Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverien huonot tavat toimistolla

Vierailija
17.09.2026 |

Itseäni on nyt pidempään häirinnyt jokunen työkaverien tavat normaaleissa arjen asioissa toimistolla. Olen yrittänyt olla kiinnittämättä asioihin huomiota ja siedättyä, mutta en vain yksinkertaisesti enää jaksaisi ja hermot ovat koetuksella. Kiinnostaisi siis kuulla miten olette asioihin puuttuneet, pyrkineet vaikuttamaan tai oletteko onnistuneet jotenkin itse diilaamaan asian kanssa. 

Eli kyseessä on ihan arjen perusjutut, kuten hygienia, siisteys ja muut arjen tavat. Sori pitkästä ja yksityiskohtaisesta ränttäyksestä etukäteen.

Olen haluamattani huomannut, että eräs toimiston työkavereista käy paskalla vessassa ja ei välttämättä pese käsiään. Joskus taas kuulee kuinka selkeästi vain huuhtaisee kädet hanan alla, eikä varmastikaan käytä kunnolla pesuainetta (kys. vessassa aika paperiset seinät ja äänet kuuluu taukotilaan selkeästi jos on kahvilla). Hänen jälkeensä vessassa on myös aivan järkyttävä käry, eikä hän käytä vessaharjaa vaan pönttöön jää hirveät paskarandut. Vessassa on ilmanraikastinpurkki ja vessaharja selkeästi näkyvillä. Pesuaineesta ja käsipyyhkeistä ei ole pulaa. 

Sama mestari myös syö aivan helvetin äänekkäästi ja minulla menee ruokahalu sitä kuunnellessa. Esim. hän ryystää KAIKEN ruoan, mässyttää suu auki ja röyhtäilee. Edes kirsikkatomaattia hän ei voi syödä ilman että hän imaisee sen suuhunsa ja kuuluu äänekäs PLOP, joka ikinen kerta. Ei tietääkseni ole mitään fysiologista syytä tälle, ja ymmärtäisin kyllä jos ihminen ei voi sille mitään, mutta nähdäkseni tässä on kyse vain pöytätavoista. Olen yrittänyt ajoittaa oman lounastamiseni edes hieman eri aikaan, mutta hän orjallisesti tulee syömään aina samaan aikaan mitä minä, vaikka myöhästyttäisin omaa lounastani jopa tunnilla. 

Sitten taas yleisellä tasolla, toisen työkaverin kanssa olemme huomanneet olevamme ainoat, jotka laittavat käyntiin ja tyhjentävät toimiston tiskikonetta. Yhteistuumin testattiin onko tosiaan näin ja lopputuloksena oli tiskivuori keittiössä, ja näky oli sellainen ettei uskaltaisi päästää asiakkaita toimistolle (näkyvällä paikalla). Myös käsipyyhetelineet jäävät jatkuvasti tyhjäksi jos joku ottaa viimeisen paperin, eli aina saa olla niitä täyttämässä. Kaiken lisäksi roskikset tuppaavat vessassa pursuamaan käsipyyhkeistä, vaikka yksinkertainen fiksi on vaan painaa niitä alemmas. Kukaan ei tunnu silti tekevän näin. 

Tykkään kyllä muutoin olla töissä ja käydä toimistolla, mutta tämä on vituttanut jo pidemmän aikaa. Meillä käy siivooja, mutta se on vain kerran viikossa, ja nämä asiat olisivat aivan mitättömiä hoitaa ohimennen jos kaikki osallistuisivat tasapuolisesti. 

En oikein kehtaisi alkaa tästä suoraan sanomaan että "pese kätesi ja pöntön, niin ja btw paskasi haisee".. Tuntuu myös kiusalliselta alkaa puhumaan tämmöisestä asiasta jossain toimiston yhteisessä palaverissa. Tiskiasioista olen sanonut ohimennen työkavereille, mutta reaktio on vaan pieni naurahdus ja seuraavaan aiheeseen. 

Miten teillä yleensäkin nämä asiat ollaan saatu pelittämään toimiston arjessa? Täytyykö tämän kaliiperin aiheisiin sotkea päälliköitä vai millä ilveellä tähän saisi ryhtiliikkeen? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että suurimmalla osalla toimistoja ei ole koskaan opetettukaan miten asiat tehdään. Jos asioita ei ole missään sovittuna niin en olisi koskemassa työpaikan astiakoneeseen. En edes osaa käyttää työpaikankahvikonetta (hifistely vehje ja joku aina rikkoo) niin kolalla mennään.

Eli laatikaa vaikka keittiö ohje nyt alkuu mitä siellä saa tehdä. 

Wc en ota kantaa...

Vierailija
22/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Luoja. Aloittajan pitäisi kasvaa aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt haluaisi olla tyly tai mtn mutta jos teillä siivooja käy niin ei se ole työntekijän tehtävä alkaa pönttöä harjalla kuuraamaan. 

Siivooja käy meillä kerran päivässä, niin osaatko kuvitella, missä kunnossa pytyt ovat niiden kymmenien paskojien jäljiltä, jos kukaan ei rantujaan putsaa? Saati ap.n tapauksessa, missä siivooja käy vain kerran viikossa? 

Vierailija
24/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihmisviha sen kun yltyy kun joutuu muiden luolapeikkojen kanssa jakamaan työtilat ja välineet. Meillä töissä ei äijät kykene kusemaan ilman että lentää pitkin lattiaa, pöntön reunoja ja seiniin, käsiä eivät pese se on aika selvä kun katsoo miten puhdas ja koskematon kraanan hana on. Naisille on tästä syystä omat vessat koska meitä on vähemmän ja me pyritään pienellä porukalla pitämään siisteys. Viime työpaikalla meillä oli ihan hirveä aasialainen nuorimies jolla ei ollut mitään käytöstapoja, ilmeili ja teki ihme räyh ääniä työkavereilleen ja jostain syystä jatkuva röyhtäily oli hänen lempipuuhaansa. En tajua miten nuokin ovat työnsä saaneet ja pitäneet.

Vierailija
25/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt haluaisi olla tyly tai mtn mutta jos teillä siivooja käy niin ei se ole työntekijän tehtävä alkaa pönttöä harjalla kuuraamaan. 

Niin perus... omia sotkujaan ei tarvitse siivota! Taidat edelleen elellä äitisi hoteissa, äiti kuuraa. 

Vierailija
26/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin perus... omia sotkujaan ei tarvitse siivota! Taidat edelleen elellä äitisi hoteissa, äiti kuuraa. 

On sekin parempi kuin äiskän peppupanon kohteeksi joutua...

Vierailija
27/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se onkin aina nainen joka ajattelee että minä olen täydellinen ja muiden kuuluu elää ja toimia niin kuin minä määrittelen ja vaadin eikä nämä naiset koskaan siedä muilta mitään eikä todellakaan suostu muuttamaan omia tapojaan semmoiseksi mitä muut haluavat.... minä minä minä minä ja minä eikä kukaan muu, minä olen täydellinen minussa ei ole virheitä ja kaikki vika on aina muissa.

Jotnekin huvittavaa että naiset ei tule keksekänäänkåän toimeen eikä itsekään siedä muita naisa mutta kuitenkin jokainen nainen vaatii että miesten on tultava kaikkien naisten kanssa toimeen ja miesten on aina siedettävä kaikki naisten oikkuja

Okei, eli miesten on ihan ok käydä työkavereiden paskomalla pytyllä? 

Vierailija
28/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi kaikkien etu jos naiset vapautetaan työelämästä.

Vierailija
29/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varovasti. Tuossa lauseessa on sana "elämä"...

Vierailija
30/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavimpia juttuja yhdessä ja samassa työpaikassa. Sormien nivelten naksuttelijat ja yksi tyyppi joka tuli eteeni maiskuttamaan minun itselleni jääkaappiin ostamiani jugurtteja. Ihan täysi pervo. 

Vierailija
31/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulla kotona sen pöntön sitten putsaa? 

Vierailija
32/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä ennemmin nämä sikailevat miehet irtisanottaisiin, niin voisivat kotona sitten sikailla rauhassa.

Vierailija
33/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työpaikoilla ei edes pomot välitä siisteyden tasosta. 

Vierailija
34/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä ennemmin nämä sikailevat miehet irtisanottaisiin, niin voisivat kotona sitten sikailla rauhassa.

Firmalle arvokas työntekijä saisi potkut koska yksi työkavereista ei pidä hänestä? Joo, todella reilua. Tämä on sitä naisten "parempaa" tasa-arvoa.

Vierailija
35/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Etkö ole tällaista oppinut? Oletko niitä jotka heittävät paperitkin jonnekin korin suuntaan lattialle, ja jättävät murut, ruokatahrat ja läikkyneet juomat pöydille? Kyllä se kuule häiritsee suurinta osaa ihmisistä jos jatkuvasti jätät sotkua jälkeesi. Siivooja ei ole lastenhoitaja vaan hänen tehtävänsä on pitää pinnat puhtaana pölystä ja mikrobeista sekä tyhjentää roskikset, ei korjata aikuisten ihmisten jälkiä. 

Vierailija
36/36 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olisi kaikkien etu että miehetkin opettelisivat olemaan aikuisia ja siivoamaan jälkensä. Ei voi olla niin vaikeaa. Tein nuorena siivoustyötä ja ällöintä oli miesten vessat. Miksi ne paskarannut jätetään sinne? Pahimmillaan oikein räjähtäneet ripulipaskat. Siinä on vessaharja vieressä sitä varten. Siivooja ei kuulkaa todellakaan halua niitä siivota ja arvostaa että saa pestä pöntön ilman paskoja. Naisten vessoissa tämä onnistuukin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi