Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi aika lopettaa tupakointi, mutta miten?

Vierailija
18.09.2026 |

Parveketupakointikielto astuu voimaan ja muutenkin hävettää tupakointi, sekä onhan se liian kallistakin. Mä olen niin koukussa, että koen olevani epämiellyttävässä jurrissa jos joudun parikin tuntia olemaan ilman tupakkaa. Tupakoinut olen yli 30 vuotta. Mitä mä teen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetää herskaa.

Vierailija
22/26 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte kertoa miten voisi toimia tupakan kanssa, mutta itse lopetin nuuskan näin:

Katsoin minkä verran ainetta kuluu ja millaisin väliajoin sitä tulee otettua. Pidensin väliaikaa vähitellen, ainakin pari kolme kertaa viikossa. Jos alussa laitoin pussin huuleen tunnin välein, viikon päästä välissä meni 40 minuuttia enemmän.

Pidensin väliaikaa edelleen.

Sitten ehkä tupakan kohdalla haastavammaksi tuleva vaihe: vaihdoin miedompaan tuotteeseen, pidensin taas vähitellen väliaikaa. Lopulta käytin hyvin mietoa tuotetta hyvin harvoin ja jätin sen kokonaan pois.

Jos joku miettii, että ei pystyisi koska tuntuu niin pahalta olla ilman niin kehotan yrittämään olla ilman vaikka kolme minuuttia pidempään kuin haluaisi ja viikon päästä neljä minuuttia pidempään. Se saa myös tuntua pahalta. Haaste tulee ehkä eniten juuri tupakan kanssa, jos tupakkatauot vaikka töissä on tiettyinä aikoina eikä ehdi venyttää niitä ilman että jää tauko kokonaan välistä.

Suosittelen lämpimästi tekemään jotain muutoksia oikeaan suuntaan, jos ei kerralla lopettaminen tunnu järkevältä. 30 vuoden polttamisen jälkeen pitäisin hyvänä, jos tavasta pääsee parissa vuodessakin. Moni on yrittänyt lopettaa vuosikymmenenkin ilman edistystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin poltettuani 33 vuotta. Huomasin, että tupakoinnista oli paljon sellaista mistä en pitänyt, vaan se oli tapa.

Kyllästyin siihen, että kaikki haisi aina tupakalta. Sormet, vaatteet, hiukset jne. Rakastan puhtautta, mutta silti lemusin aina vain tupakalta.

Sen lisäksi tupakoinnista tuli niin kallista, että minun oli vain pragmaattisesti todettava, että minulla ei ole varaa tähän.

Vierailija
24/26 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet saattohoitajaksi kaverille hänen viimeisinä aikoina. Kun näet silmästä silmään kuolinkamppailun, sinun ei tee mieli enää koskaan tupakkaa.

Ne nukkuu morfiiniunessa eikä kamppaile yhtään. 

Ei välttis voi olla vuosia kipua ja tuskaa kun ei saa happea kunnolla.

Happiviikset mukana koko ajan ja muut vaivat kylkeen.

Ehdottomasti yrittää lopettaa tsemppiä!

Vierailija
25/26 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet saattohoitajaksi kaverille hänen viimeisinä aikoina. Kun näet silmästä silmään kuolinkamppailun, sinun ei tee mieli enää koskaan tupakkaa.

Miten niin? Itse olen muutaman ihmisen kanssa tämän viimeiset hetket ollut ja kyllä sen jälkeen nimenomaan olen mennyt tupakalle istumaan ja mietiskelemään. 

Vierailija
26/26 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo, ei vaan osta enää tupakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä