Sain töitä! Mutta..
Kyseessä on 5 kuukauden määräaikainen työ, koska tuleva työkaverini työskentelee eläkkeellä ollessaan. Minun roolini on olla vain apukäsi tälle eläkeläiselle, eikä ole tiedossa ainakaan vakituist työtä tämän määräaikaisuuden jälkeen, koska eläkkeellä oleva jatkaa niin kauan kuin henki ja kunto kuulema pihisee! Eläkeläisellä ei ole edes mikään rahallinen pakko olla töissä, minä taas pienituloinen yksinhuoltaja. Kyllä kyrsii.
Kommentit (26)
Hyvä, että sait töitä. - Itseäni harmittaa kun otin vastaan vuoden sijaisuuden. Ihan mukavasti ja kivasti sijaiuus meni. Mutta koska viransijaisuus niin vaikka se ketä siajsitin ei tullut takaisin vaan sai jatkoa oamlle virkavapaalleen niin paikka oli laitettava julksieen hakuun. En saanut paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ilman tuotakin eläköityvää sinä olisit vähintään miljönääri, yyyyyyy.
Tuskin nyt miljonääri, mutta en ymmärrä tuollaista logiikkaa, että jos on valmis työntekijä työhön tarjolla, miksi sitä jo valmiiksi eläkkeellä olevaa pitää pitää, kun on se työ jatkossakin ja työntekijällekin tarve. Ei kukaan jaksa sitoutua yritykseen, jossa ei ole tulevaisuutta. Ap
MInulla samantapaisia kokemuksia (keikkari).
Mutta kuka nykyään 'sitoutuu' johonkin yritykseen? 50 vuoden työsuhteet ovat historiaa.
IMO pitävät eläkeläisen, koska tämä on ollut kauan töissä - tietää työmaalla lähes kaiken - ns. hiljainen tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö yksinhuoltajuus?
Ei hävetä tippaakaan! Hyvin kasvatett lapsi, jolta ei puutu mitään. Ap
Paitsi isä, jolta riistit lapsen.
Sinulle ääliö tiedoksi, kaikista miehistä ei vain ole isäksi. kun kaikki muu kuin se lapsi kiinnostaa enemmän. sitten on näitä sankari isiä jotka vaan häipyy, kun eivät voi mitenkään olla isiä kun ei kiinnosta. siinäkö se sitten on äidin ja sen lapsen syy kun ei ole isää? Isä ihminen pahoinpitelee niin äitiä kuin lapsiakin ja pitäisi vaan katsoa läpisormien ja kestää? ai, niin varmaan sekin on näiden lasten ja äidin syy? Koita nyt pienessä päässäsi tajuta että kaikki isät ,surullista kyllä, eivät ole kelvollisia. turha siinä on äitejä yksinhuoltajana arvostella
Jos siellä jo palkataan eläkeläiselle "apukäsi" niin ovat jo todenneet että siirtymä on käynnissä. Palkkaavat sinut vakituiseksi heti jos katsovat että osaat tarpeeksi ja sen eläkeläisen voi poistaa listoilta. Sehän ei enää pärjää työssä koska on tyytyväinen apulaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä jo palkataan eläkeläiselle "apukäsi" niin ovat jo todenneet että siirtymä on käynnissä. Palkkaavat sinut vakituiseksi heti jos katsovat että osaat tarpeeksi ja sen eläkeläisen voi poistaa listoilta. Sehän ei enää pärjää työssä koska on tyytyväinen apulaiseen.
Ajattelin myös, että "manttelinperijä" on valittu. : )
Niin mikä tässä on ongelma?
Se, että sait töitä vai että eläkeläinen jatkaa töissä?
Kiinnostaa koska itse ole työtön, teen keikkaa. Omalla työmaalla on keikkaamassa eläkeläisiä ja sellaisia joilla on vakityö muualla.
Ottaa pattiin nämä 'tuplatyön' tekijät, mutta kunn koskaan ei voi tietää millainen rahatilanne ihmisillä on.
5 kk töitä, hienoa!