Päihteetön, asunnoton ja varaton Anni Parikka asuu kadulla
Kommentit (74)
Itse ainakin pyytäisin veronmaksajilta rahaa että voi puolustaa omaa reviiriä eli asuintilaansa mielummin kun menisin metsään asumaan kunnes armeijan pojat tulee pelastamaan.
Niin kaikki isot pojat tekee reviirikiistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mites jos itse myisin asuntoni pois. Tappiolla tai ei. Menettäisin rahani sitä kautta tai jättäisin vain lainani maksamatta. Lisäksi lopettausin töissä käynnin.
Mitä luulette? Saisinko noin vain asunnon tilalle olemalla yhteydessä sosiaalihuoltoon?
Itse luulen että ei.
En tarkoita tässä nyt uutisen henkilöä. Hänellä on oikeita syitä taustalla miksi näin on käynyt. Mutta pointti oli se että turvaverkossa on oikeasti isoja reikiä jos elämänhallinta katoaa.
Menisit kaupungin ja valtion rahoitusta saaneiden yhtiöiden asuntojonossa kärkeen. Eli kyllä saisit, mutta ensisijaisesti kannattaisi olla yhteydessä kaupungin asuntotoimistoon ja vuokrayhtiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa sosiaalitoimesta asunnon halutessaan. Mutta ei välttämättä sieltä, mistä toivoisi.
Täysin oma valinta Suomessa nukkua jossain puskassa.
Höpö höpö, ei kaikki saa. Asunnoton nuori mies on aina kunnallisten asuntojonojen häntäpäässä. Tämä on fakta ainakin Helsingissä ja Espoossa.
Nimi viittaa kyllä naiseen.
ÄLÄ OLETA!!
hän voi olla identiteetiltään vaikka mies, nainen, sukupuoleton, vanha mummo tai vaikka kohdussa kasvava vauva.
ORPO JA PURRA, JÄRJESTÄKÄÄ KANSALAISILLE PAKOLLINEN DEI KOULUTUS!!!
Vierailija kirjoitti:
Hänen onnekseen pääsee kerran viikossa pyykkäämään jonkun tuttunsa luokse. Ettei tarvitse virtsalta haisevissa vaatteissa kulkea.
Kai sitä nyt alkkarit saa missä vaan julkisessa vessassa vaihdettua puhtaisiin jos tuo on suurin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyseessä olla jonkinmoinen vapaaehtoinen kokeilu. Kunnalta saa nimittäin välittömästi vuokra-asunnon jos olet koditon. Jotain oleellista tuossa nyt jätettiin kertomatta.
Ei saa. Kunnalla ei ole mitään velvollisuutta antaa asuntoa kenellekään. Itse se asunto pitää hakea ja saada.
"Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen onnekseen pääsee kerran viikossa pyykkäämään jonkun tuttunsa luokse. Ettei tarvitse virtsalta haisevissa vaatteissa kulkea.
Mun mielestä järkevämpi ratkaisu tuohon ongelmaan olisi lopettaa housuun kuseminen.
Miksi siis kirjoitat tympeitä kommentteja, jotka lämmittävät vain sen hetken vaikka seuraavaksi on entistä kylmempi ja lisäksi aloit haista?
Jos olisin koditon niin tekisin niin vakavan rikoksen että joutuisin vankilaan. Ulkona en haluaisi nukkua.
Olen joskus kaivanut yhteen metsään korsun jossa voisi nukkua. Kokeilin sitä kerran ja kaminalla siellä voisi nukkua talvellakin kun laittaa kaminaan tulen niin se lämpee äkkiä
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyseessä olla jonkinmoinen vapaaehtoinen kokeilu. Kunnalta saa nimittäin välittömästi vuokra-asunnon jos olet koditon. Jotain oleellista tuossa nyt jätettiin kertomatta.
Mikä kunta Suomessa antaa välittömästi vuokra-asunnon kodittomalle? Ainakaan Helsingissä näin ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan tajua.
Tyyppi on omasta tahdostaan ottamatta tukia, koska haluaa elää yhteiskunnan ulkopuolella. Silti valittaa että on asunnoton? Eli pitäisikö yhteiskunnan lukea ajatuksia ja tukea ihmisiä jotka eivät halua tukea?
ei se ees saisi kun ei oo osoitetta.
Saisihan
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmasti helppo rooli hänellä. Jossain kohtaa pää sekoaa, jos ei saa vuosiin nukuttua kunnon yöunia ilman jatkuvia heräämisiä.
Ennemmin tai myöhemmin käu myös niin, että joku löytää Annin nukkumasta ja käyttää tilaisuutta hyväkseen...
Vierailija kirjoitti:
Tuttu akka.
Oletko käynyt hänen kampaamossa?
Hänellä kuitenkin naisena on keskimääräistä paremmat mahdollisuudet löytää mies jolla on asunto?
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset tilanteet tulee entisestään lisääntymään, kun sote-järjestöiltä leikataan vielä lisää. Nimenomaan järjestöt on niitä, jotka ovat saaneet otetta näihin ihmisiin, mutta järjestöjen merkitystä voi olla vaikea nähdä, jos omassa arjessa kaikki on tosi hyvin.
Itse on tiensä valinnut tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitainen hahmo kyllä. Luulen, että talvea ei selviä hengissä puskassa nukkumalla.
Ei ainakaan ilman laadukasta makuupussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varmasti helppo rooli hänellä. Jossain kohtaa pää sekoaa, jos ei saa vuosiin nukuttua kunnon yöunia ilman jatkuvia heräämisiä.
Ennemmin tai myöhemmin käu myös niin, että joku löytää Annin nukkumasta ja käyttää tilaisuutta hyväkseen...
Sulla on sairaat fantasiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Kunnalla ei ole mitään velvollisuutta antaa asuntoa kenellekään. Itse se asunto pitää hakea ja saada.
asunnottomana pääsee kaikkien jonojen ohi suoraan halpaan vuokra-asuntoon.
Ei pääse,vaan yheksi yöksi majotukseen,aamulla taas pihalle.
Kelpaakohan hänelle rivitalon pätkä jostain pikkukunnasta?
asunnottomana pääsee kaikkien jonojen ohi suoraan halpaan vuokra-asuntoon.