Minkälainen ihminen käyttää HIIRTÄ v 2026??
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En käytä tunnuslukutaulukkoa.
Käytän hiirtä, ulkoista näppäimistä ja erillistä näyttöä. Läppärin oma näyttö on vain kakkosnäyttönä.
Teen sellaista työtä, missä iso näyttö on tarpeen, jolloin käyttöön tulee myös muut oheislaitteet (näppis ja hiiri). Pelkkää kannettavan kosketuslevyä käytän vain jos on pakko.
Tekoäly korvaa sinunlaiset kalkkikset jo ensi vuoden aikana.
ihan sama mitä käyttää, hanki tosiaankin elämä
Pakko ku ei tällä isolla näytöllä ja erillisellä näppäimistöllä oo mitää sellasta kosketusjuttua :D ja en viimesimmässäkään vivobookissa käyttänyt sitä koskaan, liian hidasta verrattuna hiireen etten tajua miks pitäs
Vierailija kirjoitti:
Käytän hiirtä, ulkoista näppäimistä ja erillistä näyttöä. Läppärin oma näyttö on vain kakkosnäyttönä.
Teen sellaista työtä, missä iso näyttö on tarpeen, jolloin käyttöön tulee myös muut oheislaitteet (näppis ja hiiri). Pelkkää kannettavan kosketuslevyä käytän vain jos on pakko.
Sinulla on hiiri, ulkoinen näppäimistö ja erillinen näyttö. VAU!
Milläs saataisiin sinulle vielä huumorintaju?
Vierailija kirjoitti:
Mulle fyssari suositteli hiiren käyttöä vasemmalla kädellä just tällä viikolla. Aloin harjoittelemaan ja nyt muutaman päivän kuluttua sujuu lähes täydellisesti. Hyvää aivojumppaa tällaiselle ikääntyvälle keski-ikäiselle.
Ja samalla olen vähentänyt hiiren käyttöä selvittämällä näppäimistön yhdistelmiä, joilla voi käyttää Windowsia ja perustoimisto-ohjelmia yllättävänkin pitkälle. Googlen AI kertoo nopeasti yhdistelmät, kun vain jotenkin osaat kertoa sille mitä olet hakemassa.
Näppäinyhdistelmät tosiaan on ainoa oikea "nopea" tapa käyttää tietokonetta. Kai ostit vasenkätisen hiiren tuota jumppaa varten?
Vierailija kirjoitti:
Mulle fyssari suositteli hiiren käyttöä vasemmalla kädellä just tällä viikolla. Aloin harjoittelemaan ja nyt muutaman päivän kuluttua sujuu lähes täydellisesti. Hyvää aivojumppaa tällaiselle ikääntyvälle keski-ikäiselle.
Ja samalla olen vähentänyt hiiren käyttöä selvittämällä näppäimistön yhdistelmiä, joilla voi käyttää Windowsia ja perustoimisto-ohjelmia yllättävänkin pitkälle. Googlen AI kertoo nopeasti yhdistelmät, kun vain jotenkin osaat kertoa sille mitä olet hakemassa.
Minä teen aivan samaa paitsi näppäinyhdistelmät hain ChatGPT:ltä. Ei ole eikä tule jumeja.
Ergonomia on muuten asia jonka ohittamista vanhempana katuu katkerasti.
Minä käytän molempia. Miksi en käyttäisi? Nyt tosin olen kännykälläni.
Miksi en käyttäisi hiirtä, jos sellainen on tarjolla? Sellainen on nopeampi ja tarkempi kuin tasohiiri, on helpompaa käyttää eri nappeja jne.
Mulla on erillinen hiiri. Langaton kyllä. Sallii vapaamman kehon asennon kuin läppärin laattahiiri.
Opiskeluissa käytetään ohjelmia, jotka eivät toimi tai eivät toimi kunnolla ilman hiirtä. AutoCAD-piirros oli täynnä virheitä, koska ohjelmassa oli hyvin vaikea navigoida pelkällä laatalla ja sen vuoksi osa yksityiskohdista jäi viimeistelemättä. Piirtelen myös koneella satunnaisesti ja se ei myöskään onnistu laatalla. Piirtotaso olisi paras siihen, mutta se nyt saa odottaa rahatilanteen parantumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly korvaa sinunlaiset kalkkikset jo ensi vuoden aikana.
Saisit nyt itse edes sen ensimmäisen työpaikkasi. Voi kyynel 😪
Minulla on käytössä langaton, USB:llä ladattava hiiri. Paras ikinä. Akku kestää ahkerassa käytössä pari kuukautta. Sitten vain piuha kiinni muutamaksi tunniksi.
Mee töihi ni voit itekin ostaa kunnon laitteet. Ja ota Ukko Ylijumal sydämees. Muuta neuvoo ei tuu.
Mie ostin vanhanaikaise pöytäpuhelimen.
Sähkömies kävi kytkemäs siihe liitännän kännykästä.
Vanha puhelinpöytä on taas oikeas käytös eteises ja sen vieres tuoli.
Erikseen miul on älypuheli kauppareissuil. Käyn Lidlis, Rismas, S-marketis ja Tokmannil.
Hyvää iltapäivää kaikil.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihi ni voit itekin ostaa kunnon laitteet. Ja ota Ukko Ylijumal sydämees. Muuta neuvoo ei tuu.
Neuvvo
No esimerkiksi kaikki IT-alalla työskentelevät käyttävät hiirtä. Huomattavasti nopeampaa kuin sormella johonkin tökkiminen.
Käytän myös tunnuslukutaulukkoa suomalaisen pankin nettipankkiin kirjautuessa, koska eivät osaa kehittää järjestelmäänsä niin, että sovelluksensa toimisi kunnolla ulkomaisen puhelinnumeron kanssa...
Suomi on hieman takapajula IT:n kehityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitäs sä käytät, jos et hiirtä? Toki nulan spacemouse perushiiren sijaan, mutta hermo menisi jollain kosketuspädillä yrittää pyöritellä noita cadeja.
Cadeja
Buaahhh juntti
Hiiri ja kosketuspädi tosiaan on katoavaa sivistystä. Hyvät hiiret maksaa sata euroa. Kukaan tuskin käyttää enää mitään pallohiiriä. ja langattomissakin hiirissä akun kesto on kuukausia. Tässä männäviikolla seurasin hieman järkyttyneenä, kun toin 70v äidilleni uuden sylimikron (jep, olen niin vanha että käytän tuota nimitystä "läppäristä"), ja hän lähmi ja tökki sen ruutua, kuin se olisi tabletti. Jouduin näyttämään kädestä pitäen että ota se hiiri käteesi äläkä vie kättä lähellekään ruutua. Se mikä asiasta tekee ihmeellistä on se, että niihin päiviin saakka äiti oli kuitenkin käyttänyt vanhaa "läppärin"-romua jossa ei todellakaan ollut kosketusnäyttöä.