Te jotka tuomitsettevauvan jättämisen yökylään mummulle tuossa yhdessä ketjussa- älkää viitsikö!!!!
Naurettavia juttuja jaksattekin kirjoitella ja yritätte pelotella esikoisen äitiä. Hävetkää!
Lapsi ei traumatisoidu loppuiäkseen jos hän silloin tällöin viettää yön tai kaksi turvallisten aikuisten hoidossa!
Te tuomitsijat haluatte vaan puolustaa omaa marttyyri-kruunuanne ja teitä ärsyttää kun ette itse ole joko älynneet taikka uskaltaneet viettää edes joskus aikuisten aikaa ilman lasta.
Jos lasta hoitava aikuinen, esim mummu rakastaa lasta ja osaa vastata viisikuisen tarpeisiin sekä antaa hänelle turvaa, lämpöä ja syliä sen 2 vuorokauden aikana niin lapsi saattaa jopa HYÖTYÄ siitä että on äidistä sen hetken erossa!
Äitihän palaa lapsen luo mahdollisesti paremmin rentoutuneena ja hyvin nukkuneena- ja jaksaa olla 24/7 omistautunut äiti lapselleen.
Ei kukaan pysy täysipäisenä jos ei koskaan ole omaa aikaa itselle.
Miettikää sitä, te tuomitsijat kun laitatte niitä täysin-trauma-vapaita lapsianne nukkumaan.
Kommentit (7)
Siellä on niin monta viisastelijaa jotka vetoavat " tutkimustuloksiin" jotka kiistatta todistavat että lapsen elämä on pilalla jos on ollut äidistä erossa niin ja niin kauan...
Kukaan ei kuitenkaan osaa edes nimetä yhtään ainutta tutkimusta jossa näin todetaan :o)
Miten sitä tutkitaan että mistä asiasta joku lapsen saama trauma johtuu? Elämässä on tietääkseni aika paljon asioita joista voi traumatisoitua- ihan OIKEITAKIN syitä siis.
Nämä lapsetko kertovat tutkijoille että " olen masentunut ja skitso, koska äitini lähti 2 vuorokaudeksi kylpylään kun olin 5kk ja en koskaan toipunut siitä että jouduin olemaan mummilassa" .....
ap LoL
Miksi ei lyhyttä vauva-aikaa kestä? Ennenkö huomaattekaan ei ole kuin vapautta kun lapset lähtee omilleen.
Niin rakkauspakkauksia mutta mummojen Pitäisi hoitaa.
No mutta sehän on fakta, että vauvalle on hylkäämiskokemus olla erossa ensisijaisesta hoitajastaan pitkiä aikoja. Ja yö/pari on vauvalle pitkä aika. Sen mummon voi ottaa sinne kotiin auttamaan niin, että äiti on lapselle saatavilla. Mummo voi vaikka siivota tai laittaa ruokaa, että äiti saa nukuttua esim. päikkärit vauvan kanssa samaan aikaan tai vaan levätä. Mummo voi olla myös yötä, jos isä ei ole paikalla. Ja ottaa vauvan vaikka leikkimään aamulla ja antaa äidin nukkua vähän pidempään. Vauva-aika on väsyttävää, mutta se menee ajan kanssa ohi.
Olen pysynyt täysipäisenä, vaikka en ottanut omaa aikaa kun lapset olivat pieniä. Kyllä oli välillä rankkaa, mutta sellaista se on. Elämässä on erilaisia vaiheita ja vauvavaiheessa joutuu vähän antamaan itsestään ja luopumaan omasta-ajastaan. On ihan höpöjuttua perustella itselleen vauvansa hylkäämistä sillä, että ei selviäisi täysijärkisenä. Kyllä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta saa olla nukkumassa
17 VUOTTA VANHA ALOITUS.
Olen kanssasi samaa mieltä!! :)
se neljän äiti joka ei ole vielä kerennyt lukea koko ketjua loppuun asti =)