Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤Keskiviikkoa KESÄKUU¤

30.05.2007 |

KEllo jo sen verran että voi pistää taas uuden pinon pystyyn =)

Täällä kellotellaan suppareita.. kipeet alko puolilta öin (10 min. välein sään.) ja tossa yhden jälkeen ajattelin että josko ton sairaalakassin kattelis tohon roikkuun *just-in-case-tyyliin*, laitoin puhelimen ja kameran akut laturiin ja tyhjensin kameran muistikortin..

En sitä kumminkaan loppuun asti pakkaillu, koska vaikkakin nää oli kipeitä, musta tuntuu ettei näillä vielä pääse lähteen... tosin tulppaakin pongasin illalla suihkussa jo.

Mies nukkuu, kun aamuvuoroon menossa, niin ei viitti hirveesti valojakaan päälle lyödä tavaroita ettiessä.. no ei tosta puutu enään kun olennaiset eli neukkakortti, puhelin latureineen, shampoo+hoitoaine, vaatteet ja eväät...

Heitin g:n panadolin poskeen ja pitäis varmaan hieman oikasta itteensä, kun tuntuu että nää supparit hiipuu... josko keräis sitten tulta alle ja iskis takasin... =)

Ilmottaudun jos nukkumatti saapu ja näillä suppareilla ei ollu muuta tarkotusta kun saada mut pakkaan toi kassi=P

mani ja purri 38+6

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmottaudun " kärvistelijöiden" joukkoon. Eli tänä aamuna (okei minun aamuna 10.45) lorahti housuun jotakin ja nyt sitä on lorahdellut säännöllisesti. Soitin äitipolille ja käskivät tulla tänään iltapäivällä näytille (hetikin saisi mennä, mutta kun ukko töissä, niin sovittiin, että menen iltapäivällä). Eli tunnin päästä menen synnärille näytille. Meinasi kätilö, että olisi lapsivettä. Ja kivuliaita suppareita ei ole täällä meillä näkynyt... (tässä olisi siis toivoa niillekin, jotka eivät ole kivuliaista suppareista kärsineet). Selkää särkee silleen menkkamaisesti ja välillä mahanpuolelta vähän tuntuu...

Eilen äitipolilla tuota tavaraa ronkittiin ja lääkäri oli sitä mieltä, että pari supistusta, niin synnytys käynnistyisi. Olisiko tuo lääkäri nyt sitten ollut oikeassa???

Nyt on kaikki " tärkeät" asiat tehty, kuten kynnet lakattu, vessa pesty, astianpesukone pyöritetty jne. (Eilen imuroin varoiksi ja vaihdoin akvaarioon veden) joten sitä voisi lähteä kyllä nyytinhakuun... Jos minusta ei illalla mitään kuulu, niin olen sitten jäänyt osastolle...

Fay 39+5

Vierailija
22/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tuo niin, että nämä meidän kesäkuiset syntyisivät ryppäissä. Ensin Laruska ja Remukka (olikohan nicit oikein). Sitten Tuulia ja Kiinan-Pöpö ja nyt minä ja Mani...(Ja otetaan tuo Hulda vielä tähän sakkiin ;) ).

Fay

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä manille ja fayfiorinalle! Lupaavalta kuullostaa. Ja HUldalla myös.. Joo-o saas nähdä, kenen teidän vaavi näkee päivän valon ekana. Veikkaan korttini Manin puolesta vaikka tiukille se varmaan menee kuka teistä todellisuudessa on eka =)

Toivottavasti Marikki saa hyviä uutisia lääkäriltä, uskon niin. Kiva oli lukea myös Tuulin ja K-P kuulumiset.

Multa jäi se eilinen dokkari katsomatta. Ensin meinasin katsoa mutta ajattelin että se on äklöä touhua että en jaksa sitä varten notkua pystyssä. Ja teidän kertoman mukaan ihan hyvä etten katsonut.

Itselle ei kuulu yhtään mitään. Oon ihan varma, että mä synnytän vikojen joukossa vaikka la onkin " jo" 18pv. Esikoinen syntyi joskus 41+ että turha kait tässä on edes haaveilla että mitään tapahtuisi moneen viikkoon.

Iiran 37+jotain

Vierailija
24/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä olen hieman kateellinen synnyttämään lähtijöille, tsemppiä matkaan!!

Tuosta dokkarista luin mainospätkän etukäteen, siinä mainittiin mm. 7-vuotiaan imettäminen ja miehen tissillä käynti. Totesin siitä sitten miehelle että taitaa olla parempi olla katsomatta. No, muutama minuutti katsottiin jostain keskeltä, siinä oli ihan tarpeeksi!

Täällä aika rauhallista. Supistelee, mutta ei kovin kipeesti. Vihlova kipu kertoo mielestäni että vauva on jo alhaalla, esikoiselta en muista lainkaan noita vihlovia kipuja. Minun puolestani saisi tulla jo, mies toivoo että odottaisi kunnes hänen loma alkaa reilun viikon päästä.

Taru 37 + 4

Vierailija
25/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieni vauva on kunnossa!!!!

Sanoi myös että raskautta ei anneta mennä yli 40 viikon. Eli siis käynnistetään jos ei ennen sitä synny. Lisäsi vielä että uskoisi vauvan syntyvän piakkoin kun oli jo maanantaina paikat niin kypsät. Viikolla 39+0 ois aika sairaalaan jolloin katotaan käynnistykset ja vauvan kasvu.

Nyt supistelee kipeähkösti, mutta välillä on pidempi tauko. Tunti sitten tuli 15min 2 min välein. Nyt taas harvemmat, mutta edelleen kipeitä on. Jos ei satais niín lähtisin hakeen vauhtia lenkiltä.

Tsemppiä Manille ja Fayfiorinalle(menikö oikein?) synnytykseen koska sinne ei teillä kummallakaan oo pitkästi. :)

Marikki ja Nuppu 37+4

Vierailija
26/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Manille ja fayfiorinalle! Kuulostaa erittäin lupaavalle :) Kohta saadaan taas vauvauutisia :)

Imetysdokkaria en katsonut.. En myöskään ymmärrä noin vanhojen lasten imettämistä, saatika miehen! Kukin tyylillään. Musta olis liian outoa antaa tissiä lapselle, joka osaa sitä sanallisesti pyytää ja vaatia :b

Tänne ei erikoisempia. On se odottavan aika vaan pitkä.. varsinkin nää viimeset kolme viikkoa kyttää joka ikistä kolotusta, supistusta ym :b Pitäs vaan osata olla ajattelematta koko asiaa..miten?! Noh, kaikki vuorollaan ;)

PP 37+3

Vierailija
27/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikille onnittelut hyvistä uutisista! Ihanaa! Vaikka kohtahan jo vauvan näettekin :) Kuulostaa ainakin oireet lupaavilta ;)

Vierailija
28/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa, että vauvanne on kunnossa, eikä siis enää tarvitse miettiä noita tuloksia!!!! Sitte vaan seuraavaks jonon jatkeeks ja synnyttäää... OHITTAKAA VAAN =D

Täällä koko päivän supistellut, mutta vähemmän kivuliaasti. Kaupungillakin kävin, mutta luovutin kun tuli oikein paniikki kun kaveri huomautti, että mun huulet ovat taas sinertävät. Soittelin polillekin ja juttelin kätilön kanssa, tultiin siihen lopputulokseen, että jotenkin mun hapenottokyky on nyt huonontunut. Mut jos muuten olo on OK, niin tuskin mitään vakavaa. Pelästytti vaan. Sama vaiva oli kk sitten mutta sitten taas oli normaalit värit tossa välillä.

Täällä on niin painostavan tylsä ilma, plaah. Eilinen kuumuus oli yhtä helvettiä!! Ananasta (tuoretta) ja greippiä oon popsinu kaksin käsin, ettei niin turvottais.

Täällähän alkoi kerralla tapahtuu! Tsemppiä Manille ja muille ketkä meinaavat pistää tohinaksi!! Kyllä me tullaan perässä... ;)

Monni ja masukki 39

Vierailija
29/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla oli hyvin aikaa tulla notkumaan koneelle. Ja mitäs minun vanhat silmäni täällä näkevätkään..:D Täällähän on alkanut oikea joukkorynnistys synnyttämään!!! JIIHAA!!!! Tosi hienoa ja jännää!! Tsemppiä ja voimia kaikille lähtijöille!!:D

Tosi monella on kyllä niin lupaavia oireita, että ei tiedä kuinka monta vauva-uutista saadaan loppuviikon aikana. Kuulosti niin tutulta tuo jatkuva jomotus ja polttelu, mutta niiden säännöllisten ja kipeiden supistusten puuttuminen ja jatkuva tuskainen ja vaikea olo sellainen jatkuva juupas eipäs olo, että huh huh. Mullahan meni tasan niissä merkeissä viime viikko ja niiden limojen kyttäily oli kans tosi ärsyttävää. Torstai aamunahan mulla silloin meni (mitä täälläkin silloin kyselin.) se vaaleanpunainen limaklöntti ja se näin jälkiviisaana oli se limatulppa. Ja vedet meni pikku hiljaa lorahdellen ei mitään selvää poks vaan ja tulva tulkoon meininkiä siis. Eli näin uudelleen synnyttäjänäkin olin ihan ulalla ja miehen pakottamana lähdin saikulle. Koko matkan mumisin, että vielä ne lähettää meidät kotiin. Vaan kätilö päivystyksessä totesikin, että kuulkaas rouva on jo 4cm auki ja veden menosta ei ole epäselvyyttä. Tervetuloa synnyttämään. Jokos mennään saliin?:D

Ja salissa oltiin varmaan ainakin 4 tuntia (?) ennen, kun supistukset oikeasti alkoivat. Eli tässä lohdutusta niille joilla ei ole niitä kipeitä supistuksia. Kyllä ne jomotukset ja poltotkin auttavat asiaa eteenpäin.:)

Oltiin eilen pakon sanelamana kaupoilla ja kummitäti istui vauvan kanssa autossa sen aikaa. (Kun en todellakaan halunnut ottaa noin pientä mukaan kauppaan.) Tyttö heräsi kesken kaiken syömään ja kun täti soitti minulle ja kuulin vauvan itkun ja huudon taustalla tuli melkoinen kiire. Tein varmasti uudet satasen ajat JUOSTESSANI autolle. Siis minä ihan oikeasti ja rehellisesti juoksin koko matkan autolle. Ihan omituista tämä olotila ja paraneminen kyllä on ollut?! Toivon yhtä mutkatonta toipumisaikaa teille kaikille.

Pikkupilu kysyi vauvan syömisestä. Sekin on kyllä onnistunut ihan yli kaikkien odotusten. Ensimmäiset 3 vrk:tta oli ehkä tavallista uneliaampi ja täytyi herätellä syömään. Ja otatinkin sairaalassa varmuuden vuoksi ne bilirubiini arvotkin pari kertaa, kun epäilin saman olevan edessä, kun esikoisella vaan eipäs nuo arvot olleet yhtään kohollaan vaan pikemminkin aika matalalla. Tätä nykyä kyllä jo herää hyvin ärhäkästi ja vaativasti syömään. Mulla on taas maitoa tullut yli omien tarpeiden ja vauvalla on tosi hyvä ote syömiseen niin ruokailut ei kestä kovin pitkiä aikoja (n.10-30min) kerrallaan. Joka ikisessä vaipassa on kakkaa ja isot pissit. Eli taitaa se tosiaan olla totta, että nämä pienet ottavat isommat nopeasti kiinni ja pitävät puolensa, mitä ruokaan tulee. Niin tyttöhän syntyi rv 37+6.

Nyt aletaan tekemään esikon kanssa pannaria ja jään tänne taka-alalle odottelemaan vauva-uutisia.:D Tää on niin jännää!!!!!

Tuuli@ ja tytöt 5.5vrk:tta ja 2v3vko:a

Vierailija
30/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikki_P, ihana, että sait lohdullisia uutisia! Ja Manille ja Fayfiorinalle tsemiä vauvanhakuun! Mullakin alkoi ekan synnytys vesien lorahtelulla ja kun ei omat supparit riittäny, niin käynnistettiin seuraavana päivänä.

Neukkulassa kävin, kaikki ok, paitsi että paino pysynyt samana. Oon kärsiny alakulosta viime päivinä ja jotenkin sitä vain unohtaa syödä kahden edestä välillä...no, eiköhän vaavi ole osansa ottanut, äitihän se tässä kuihtuu. Mutta nyt aion ottaa takaisin ja herkutella :P

Viime päivinä on tullut kunnon limaklönttejä, joten oiskohan se sitä limatulppaa nyt sitten. Th meinasi, että jotakin on kohdunsuulla tapahtumassa, jos sellaista näkyy. JESS.

En vaan jaksa uskoa, että nyytti olis vielä viikkoihin kainalossa (vaikka pakkohan sen on olla!). Mutta tapahtumat täällä muistuttavat, että ei tässä enää kauaa kärvistellä. Ja ihanaa, että tänään viileämpi päivä!! Ei tarvis mitään superhelteitä tulla pariin viikkoon...

Suffis rv 38+5

Vierailija
31/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jo syntyneistä nyyteistä!

Odottavan aika on pitkä... Niin tuo sanonta tuntuu konkretisoituvan tässä odotuksen viime metreillä.

Jotenkin olen koko tämän odotuksen aikana pitänyt itsestään selvänä, että kakkonen syntyy aiemmin kuin ykkönen, mutta täällä kotona sitä vielä ollaan. Esikoista odottaessa limatulppa lähti 39+0 ja supistukset alkoivat 39+4 ja ehti syntyäkin saman vuorokauden puolella. Nyt 39+4 ei tulpasta eikä supistuksista ole mitään havaintoja.

Iltaisin vauva on ottanut tavakseen puskea niin prkleesti päällään alaspäin, että välillä oikein ulahtelen kivusta. Mies sitten katselee siihen malliin, että joko supistelee, mutkun ei. Vauva haluaa ulos, mä haluan vauvan ulos, mutta jostain kumman syystä mun elimistö ei vielä ole valmis.

Tuossa toissailtana alkoi sen verran kyrsiä, että etsiskelin vyöhyketerapeuttia netistä, kun olen kuullut jostain, että sellaisellakin vois saada synnytyksen käynnistymään. No, en ole vielä lähtenyt minnekään soittelemaan. Jos jotakin kiinnostaa, niin löysin tällaisen linkin, jossa oli vihjeitä kotokutoisista käynnistystavoista:

http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vinkit.html#synny…

Supistuksia kaikille niitä toivoville!!!

-anja- rv 39+4

Vierailija
32/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahat vieroitusoireet kun nyt vasta pääsee kurkkimaan viestejä... MairikP:llä hyviä uutisia, onnea! Tosi monella jo synnytystä enteilevää toimintaa, onnea matkaan!

Ja omassa navassa? EI MITÄÄN!! Paitsi että mun mielestä maha on valahtanut kohti nivusia ja rintojen alle on tullut tilaa. Lisäksi vauva ollut pari päivää normaalia hieman rauhalisempi... Eilen kävelin monet kilometrit ehkä 5-10 ja palkintona vain hirvee turvotus ja hiki, joka ei loppunut yölläkään. Illalla itkut ja yön valvominen, huoh vaan!

Siis voiko tälle turvotukselle mitään??? Mulla ei ole enää nilkkoja ja terkkari ol viime viikolla ihan eipä tuo pahaa vielä oo tuulella, joopajoo. Huomenna aamulla taas neuvola, jos saisi uutta infoa ja näkökulmaa tuohon turvotukseenkin, ja vahvistusta tästä vauvan laskeutumisesta.

Niin ja huomenna jo 38 JES!

Vierailija
33/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suppareissakaan ei mitään uutta. Kyllä niitä tulee, mut alkaa jotenkin usko loppua, et johtaako nää synnytykseen, kun ei mulla tuu ruskeeta limaa eikä lorahtele vedet yms. Pelkästään noit suppareita. Plah...

Mut manille ja faylle peukkuja!

Vierailija
34/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, olin päivän koulussa ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä!

Manille ja Fayfiorinalle paljon tsemppiä! Teillä taitaa synnytys olla tosi lähellä! Ellette ole molemmat jo lähteneet synnärille. Hulda taitaa tulla hyvää vauhtia perässä : )

Marikki-P: Ihania uutisia!!! Ihanaa, että kaikki on kunnossa!

Tuuli@lla tuntuu kaikki olevan kunnossa ja tyttöjen kanssa sujuu hyvin. Tuo valaa uskoa, et sitä voi itsekin pärjätä sitten kahden lapsen kanssa : )

Pakko tässä on vielä illan mittaan tulla katselemaan, tuleeko lisää viestejä. Täähän on oikea jännitysnäytelmä!

Kalamami

Vierailija
35/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tänään listaterroristi... Mut jos TUULIA ois kuulolla, niin sattuuko sulla olemaan Janne nimistä veljeä? x) Ajattelin vaan, kun yhden tutun sisko oli kuulemma synnyttäny samoihin aikoihin saman kokoisen vauvan ja LA oli sillä sama, että josko... Mut tuskinpa. Mut oli pakko kysyä. ;)

Hulda

Vierailija
36/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea matkaan kaikille jotka lähtöä tekevät tai ovat tositoimissa!

Kalamamille tässä kirjoittelen, että meillä on myös 3/2005 syntynyt lapsukainen, kuten teillä ja Uulalla. En silloin kirjoitellut maaliskuun odottajissa kun tyttömme piti syntyä 15.5 mutta tulikin 25.3. Mutta enpä ole nytkään ollut aktiivinen kirjoittaja, lukenut olen viime viikkoina paljonkin kesäkuisten kuulumisia! Kunnon uhma vaivaa välillä tuota tyttöä ja hetkittäin kauhistuttaakin miten arki lähtee sujumaan. Lisäksi meillä on 6-v tyttö. Mutta sinänsä tuntuu että tämä kolmannen lapsen tulo ei VOI niin hirveästi muuttaa elämää, tai muuttuu tietysti, mutta kun samaa arkea minun on täällä pyöritettävä kuin tähänkin asti! Mies on töissä ja raksalla, ja kotona käy lähinnä nukkumassa (ja lapset laskemassa...)

Mies onkin ollut tiistaiaamusta asti työhommissa 350km päässä ja tulee kotiin perjantaina. Joten kaksi yötä jos vauva vielä mahassa pysyisi niin ei tarvisi yksin synnyttämään lähteä!

Meinaa supistella tiheästi ja välillä joku vähän kipeäkin tulee, mutta ei säännöllisesti eikä sellaista kipua kuin tositoimissa.

Nyt iltapalalle! Huomen aamuna neuvolaan ja päiväksi shoppailemaan, viimeistä kertaa ennen vauvaa.

Terkuin Annfrid 38+3

Vierailija
37/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taitaa tulla oikein vauvojen suma.

Viime yö oli järkyttävän kuuma ja hikinen, ja masuasukki potki kylkeen tosi ilkeesti. Onneks esikoinen nukkui tunnin tavallista pidempään!

Maha on ihan kuralla, mikä lie iskenyt. Kaupoilla ollessa suppaili vähän väliä, mutta kivuttomia edelleen. Eipä siis mitään uutta, eikä tästä osoitteesta lähdetä vielä synnärille...

Mun vanhemmat meinaa ottaa poitsun mukaansa lakkiaisjuhliin, kun äiti on varma, että vauva lähtee syntymään just silloin lauantaina, kun he eivät ole kotona. Olishan se tietysti kurjaa heillekin lähteä reilun 2 h ajomatkalle kesken juhlien. Mut ikävä olla erossa poitsusta koko päivä, kun sitten h-hetken koittaessa joutuu kuitenkin olemaan.

Tsemppiä vaan kaikille, mukavia uutisia odotellaan!

T.miitu rv 39+5

Vierailija
38/38 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osunut eikä uponnut.:) Isoveljiä minulla on kyllä useampikin, mutta ei yhtään Janne nimistä.

Meidän tytöllä on muuten perjantaina ensimmäinen neuvola. Ja tätä äitiä jännittää ihan kamalasti..taidan olla vähän hassu.:)

Nyt nukkumaan. Oli vaan pakko tulla kurkkimaan mahdollisia vauva-uutisia. Jännittäviä aikoja elellään siskot.:)

Tuuli@