuta omaa käytöstään. Se viha kohdistetaan potilaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Palkat tuskin tulevat laskemaan koska Suomessa on lakko-oikeus ihan jokaisella ammattiryhmällä. Jos ei saa kunnollista palkkaa niin vaarana on kreikkalainen tapa eli vaaditaan lahjusta (fakelaki) jotta hoitojonossa etenee. Jotkut voisivat siirtyä muihin töihin kuten Kuubassa on käynyt eli kirurgi tienaa paremmin toimimalla parturina kadulla mikä tuntuu uskomattomalta.
Olisiko helpompi ratkaisu yksityistää terveydenhuolto kokonaan niin nähtäisiin miten ihmisen arvostavat terveyttään. Amerikasta voitaisiin ottaa vakuutuksiin perustuva laskutus ja toimintatapa. Siellä lääkäreiden palkka kaksi- tai kolmekertainen verrratuna Suomeen mutta työpäivät ovat tunnetusti pitkät.
Palkkojen alennus on talouden supistamista. Siihen ei pidä ikinä suostua. Meillä kokoomuksen on onnistunut jo laskemaan suomalaisten palkkoja mm. paikallisen sopimisen avulla.