>>>HELMINAUHA KE-TO<<<
Kommentit (24)
Heips taas!
Samu nukahti tyytyväisenä yhden rinnan jälkeen... Tekee banaani tehtävänsä. Meilä muuten ollut jo tätä rikkonaisuutta reilun kuukauden verran, mut ei niin hirveän tiheitä yösyömisiä, kuin välillä. Rikun kanssa aloittelin samanlailla, kun maito ei riittänyt ja huom hän joi lisämaidotkin ja oli tyytymätön... Ja Samu kun ei korviketta suostu juomaan, niin sit nää sapuskat tiskiin. Olisin kyllä venyttänyt vieläkin pidemmälle, mut mitä toista pitämään selkeästi nälkäisenä. Ja pakko myöntää, että tavallaan se myös helpottaa arkea, kun ei sit ehkä tartte puolen tunnin välein imettää, kun tuo esikoinenkin on nyt kotona hoidettavana.
Mä en oo mitenkään päättänyt milloin lopettaa imetystä. Sit kun molemmista tuntuu silt. Riku tosissaan lopetti 11kk iässä, mutta silloin odotin Samua jo toisella kuulla. Itse olisin jatkanut, mut poika ei huolinut. Ja eipä juuri tutistakaan piitannut ja tuttipullon tuttikin on ollut erittäin helppo vaihtaa nokkamukin ja nokkakärkeen tuttipullossa.
APUA LASTENHOIDOSSA kysely: täällä yksi sanoi että saa viikonloppuna vanhemmiltaan apua... Voi teitä onnellisia, joilla edes jotain apua löytyy... Avoanoppi on niin raihnainen, ettei pysty näin pieniä hoitelemaan, mut isompana on lupautunut ottamaan yökylään. Oma äitini asustaa espanjassa, isä alkkis, sisko asuu parinsadan kilsan päässä ja muut sukulaiset täysin työelämässä. Siksi me olemmekin ukon kanssa ihan rättejä, kun näitä sairasteluja on ollut ja ihan keskenämme olemme saanet valvoa ja hoitaa... Heti kun pienempi juo edes nokkamuksita korviketta hommaamme maksullisen hoitajan pariksi tunniksi ja käydään syömässä jotain hyvää. Tämä on todellista työtä ja melkeinpä toivois et olis jotain verkostoa, mut ei oo ni ei oo. Sitä on vaan jaksettava! Ja kyllähän sitä jaksaa, vaikka välillä onkin takki tyhjä. Onneksi täällä voi kirjoitella tuntemuksistaan melko anonyymisti, vaikka tutut kyllä tuntis mun nikin... =)
Hauskaa iltaa! Mä meen nyt oikaseen itseni sängylle.. =)
T:Tea ja pojat
Ihan ekana gallupit, ettei unohdu;
VANHEMMAT:
Äitini on 51v. ja isäni pian 60v. Erosivat kun olin 4v.
Miehen äiti on 48v. ja isä 51v.
Soseet:
Meillä maistettin tänään ekaa kertaa luumua 2 lusikallista..
Aika hauskoja ilmeitä tuli pojalta!
NAURU:
Tänään eka kerta kun kutitettaessa nauroi ääneen!
Vellistä joku kyseli; minä aloitin maissivellillä. (jos sitä tarkoitit)
Peruna-porkkanavelliäkin ollaan kokeiltu, mutta aiheutti melkoisen itkun, joten jätettiin se odottamaan vielä.
Vesi:
Minä ainakin keitän vauvalle juomaveden...
Eilen käytiin siis ekaa kertaa uimassa ja reissu oli todella onnistunut!
Peetu tosin nukkui pitkästä aikaa ennen uimareissua pitkät päiväunet, joten oli virkeä ja iloinen koko uimisen ja hallissa oloajan!
Ensiviikolla otetaan uusiks.
nyt kakkavaipan kimppuun..vähän tuoksuu tässä sylissä
m
Totta tosiaan ei se Ronsku viellä 2,5dl kiinteitä syö vaan 0,25dl tietenkin;) Olimpas ollut huolimaton noitten ml kanssa ja lisännyt ylimääräiset nollat perään, hyvä että huomautit asiasta, ettei kellekkään jää väärää kuvaa.Tuolla syöntimäärällä Ronja painaisi seuraavassa neuvolassa varmaan jo 15kg, ja siitäkös neuvolantäti riemastuis.
Äippä ja Ronsku
[color=violet]Heippa kaikille.
On taas vierähtänyt pieni ikuisuus kun olen viimeksi kirjoittanut. Taidan tarttua heti galluppeihin niin tulee ainakin jotain tekstiä.
KASVATUS: ei suunnitelmia, yritetään samaa kuin esikoiseen, peruskäytöstavat tietysti ja omien jälkien siivous. Näillä aloitetaan ja myöhemmin täytyy miettiä muita konsteja. Toivon sydämmestäni ettei pinna koskaan ikinä pala niin pahoin että itse koskisin lapsiin. Kehen he voivat luottaa jos äiti rankaisee fyysisesti...
KIRJOJA luen itse paljon ja luen myös lapsille. Vauva on läsnä myös esikoiselle luettaessa. Tykkää kuunnella kun äiti juttelee =)
OMAT VANHEMMAT ovat samaa luokkaa kuin teillä monilla, 45+. He ovat siis täysin työelämässä vielä vuosia. Apu saa siis tarvittaessa mutta harvoin omiin arkimenoihin. Luottoa kyllä löytyy.
IMETYS ja SOSEET
Imetän niin kauan kuin siltä tuntuu, ei mitään tavoitetta. Voi olla että viikko tai sitten vuosi. Luultavasti jotain siltä väliltä =)
Soseita alan antaa ehkä noin kuukauden päästä. Lähempänä viiden kuukauden ikää.
Ja tästä tulikin mieleen kysymys: [b]äippä_1976[/b] kuinka paljon Ronja syö kerralla, jo 2,5dl jos oikein ymmärsin? Teillä ollaan sitten jo oikein hyvässä vaiheessa kiinteiden suhteen.
NAURUa on kuulunut jo monta viikkoa, sellaista he-he-hehe-hehe-he. Hauskan kuuloista.
NUKUTUS tapahtuu täällä edelleen samoin eli heräillä mennään omaan sänkyyn ja sinne nukahdetaan. Näin on ollut alusta asti.
Ja vielä HATUSTA.Sitä käytetään aina, säällä kuin säällä. Hatun malli sitten riippuu jo säistä.
Omista kuulumisista ei juuri ole kerrottavaa. Ihan tätä samaa vauva-arkea meillä =)
MyQ ja Tyttö 3,5kk