Menisitkö töihin 13 e/h palkalla
Menisitkö 13 e tuntipalkalla kokoaikatyöhön toimistoon? Luonnollisesti kyseessä bruttopalkka.
Kommentit (61)
Olin itse 3 vuotta kuntouttavassa työ toiminnassa hoitoalalla 4 t viitenä päivänä. Sain palkkaa 9 € kulukorvaus. Tein yhtä paljon ja yhtä hyvin kun vakituiset työntekijät. Oli minulla pieni sairauseläke. Myöhemmin sain pysyvän eläkkeen
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako parin tonnin palkalla vaivautua työpaikalle? Jos ei ole yhtään kokemusta mistään töistä, niin sitten ehkä kannattaa. Muuten ei.
Kelan kyykytettävänäkö on niin mukavaa, että reilun kahden tonnin palkka helposta työstäkään ei kelpaa?
Tuo on sellainen kokemattomamman myyjän palkka, tai ainakin omalla lapsellani on kesätyössä ja osa-aikatyössä (sama paikka) tuntipalkka joku 13,3€/t.
Olen jo. Taitaa itse asiassa jäädä vähän alle.
Kokoaikatyöhön kyllä, osa-aikaiseen en ja työmatkan pitää olla niin lyhyt että sen kulkee kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako parin tonnin palkalla vaivautua työpaikalle? Jos ei ole yhtään kokemusta mistään töistä, niin sitten ehkä kannattaa. Muuten ei.
Kelan kyykytettävänäkö on niin mukavaa, että reilun kahden tonnin palkka helposta työstäkään ei kelpaa?
Missä todellisuudessa esim lähikaupan tai ärrän myyjän työ on jotenkin helppoa josta ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa? Se ei tosiaan ole pelkkää tuotteiden viivakoodien piippailua ja rahastusta.
Oma tuntiliksa 14.80 ja veroprosentti 10. Käteen jää 2000€ eikä työpaikalla tarvi tehdä juuri mitään. Pelkkää istumista. Siihen nähden hyväkin liksa.
Millä alalla toimistotyöstä maksetaan tuntipalkka eikä kuukausipalkkaa?
Ei se ihan huippua olisi, koska se olisi vain viidesosa nykyisestä tulotasostani. Syödä kuitenkin pitää eli jos olisi työtön eikä parempaa saisi, niin sitten menisin.
Vierailija kirjoitti:
Persulandiassa
Tuolla rahalla ei ole tarvinnut töitä tehdä vuoden 2004 jälkeen. Voisihan sitä nettiä selata ja kahvia juoda, mutta jos oikeasti tehdään töitä niin se on sitten erillisveloituksella. 13 euroa tunnilta on minulle ns. läsnäolokorvaus.
Vierailija kirjoitti:
En. Laskutan 150€/h yksityisyrittäjänä ja teen myös toimistohommia kotoa.
Tuo on niin tyhmä vastaus et en usko yrittäjyyteesi.
Tällä hetkellä en saa töihin menosta mitään. Omalla kustannuksellani istun autossa aamuruuhkassa.
Jos saisin töihin menosta 13€/h niin maksettaisiinko myös kotimatkasta sama summa?
onko tämä joku bonusjärjestelmä millä etätyöläiset houkutellaan konttorille?
Tähän ei kaivata "nytkin on isompi liksa"-brassailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persulandiassa
Täh? Valtio ja kunnat maksaa kuukausipalkkaa, yritykset tunneista!
Eli 1500 e käteen kuussa. Ouch. Nyt olen työttömänä ja käteen 1100 e. En kyllä luopuisi vapaa-ajastani ja stressittömyydestä 400 eurosta.
En. Jotain mielekästä tai kivaa työtä voisin tehdä 30-50 % työajalla.
Riippuu tilanteesta ja työstä.
Eihän tuo reilu 2000 ole nykyään mikään kovin kummoinen peruspalkkana, mutta onko työssä muita etuja tai lisiä? Mielekkyys? Mahdollisuus edetä?
Että on siinä muitakin tekijöitä kuin peruspalkka.
Tuo on varmaan aika yleinen palkka vähittäiskaupassa ja esim. ravintola-alalla?
Vierailija kirjoitti:
Eli 1500 e käteen kuussa. Ouch. Nyt olen työttömänä ja käteen 1100 e. En kyllä luopuisi vapaa-ajastani ja stressittömyydestä 400 eurosta.
Parin tonnin bruttohan tuo olisi? Ei verottaja sentäään neljäsosaa palkasta nyppäise ellei sitten itse niin törkeää prosenttia halua.
Riippuisi kuinka pikä työpäivä on, laskin että 4h työpäivänä saisi 52e ja yleistuki on 37,20e, ehkä voisin määräajaksi mennä.